Camping in Praag met huurcaravans, blokhutjes, cabins?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Komende zomer willen mijn vriendin en ik naar Praag. We houden erg van steden, maar zouden het fijn vinden als we een camping of iets dergelijks als uitvalsbasis hebben.

Wie heeft er suggesties voor het volgende:
- Een camping met huurcabins, blok/trekkershutjes/ caravans/ huisjes/ huurtenten.. (we hebben geen eigen vervoer/tent)
- Camping die kan dienen als uitvalsbasis, dus goed OV de stad in
- Zwembad
- Niet al te ver van het vliegveld (we moeten alles met openbaar vervoer doen)
- eventueel: een plek die studentvriendelijk is. Leuke plek voor jonge mensen (of mensen met jonge geest ;)

Als mensen hiervoor ideeen hebben ..graag!! alvast bedankt.
 
Hallo Jessek

Wij gaan deze zomer ook naar Praag wij staan op camping Klanovice in Praag
In een huurtent via vacansoleil en het mooie van deze camping is dat het openbaar vervoer voor de camping stopt en je voor 1 euro met de bus tram of metro midden in Praag terecht komt.
En de camping heeft ook een mooi groot zwembad
Wij gaan van 20 augustus tm 3 september
En via vacansoleil verhuren ze trouwens ook stawagens dus misschien een Tip

Groetjes Mirella
 
http://www.volny.cz/campfremunt/
Hallo Jesse,

Bovengenoemde link is van een prima camping in een rustig en groen deel van Praag. 5 minuten lopen naar tramhalte 14 en 17 die direct naar het centrum gaan. Voor de deur is ook een bushalte naar de metro.
De camping ligt acher een huis waar zich ook 2 appartementen bevinden die betaalbaar zijn inclusief douche en toilet.
Wij komen hier al 5 jaar en zijn zeer tevreden. Ze hebben "bungalows"zoals ze het hier noemen, dat zijn houten huisjes met een tweepersoonsbed. Heel schoon en prima matrassen, ik slaap er zelfs beter op dan thuis. Het sanitair is prima in orde, altijd schoon.
200 m vanaf onze camping is Restaurant Troja, net geopend en daar kan je eten rond de 3 a 4 euro per persoon en het smaakt heerlijk. Het is vlakbij het slot Troja aan het eind van de straat en de mooiste dierentuin van Europa daar kan je wel een dag rondlopen. Die ligt hoog boven de stad dus prachtige uitzichten daar! Entree is rond de 5 a 6 euro en dat voor zo'n grote mooie dierentuin.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt
 
Jesse,

Praag is een geweldige stad, jullie zullen genieten.
Ik las dat je alles met het OV moet doen. Dat is heel goed te doen, eigenlijk overal in Praag wel. Het metrosysteem is perfect en er rijden frequent bussen en trams.
Een tip is om (mocht je langer dan 5 dagen blijven) een maandpas voor het OV aan te schaffen. Een 5 daagse pas kost namelijk 500kc terwijl een maandkaart 550kc kost! (zie www.dpp.cz/en)

Wat campings betreft: Bovengenoemde Camp Fremunt heeft geen zwembad. Ik ben er in 2008 geweest en na een paar dagen vertrokken. Slecht sanitair, overal rot fruit en je struikelt werkelijk over de haringen, zó vol was het.

Ik ben toen naar Drusus (www.drusus.com) gegaan, gelegen in een buitenwijk. Een prima, landelijk gelegen camping op zo'n 40 OV minuten van het centrum. Maar ook daar: geen zwembad. Wel een heel vriendelijke eigenaar die ons een tuinsetje leende en ons zelfs van het metrostation is komen oppikken! Ook heeft het kookgelegenheid en koelkast ter beschikking, en huurcabines alsmede kamers in een 'landhuis' achterop het terrein.

Over 8 dagen gaan we weer naar Praag, ditmaal naar Camping Sokol Dolni Pocernice (http://www.campingsokol.cz/). Daar wel een zwembad. En stacaravans en cabines.

