Camping Chvalsiny

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

grote nederlandse camping, zeer geschikt voor kinderen, wordt ook veel georganiseerd, ook voor groters.prima uitgangspunt voor b. v . cesky crumlov, en de grotten van blanscoci of zoiets.
 
Wij hebben onze vakantie doorgebracht op deze camping, camping van het jaar 2006????? We vragen ons werkelijk af hoe ze daaraan komen. Eigenaarsgezin allemaal erg arrogant, zij zelf mogen alles maar de gasten mogen niets. s avonds om half 10 worden de kinderen uit de speeltuin weggestuurd, ook als zij rustig zijn, maar smiddags wanneer de kleine kinderen slapen mogen zij wel met een grote motormaaier over de camping crossen. GASTVRIENDELIJK zijn ze absoluut niet. Animatie is zeer slecht alleen smorgens knutseluurtje en savonds een verhaaltje. Het meertje te smerig om in te zwemmen, de mensendrollen drijven op het water en een stap in het water zak je tot over je enkels in de drap. Stroompunten te weinig, of je moet een kabel van 60 meter hebben, watertappunten ook te weinig, dus een tank op wieltjes is bijna een vereiste wil je een volle tank water halen. Zo kunnen wij nog wel even doorgaan. Gelukkig hebben wij geen grote problemen gehad, want problemen worden niet soepel opgelost door de beheerders. Stoor ze vooral niet buiten de openingstijden van de receptie!!! Zo kunnen wij nog wel even doorgaan. Het sanitair was netjes en de omgeving is prachtig en leuke buurtjes, daarom zijn we toch maar gebleven we hadden ons eigen recratieteam warmee we onze kinderen vermaakten. Voor ons geen chvalsiny meer!

wim_van_lent schreef:
Deze camping leek ons geschikt omdat er voor de kinderen veel te doen is, en als de kinderen zich vermaken dan hebben wij ook vakantie.....
Zoek voor de zekerheid nog een andere camping, dat als het jullie niet bevalt dat je door kunt reizen, onze kinderen vonden het een waardeloze camping omdat er NIETS voor hun te doen was!

Succes.
 
Persoonlijk vind ik vooral de opmerking van Elkie storend dat de eigenaren niet gestoord mochten worden BUITEN de openingstijden!!!

Nee, natuurlijk mag je die mensen dan niet storen, dat is toch logisch!!!
 

Vonny

Geblokkeerde account
Storen bij een calamiteit moet uiteraard wel kunnen, oordeel cq veroordeling van een camping door een gezin is m.i geen draagvlak om een camping in de ban te doen.

Zijn er meer mensen dit jaar op de bewuste camping geweest.?
 
Ik ben misschien daarin onduidelijk geweest. Met niet storen bedoel ik, niet aanspreekbaar. Deze mensen negeren je dan en zeggen zelfs geen gedag als je hen tegen komt in het stadje of een drankje nuttigd in hetzelfde barretje.

Voor calamiteiten, moeten de wind meezitten, of je krijgt vriendelijk antwoord of ook dan zijn ze niet "thuis" of krijg je domweg het antwoord: we hebben nu pauze. Morgen ben je de eerste!
 
Wij hebben er het beste maar van gemaakt, zat immers voor ons niets anders op, we hebben zelf de kinderen moeten vermaken, omdat er weinig tot niets voor hun te doen was, wat dus anders vermeld staat op hun website. Medische informatie ingewonnen bij andere campinggasten vanwege vreemde insectenbeet. En gelukkig hadden we hele leuke buurtjes waarmee wij overweg kunnen. Gezelligheid moet je toch zelf maken.

Maar op een of andere manier wordt je in alles afgeremd door de eigenaar. Iemand anders die met alle kinderen van de camping iets wilde gaan doen, mocht dat niet omdat de eigenaar zelf de animatie in handen wilde houden. Terwijl zij alleen smorgens een knutseluurtje deden en s avonds een verhaaltje en 1 keer per week broodjes bakken boven kampvuur.

Een kind van 4 jaar wegsturen met koelelmenten en als antwoord morgen ben je de eerste. Ok dat de receptie gesloten was, maar als dan de desbetreffende persoon de receptie inloopt en langs de diepvries loopt........

Zo waren er meerdere ergenissen, door meerdere gasten.
 
Veel plezier, Wim! Laat ons inderdaad horen hoe het was, want ik ben nu toch wel erg nieuwsgierig geworden of het daar echt zo'n nare bedoening is, of dat dit de exclusieve indruk van Elkie is.
 
Ervaring met de camping

Hoi,

Wij zijn er ook geweest van 15-07 t/m 29-07.
Dit zijn onze ervaringen:

De plaatsen:
Zeer ruim van opzet en netjes verzorgd.
Stroom moesten sommige gasten een beetje onhandig verkrijgen.
Vaak was dat ook de schuld van de medecampinggasten.
"Laten twee stroompunten pakken, kunnen we ook de magnetron de aircontitioner en de senceo tegelijk gebruiken"
Watertappunten waren er ook voldoende.
Tenzij je niet verder dan ca. 25 meter wil lopen.

Overlast van maaien?
De regel is dat men op de dag van vertrek voor 12.00 uur de camping verlaat.
De meeste gasten deden dat om 10 voor 12.
Zodra de gasten weg zijn komen zijn met hun motormaaier netjes de plaats maaien.
Zo kunnen we wel zeuren; maar onze kinderen slapen.
Zullen dan ook maar gaan zeuren dat s'morgen om half acht een tractor langs de camping rijdt waar we wakker van worden.
Of dat de vogels zo vroeg fluiten.
Als je je al ergerd aan de camping is het makkelijk om op alle slakken zout te leggen.

Het Gastgezin:
De eigenaren komen uit het noorden en zijn een beetje stug.
Maar daar moet je door heen prikken.

Het nadeel van/voor de familie is dat zij midden op de camping wonen met een open tuin.
(slecht een hek om de tuin)
Daardoor worden zij ook vaak buiten de de openingstijden van de receptie aangesproken. Ook voor allerlei kleine vraagjes.

Het is ook aan de campinggasten om hun rust te eerbiedigen.
De reactie van de familie mag daarin tegen best wat milder zijn.
"Sorry we zijn nu gesloten kan uw probleem wachten tot de receptie weer open is" of iets dergelijks.
Of hang een duidelijk bord op.
Ik kan best inkomen dat je een beetje moe wordt van die campinggasten met hun onbenullige vragen.

Wel vind ik de reacties naar de kinderen wat vriendelijker mag.
Zo zaten wij een keer in de kiosk (22.00 uur) een biertje te drinken en een groep tieners hadden veel lol om een SMS van een van de kinderen.
reactie van Vader vanuit zijn plek: "jongens kan het wat rustiger"
reactie van Zoon vanuit zijn stoel er direct boven op: keihard "Hé"
Zachter of jullie kunnen vertrekken.
Kijk daar ben ik ook niet happig op.
Kom uit die stoel en spreek de tieners aan zodat je weet dat je hun aandacht heb en maan ze dan tot kalmte.

Inderdaad mogen zij iets ruimdenkender zijn met de geluidsoverlast.

Maar zij dienen als camping ook rekening te houden met het naast liggende dorp.
Een gesprek met Ans (de eigenaarsvrouw) leerde mij dat zij ook een verantwoordelijkheid hebben richting het dorp.
Als er tieners straal bezopen terug komen uit het dorp met de nodige herrie wordt je ook niet vrolijk.
Ans vertelde me dat het zover ging dat één tiener (13) zich bijna het delirium had gezopen. Nee maar daar wordt je vrolijk van.
Dus ik kan de strenge opstelling goed begrijpen.
Anders mag je weer bij de burgemeester op het matje komen.

De zwemplas:
Zoals Elkie aangeeft, heeft de zwemvijver heeft ook niet mijn voorkeur.
De bodem is van klei en geeft een troebel effect.
Maar de kinderen vonden het leuk.
Lekker spelen met zand en water.
Zwemkleding kunnen we weggooien omdat het niet meer schoon te krijgen is. Maar so what!!

Mijn voorkeur zou zijn.
Zet die sluis open.
Laat het water weg lopen.
Stukje afgraven en een zandbodem storten.

De Animatie:
Wat mij betreft voldoende.
Iedere dag is er iets te doen voor de kinderen.
:D Een animatie-uurtje. van 10.00 uur tot 11.00 uur.
afwisselend knutselen, poppekast, kleurwedstijd,schminken. ed.
:D Een voorleesverhaaltje om 8 uur voor de kleintjes.
:D Broodbakken 1 x in de week.
Toen wij er waren, werdt gezien de grote belangstelling, het uitgesmeerd over twee dagen.
:D Een spooktocht.
:D Een familie speurtocht op de camping.
:D Een tafeltennistournooi
(laatste drie items dacht ik 1 x in de drie weken.)

Je bent op vakantie met de kinderen en dan MOET je ook iets met ze doen. Anders kan je ze net zo goed thuis laten bij opa en oma of zo.

Sorry Elkie een vakantie is wat je er zelf van maakt.

Het enige nadeel van deze camping vond ik de hoge ligging waardoor het s'avonds vroeg erg vochtig en koud werd.

Deze camping is zijn titel waard en krijgt van mij ook een 8
 
Samengevat komt het er dus op neer dat de campingbeheerders inderdaad wat minder kortaf en tactvoller te werk zouden kunnen gaan.
Het zwemmeertje is inderdaad niet schoon of heeft troebel (klei)water, maar Elkie had het over "te smerig om in te zwemmen" en ronddrijvende mensendrollen; ik vraag me af hoe dat nou zit. :confused:
Teems geeft de camping een 8; Elkie vond het een absolute afrader.
De stand is dus 1-1. :D
 
Misschien weet Elkie niet het verschil tussen (bepaalde) plantenresten en mensendrollen (en waarom waren het bijvoorbeeld geen honden- vossen- of andere dierendrollen??)

