Camping De Regenboog - Sluknov

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Camping de Regenboog is 4 jaar dicht geweest, maar sinds dit jaar weer geopend.

Camping de Regenboog is gelegen in het mooie Tsjechië, op 725 km rijden vanaf Arnhem en ligt bij het dorpje Šluknov, 5 km vanaf de grens met Duitsland. De camping ligt op een terrein van 13 Ha en heeft ruime kampeerplaatsen en 4 blokhutten.

De hele zomer is er een recreatieprogramma voor jong en oud, van kinderverhalen tot gezellige kampvuuravonden, voetbaltoernooien, bbq's en samenkomsten op zondag. Voor de samenkomsten op zondag zijn wij nog op zoek naar sprekers en mensen die muziekinstrumenten kunnen bespelen.

Ook ligt er een recreatiemeer tegen de camping aan, waar je kan zwemmen en varen. Verder is er gratis wifi over de hele camping, een speeltuin, tafeltennistafel, beachvolleybalveld, voetbalveld, kampvuurplek en een schapenweide waar de kinderen elke ochtend de schapen mogen voeren.

Voor de sportievelingen en natuurliefhebbers is het natuurgebied Bohemian Switzerland perfect om te wandelen, te fietsen en te mountainbiken. Ook een dagje uit naar de dierentuin, een adventurepark, of een dagje Praag of Dresden zijn binnen handbereik.

's Ochtends een broodje halen is geen enkel probleem met de bakker al op 50 meter afstand. Verder ligt de supermarkt op 400 meter en kan je voor 5 tot 10 euro pp al uit eten bij lokale restaurants.

Voor meer info zie de website: www.campingregenboog.nl

IMG_1305.JPG IMG_1337.JPG IMG_1378 (Custom).JPG IMG_1355 (Custom).JPG IMG_1495.JPG IMG_1101.JPG
 
10,00 staanplaats
12,00 2 personen
3,00 elektra
1,30 toeristenbelasting

26,30 maakt dit dan toch wel tot een hele hele dure camping voor Tsjechische begrippen.
Met 2 kinderen zit je al dik boven de 30.
 
Ik ben er 5 jaar geleden geweest en heb daar toen een nachtje gestaan omdat ik de dag erop in de buurt moest zijn.
En ik ben er deze zomer weer geweest omdat ik nieuwsgierig was (niet gestaan omdat we nu in de buurt dus een huis hebben).
De boel is flink in de lift gezet. Toen was het er heeeeel rustig, we waren zowat de enige.
Nu was het gezellig druk op de camping en inderdaad zeker een camping met veel meer status dan een traditionele Tsjechische camping.
 

Ad Verschoor

Donateur
Ik zie nu pas jullie topic over de camping. Leuk dat het vakantieseizoen dit jaar zo goed verlopen is. De foto's op de website spreken voor zich. Wij hebben plannen om begin mei 2017 deze omgeving nader te verkennen vanuit Mikulasovice (na jaren in Decin gelogeerd te hebben) en willen vanaf hier ook Dresden aandoen.
Alle goeds gewenst met de camping voor het komende en daaropvolgende jaren.
 

kuurgast

Donateur
Vanaf het seizoen 2020 kunt u een heerlijke snack komen halen bij onze eigen snackbar op wielen!

De snackbar heet Dobrou Chut’! , wat betekent eet smakelijk.

Je kan hier frikandellen, kroketten, friet en ijsjes kopen.

Dobrou Chut’! zal in het hoogseizoen voornamelijk geopend zijn op de vrijdag, zaterdag en maandag van 17.00 uur tot 20.00 uur.
Bron campingregenboog.nl.
Alleen al om die frikandellen en kroketten zou de grens snel normaal open moeten.
Informatie omtrent corona staat netjes op hun website.
Ze zijn goed bezig daar in Šluknov zo te zien op facebook.com/campingderegenboog. :toppie:
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan