Camping Chvalsiny

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,
Wij hebben op deze camping gestaan in chvalsiny dit is een nederlandse camping, er word veel voor kinderen georganiseerd. Het ligt niet aan het lipnomeer maar wel in de buurt. Tussen het lipnomeer en cesky krumlov in. Wel handig want je zit zo in Cesky Krumlov en Ceske Budejovice.
De sanitaire voorzieningen zijn goed en er zijn 's morgens broodjes en Nederlandse kranten te koop.
In de buurt is wel een zwemplas waar de jeugd/kinderen heen geen zwemmen(in Groepen)
Voor de kinderen is dit een hele leuke camping.
In cesky krumlov kun je goed eten maar betaal je er ook iets meer voor dan in een kleinere plaats waar je uiteraard ook goed kunt eten. Ook kun je in cesky krulov prima boodschappen doen winkels zat
Groetjes Marielle
 
haha laatst sprak ik een nicht van mij. Zij wou met de kinderen wel naar Tsjechie. Maar waar naartoe en wat is het beste om met de kinderen heen te gaan. Dus haar het advies gegeven om naar Chvalsiny te gaan. Nu sprak ik haar vanmorgen weer en ze heeft voor twee weken besproken. Haha leuk hoor ......... (vooral omdat zij eerst altijd naar Frankrijk gingen) Hihihi
Groeten Jelle
 
Wij zijn in 2003 geweest, en is prima prima bevallen, dit is zeer zeker een aanrader, wij gaan dit jaar weer met de kids, en we hopen dat het weer zo leuk word als het afgelopen jaar.
Wij zijn er vanaf 24 juli 2 weken lang.
 
Ook wij waren in 2003 op de camping en hebben een prima tijd gehad, ook zonder meertje (maar wel lol met de voortgangswerkzaamheden aan het dammetje met de tsjechiese slag)
 
L

Lotte K

Guest
Dit jaar staat er wel water in het meertje, wij komen net van Chvalsiny vandaan. Persoonlijk vond ik het Nederlands-gehalte erg hoog, maar goed dat is maar net waar je voorkeur naar uit gaat. Het is verder een goed verzorgde camping. De plaatsen zijn wel heel duur voor Tsjechische maatstaven!
 
Nu net een weekje terug. Wij hebben een leuke tijd gehad op camping Chvalsiny. Ondanks dat de stroom regelmatig uitviel en het meertje minder schoon is dan verwacht. Maar het veld waarop wij stonden maakte een hoop goed. De jeugd, van jong tot "oud", vermaakte zich uitstekend. Gezellig met een hele groep BBQ op het veld en op één van de laatste dagen met ca. 20 personen inclusief de kinderen gezellig uit eten geweest. De omgeving is mooi, helaas niet alles kunnen zien maar dit komt in de toekomst zeker. Dit eerste bezoek/vakantie
yeah.gif
aan Tsjechië geeft in ieder geval stof tot nadenken om volgend jaar weer te gaan of dat dan Zuid Bohemen wordt of een andere omgeving weten wij nog niet. Wij houden ons aanbevolen voor leuke tips.

groetjes

PGR
 
Helaas......geboekt voor 1 week, kwamen 2 dagen eerder dan gepland, wilden de verkeersdrukte voor zijn, onze plaats was pas beschikbaar vanaf zondag zoals geboekt. Maar helaas zoals altijd zijn foto's op een web-site heeeel geduldig. Voor ons bij aankomst--> overvol, iedere meter benut, met Nederlanders. Niks mis mee, maar dan kunnen we net zo goed in Nederland blijven en ieder z'n meug toch? Op dat moment beslist om een andere camping te zoeken waar we naar volle tevredenheid van ons allen, gestaan hebben.
 
Re: Wie gaat er dit jaar naar Camping Chvalsiny ?

Hallo,
Wij hebben onze plannen voor deze zomer nog niet rond maar hebben deze camping wel op ons lijstje van mogelijke bestemmingen voor een week ongeveer staan.We hebben de site bekeken, Die ziet er leuk uit maar geeft ons de indruk dat er veel gezinnen met jongere kinderen komen. Wij hebben een zoon van 16 bij ons en het moet voor hem ook leuk zijn.
Misschien kunnen jullie ons uit eigen ervaring het een en ander vertellen. Komt er ook veel jeugd van zijn leeftijd?
Is er voor hen ook iets te doen? Hij vindt het leuk om te zwemmen, pingpongen, beetje voetballen en rondhangen met leeftijdsgenoten o.a. bij het kampvuur.
Wij zijn redelijk actief en wandelen graag en bekijken graag leuke stadjes. Moet je dan altijd een eind rijden of zijn er genoeg mogelijkheden in de buurt. Ik heb natuurlijk wel op de kaart gekeken maar die zegt me niet genoeg .
We hebben de maand juli vakantie, is het dan beter te bespreken? Daar hebben we eigenlijkeen hekel aan.We zitten liever niet vast.
Groeten , Sonja.
 
Re: Wie gaat er dit jaar naar Camping Chvalsiny ?

Hoi Sonja

Er zijn op deze camping wel de mogelijkheden tot zwemmen, pingpongen e.d.
Er is een restaurant op de camping, dat s'avond laat word ingenomen door de jongeren { op een goede manier }
De omgeving van deze camping is in 1 woord SUPER, ik kan er wel heel veel over vertellen, maar dat heeft erg weinig zin omdat ik dan niet weet waar ik moet beginnen.
Ik zelf vind het grote voordeel van deze camping, dat 99% van de bezoekers Nederlanders zijn, dat geeft voor ons een goed en veilig gevoel, daar het op andere camping er wel eens wat aan schort.
De eigenaren van deze camping zijn nederlanders.
Het boeken is wel aanbevolen, het laaste jaar { 2004 } kwamen er ook veel mensen op de koffie, maar je kunt de gok nemen.

M.v.g.
Rudi
 
Re: Wie gaat er dit jaar naar Camping Chvalsiny ?

Dank voor de snelle reactie. Je klinkt enthousiast. Heb je enig idee hoeveel plaatsen er zijn?
Kun je mooie wandelingen maken direct vanaf de camping?
Zijn er uitgezette routes te verkrijgen op de camping, zowel om te wandelen als te rijden?
Is het er 's avonds wel redelijk rustig?
Al weet je niet waar te beginnen , probeer toch eens iets te vertellen over de omgeving.
Groeten, Sonja.
 
Re: Wie gaat er dit jaar naar Camping Chvalsiny ?

Hoi Sonja
Nou ik doe dan toch maar een poging, al valt het niet mee.
Vanuit de camping kun je zo de natuur in lopen, er is ook op de camping alle informatie hierover te krijgen wat je nodig hebt.
In de omliggende plaatsen is er altijd wel iets te doen, zoals braderie's, kermis, en volksfeesten hierover kun je voldoende vinden in dit forum.
Je bent nog geen 5 km verwijderd van Ceske Krumlov dit is een stadje wat onder unesco valt, en ik kan hier maar geen genoeg van krijgen en ik ben zeer zeker GEEN lief hebber om gebouwen te bekijken, maar dit moet je gewoon gezien hebben.
Op 10km afstand ben je aan het Lipnomeer, wat ook een aanrader is, je kunt hier alles doen op het gebied van watersport, je hebt daarvoor niets nodig, alles is daar te verkrijgen.
Ook gaat er 1 keer per week een dagtocht naar Praag vanuit de camping.
Ook kun je overal in deze buurt voor een klein bedrag de hele dag raften, zodat je ook op deze manier van de natuur kunt genieten.
Ik heb even gezocht voor je op Google en vond deze link http://members.home.nl/fam.kloppenburg/chvalsiny-1.html
Mocht je toch willen boeken, zal ik je aanraden om te vragen naar een plaats in de buurt van de zwemvijver.

Ik hoop dat je er iets mee kunt.
Wij gaan zelf van 23 juli t/m 3 augustus

Groetjes Rudi
 
Re: Wie gaat er dit jaar naar Camping Chvalsiny ?

Hallo Rudi,
Bedankt! Ik ben hier een stuk wijzer van geworden. Als ik dit allemaal zo lees en bekijk geloof ik dat het weleens iets voor ons kan zijn. Ik zag dat het een SVR camping is.Misschien staan deze mensen ook op de SVR beurzen. Daar ga ik maar eens naar informeren.
Mijn dank is groot, Groetjes, Sonja.
 
Re: Wie gaat er dit jaar naar Camping Chvalsiny ?

Hoi Rudi,
Hoe is de hoeveelheid sanitair in het hoogseizoen in verhouding met het aantal gasten, moet je overal voor in de rij of valt dat mee?
Sonja.
 
Re: Wie gaat er dit jaar naar Camping Chvalsiny ?

Hoi Sonja

beter laat dan nooit he.
De wc e.d zijn meer dan perfect, ik ken veel campings, maar hier zijn ze echt schoon, op ieder uur van de dag.
Wachten heb ik bijna nog nooit hoeven te doen, was normaal gewoon doorlopen.

Enhe ook Hoi Marlien ut Hengel
Dit is inderdaad een nederlandse camping.
Ik kom er al voor het 4de jaar, en blijft super goed voor ons en de kids.
 
Re: Wie gaat er dit jaar naar Camping Chvalsiny ?

aangenaam.gif
aangenaam.gif
Hoi kipje
Ziet er allemaal leuk uit, twee vragen; mijn jongste dochter kan nog niet zwemmen, is er ook ondiep zwemwater van ongeveer 50 cm diep.

en mijn tweede vraag waar in tsjechie licht deze kamping precies, makkelijk bereikbaar met caravan en hoeveel km vanaf bv utrecht.

Vriendelijke groeten Theo Marianne Roel Esther

Misschien tot van de zomer!!!
 
Re: Wie gaat er dit jaar naar Camping Chvalsiny ?

Inderdaad is er veel positiefs te melden over deze camping, maar helaas heb ik hele slechte ervaringen. Wij stonden hier ongeveer 3 jaar geleden. De douches werkten geregeld niet. De spartelvijver was leeg en het was bloedheet en dus weinig te doen voor kleine kinderen. Het water in de omgeving van de camping was niet geschikt om in te zwemmen met kleine kinderen. Te diep, te steile kanten en vol met alg en vis. Ook waren er problemen met de bevolking van het dorp. Midden in de nacht vielen dorpelingen de camping lastig. Mensen die eg bang waren, werden aan hun lot overgelaten. De campingbeheerder deed niets. Er was een enorm gevoel van onveiligheid en wij zijn vertrokken.
Misschien is er wat veranderd.
 
Bovenaan