Is op zich heus niet zo gek, als het een tijd in het water heeft gelegen lijkt bijvoorbeeld lisdodde veel op menselijke drollen.
 
chvalsiny

hallo, ik ben Miranda,en ben afgelopen vrijdag weer thuis aangekomen na een vakantie van 3 weken! We hebben erg genoten,van de camping! Tuurlijk zijn er altijd voor en nadelen,ik zou liegen als ik zou zeggen dat alles ok was! maar toch hebben we besloten om volgend jaar terug te gaan,dat zegt genoeg toch? 1 van de nadelen vond ik het zwemwater,is al genoeg over gezegd,ik weet het......maar probeer hier alleen eerlijk mijn mening te geven! Tis heerlijk om ff snel af te koelen, maar dat is ook alles! En dan het eten in de kiosk....ten eerste moet ik echt mijn complimenten geven aan dat meisje wat er werkt(ben haar naam even kwijt) dat meisje loopt echt de benen uit haar lijf! Echt een lieverd! Het eten was erg lekker,maar je moet niet denken dat je gezellig met elkaar kan eten, de 1 is al klaar en dan moet de ander nog een poos wachten,vooral bij de pizza! Op zich niet een groot probleem, maar wilde het toch even melden, heb er namelijk veel geirriteerde mensen gezien, en dat is toch jammer! En wat ik iets minder vond is dat ik een keer of 4 onder een ijs en ijskoude doche stond,minder prettig hoor als je net shampoo in je haar gedaan hebt grinnn! Maar goed ik stop met klagen ,want dat is echt niet de bedoelling! Heb het erg naar mijn zin gehad. Dus tot volgend jaar!!!!!!!!!!
 
ff een supertip

Nog ff dit........wij zijn 2 keer wezen raften,echt een aanrader! broodjes mee (al je spullen kan je in een ton doen) En huppekee je bent de hele dag onder de pannen! Echt SUPER
 
Raften hebben wij ook gedaan.
Met 9 man op een vlot en inderdaad super.
Onderweg kon je aanmeren om ergens wat te eten en te drinken.

Nog een tip:
In Krumlov (achter de kasteeltuin) kan je ook naar de ridderspelen erg leuk voor de kinderen.
Na de voorstelling kan je voor 20 kronen een ritje maken op het paard van de ridder.

Hoe kom je daar.
route vanaf Camping Chvalsiny
Vlak voor dat je Krumlov in rijdt zie je links een benzinestation.
Vlak voor dat bezinestation ga je rechts een bospad op.
(beetje moeilijk te zien)
Eind van deze weg links af.
Weg blijven volgen totdat je een de tuinmuur komt (ca. 1.5 meter hoog) rechts aanhouden en blijven volgen.
Je komt er dan vanzelf.
 

Vonny

Geblokkeerde account
dushi heeft genoten, dat is haar openingszin. daarna volgen er een aantal minpunten, oa dat ze een aantal ontevreden mensen heeft gezien, voor een camping is dat imago niet zo best,die mensen zullen toch ergens problemen mee hebben.

De douches functioneerden dus helemaal niet lees ik, zijn het muntdouches.?.

Ik heb inmiddels de beoordeling van de ANWB nog eens door gelezen, de inspecteur is wel erg enthousiast over de camping, zijn telefoon werd niet opgenomen . :)
 
Inderdaad ik heb genoten......daar blijf ik bij, anders zou ik ook niet terug gaan volgend jaar. Die ontevreden mensen zag ik in de kiosk (restaurant) omdat ze erg lang moesten wachten. Wijzelf waren er ondertussen al aan gewend, en maakten er geen probleem van. En inderdaad, douchen doe je met een muntje (50 cent). Naar wat ik begrepen heb, gaan ze binnenkort een nieuw toiletgebouw plaatsen, dus dan zal dat probleem ook wel verholpen zijn. Ik blijf erbij...... alle campings hebben voor en nadelen, niks en niemand is 100% ok toch? Wat ik ook nog ff wilde zeggen is dat er leuke dingen voor kinderen gedaan worden, spooktocht (die ikzelf ook nogal eng vond :deuk:), speurtocht, schminken, om 8 uur een verhaaltje, enz enz. En voor de wat oudere jeugd...... echt super, mijn zoon van 15 werd de eerste avond al mee gevraagd door 2 meiden. Met een hele club gingen ze af en toe lekker eten en naar de kroeg, en ze brachten elkaar thuis, mocht dat nodig zijn. Dus ook voor de wat oudere jeugd is er genoeg te beleven!
 
Bovenaan