Dit wordt onze derde maal naar Praag, ik heb er zin in! De eerste maal was overigens in een hostel, wat qua jonge mensen gehalte misschien voor jou en je vriendin wel het aantrekkelijkst is.
 
Sorry chermily, maar ik ben het helemaal niet eens over Camp Fremunt. Wij komen daar al vanaf 2005 enkele weken per jaar en eergisteren was ik daar nog en alles was kraakhelder en schoon! De camping staat in de gids en heeft 3 sterren.
Er is daar geen sprake van slecht sanitair en wat bedoel je met rot fruit?
In augustus september liggen er wat appeltjes die van de bomen zijn gevallen en die worden dagelijks opgeruimd.
Er werd ook niet geinformeerd naar een camping met zwembad maar om een camping met trekkershuisjes.
Het kan zijn dat het een paar dagen erg druk is geweest omdat deze campings niet zo groot zijn.
 
Ik ben eens gaan kijken naar die site die je voorstelde en als ik het goed begrijp kost het 29 euro per persoon per nacht in hoogseizoen zonder ontbijt in een hut. Ik heb net een 4-sterrenhotel geboekt via boekingssite in centrum van de stad en betaal per persoon minder per nacht inclusief ontbijtbuffet. Je zit dan midden in de stad... voor mij is het dus niet duidelijk waarom er op zoek gegaan wordt naar een camping met zwembad als er in de stad tientallen hotels met alle accomodatie zijn die goedkoper zijn als je de juiste boekingssites vind (is wel intensief, maar ik ken ze ondertussen wel...). Je moet dan ook geen openbaar vervoer nemen want je zit in de stad.
 
Elly,

Misschien was ik er inderdaad net op het verkeerde moment. Het hele veld was volgebouwd met caravans, campers en heel veel tenten, er was geen gras over om zelfs maar een handdoekje neer te leggen :S.
Misschien dat door die drukte ze er toen niet aan toekwamen om fruit te rapen zoals jij beschrijft, ons is het moes meermaals tussen de tenen door gekomen dus dat lag er zeker langer dan een dag!

Wat sanitair betreft - vies wat het inderdaad niet. Maar twee (dames) douches en twee toiletten (waarvan er toen 1 stuk was) voor een hele camping is wat mager - helemaal in de ochtendspits ;-)

Ik weet één ding wel, Drusus had veel ruimere velden waar enkel langs de zijkanten 'bebouwd' werd, en een nieuwbouwblok sanitair. Ik zou er zeker weer heen gegaan zijn ware het niet dat ik ditmaal elders een zeer voordelige stacaravan heb weten te boeken.

Overigens vroeg Jesse wel degelijk om een camping met zwembad ;-)
 
Jocruy,

Ik weet niet op welke site je hebt gekeken, maar die prijs is naar alle waarschijnlijkheid voor de hele hut, inclusief 4 personen. Dat lukt je in een hotel niet! ;-)
 
Ik ben iets te snel gegaan idd, dacht dat de prijs per persoon was. € 29 gedeeld door 2 dus. Ik heb het ook overwogen om zo'n formule te doen maar kan nu 12 dagen naar Tsjechië voor een rondreis (met een stukje Bayern) voor € 350 aan overnachtingen in allemaal 4-sterrenhotels inclusief ontbijt. Ik moet eerlijk toegeven dat ik dagenlang alle boekingssites heb vergeleken en het heel tijdsintensief was maar ik kies dus eerder voor deze manier om heel goedkope hotelkamers met een goed ontbijt in de centra van de steden te boeken (waarmee ik absoluut niet wil oordelen over anderen die voor een camping kiezen). Mijn hint was alleen om goed rond te kijken en dat je zo ook goede zaken kan doen... Vandaag ontdekte ik dan dat ik voor een bepaald hotel via een andere site nog eens 30 euro had kunnen besparen maar alles is nu geboekt en ik laat het zo maar...
 
Bovenaan