Camping Chvalsiny

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Re: Wie gaat er dit jaar naar Camping Chvalsiny ?

ook wij gaan de eerste twee weken van augustus naar deze camping. Benieuwd of deze camping wel rustig is s'nachts en natuurlijk hoe de omgeving en de mensen in deze streek zijn.
 
Re: Wie gaat er dit jaar naar Camping Chvalsiny ?

Wij zijn hier vorig jaar geweest en hebben er een week gestaan.

Prima camping met goede sanitaire voorzieningen.
Van het zwemwater moet je je niet al te veel voorstellen, maar er ligt een zwemvijvertje. (zie foto)

In het dorp heb je één restaurantje en twee kleine winkeltjes dus genoeg voor een hapje eten of een boodschap.

De omgeving is echter SUPER en ik zou zeker Cesky Krumlov en Ceske Budjovice gaan bekijken.

Ook een tocht rondom het Lipno meer is de moeite waard.

Er staan een aantal foto's op onze website op http://surf.to/bert&hilda
Onder 'galleries'.

Wij gaan dit jaar weer naar Tsjechie, maar nu richting Brno en Slowakije dus komen we er nu niet. Maar het is zeker een aanrader.

Groetjes

Bert
 
Re: Wie gaat er dit jaar naar Camping Chvalsiny ?

Zoals ik al eerder vertelde, ik ga dit jaar voor de 4de keer achter elkaar.
In het eerste jaar waren er inderdaad problemen met een KLEIN groepje jongeren uit de aanliggende woonplaats, maar die hadden een probleem met een aantal jongeren van de camping, en is wel degelijk opgelost de andere dag.
Wat de zwemvijver op de camping betreft, die was inderdaad leeg het eerste jaar, maar dat kwam door de watersnoodramp die een deel van Tjechie en duitsland toen trof, vorig jaar was dit probleem opgelost, ook de douche e.d. doet het prima en heb er nooit problemen mee gehad.
Wat het zwemmen betreft, de vijver op de camping kunnen kleine kinderen prima zwemmen, maar ik zal wel een oogje in het zeil houden.
10km verderop ben je bij het lipno meer, waar ook diverse strandjes zijn met zand en glijbaan.
Ik weet trouwens niet wat jebereva hierboven daar gedaan heeft, maar volgens mij niet veel, er is namelijk iedere dag voor de kids genoeg te doen, s'ochtens is er wel een knutsel uurtje, s'middags zijn er wel volly of tennis toernooien, en s'avonds kunnen de kids een broodje bakken op het kampvuur, of naar de hooischuur waar wel poppenkast is of een leuk verhaaltje verteld word.
De vrouw des huize's is vroeger lerares geweest en weet prima om te gaan met de kids.

Kortom doe met deze informatie wat je wilt, maar ik ben er dit jaar voor de 4de keer.

Groetjes Rudi
 
Re: Wie gaat er dit jaar naar Camping Chvalsiny ?

Wijzelf gaan meestal ook de 'Nederlandse' campings uit de weg.
In Chvalsiny hebben we dan ook vooral de omgeving verkend en zijn niet veel op de camping zelf geweest.

Wij waren er tijdens het EK voetbal vorig jaar en dat was meestal goed te doen.
cheer.gif


Qua voorzieningen is het echter een prima camping.
Ik kan me voorstellen als mensen met kleine(re) kinderen gaan, dat het handig is als er een paar kleine landgenootjes zijn. Maar noodzakelijk is dat zeker niet.

Er zijn zelfs mensen die klagen als er geen calvé pindakaas te koop is bij de campingwinkel
grin.gif


Groetjes

Bert
 
Re: Wie gaat er dit jaar naar Camping Chvalsiny ?

ik ben 5 jaar lang op vakantie geweest op camping chvalsiny en dit is mij erg goed bevallen er zijn leuke dingen te doen voor kinderen en alles is goed schoon en in het dorp heb je 2 leuke cafe's en sávonds heb je voor tsjechie's begrippen een disco de eigenaar weet je die precies te vertellen.
Ik vind deze camping leuk als je een een puper bent.de camping is ook super om gezellig
om vanuit daar mooie dingen te bekijken zoals cesky crumlov. Ik be goed bevriend met de dochter van de eigenaar en de eigenaar zelf we bellen regelmatig nog met elkaar en ik kan je niks anders zeggen dat dit de beste camping is waar ik ooit ben geweest.zwmemmen kan je ook een stukje buiten de camping eigenaar weet dit wel.Ik kan je ook nog een goed restaurant aanraden als je naar crumlov(grote auto weg) rijdt heb je aan je rechter kant een soort van camping maar dan met blokhutten heet moterrest daar kan je super goed eten en als je dan een stukje door rijdt ligt er aan de linkerkant een tankstation en daarnaast ligt een ronde koepel (is een restaurant) wij noemde het de ronde koepel en het gebouw was wit (nu?) daar was het echt lekkkkkkeeeerrrrr en veel variatie.

als meer wil weten moet je maar schrijven.

doei mandy
 
Re: Wie gaat er dit jaar naar Camping Chvalsiny ?

de eerste 5 jaar van het bestaan van de camping zijn we daar geweest leuke camping vooral omdat de kinderen (zie verhaal van mandy(saurus) dat is onze dochter)het er zo erg naar hun zin hadden en als de kinderen vakantie hebben hebben de ouders het ook .
ceske krumlov is fantastisch!!!!5 jaar lang er bijna iedere dag gelopen en je blijft mooie dingen zien .in de stad ceske krumlov is een echt origineel tsjechie eethuis fantastisch.als je onder de burgt doorloopt en dan gelijk langs het water rechts af gaat daar zit een eethuis met voor de deur een aantal schragen waar je een over heerlijke varkensknie kan eten is echt een aanrader !!!enkelt het enige nadeel is AL die nederlanders het is niet echt tsjechies. maar ja iedereen heeft een andere smaak gelukkig maar .de omgeving is wel de moeite waard leuke stadjes en mooie huizen en natuurlijk hubloka (kasteel) dat moet je gezien hebben .
 
Re: Wie gaat er dit jaar naar Camping Chvalsiny ?

Wij gaan dit jaar voor het eerst camperen en wel op de camping van Chvalsiny.
We weten niet echt wat ons te verwachten staat, maar wat we erover gehoord hebben is goed.
Wat is in july de temperatuur?
Is er iemand die nog tips heeft voor ons als professionele campeerders.
Kun je daar in de omgeving nog camping spullen kopen, wij zullen gehaaid het eea vergeten zijn.

Jeff
 
Re: Wie gaat er dit jaar naar Camping Chvalsiny ?

Wij gaan zelf niet naar de camping, maar zitten in een huisje, onze buren, zitten wel op die camping, vorig jaar, zijn wij bij hun een hele dag op de camping geweest, en ik en onze dochter van toen 4jaar vonden het een schone, nette en gewldige camping. Jammer dat mijn man niet zo gecharmeerd is van camperen, anders wist ik het wel.
 
Re: Wie gaat er dit jaar naar Camping Chvalsiny ?

dance.gif
Ja, Wij gaan ook lekker naar Chvalsiny.
smiley20.gif

Het is voor ons de eerste keer naar Tsjechie, we hebben vorig jaar een caravan gekocht en gaan het maar eens proberen in Bohemen. Hier in Nederland is het weer toch telkens pet,
smiley29.gif
met het weer.... We hebben er veel zin in. We gaan 3 juli rijden en hebben geboekt vanaf 5 juli. We willen in Duitsland nog een camping opzoeken, waar we een of twee nachten willen slapen. Misschien hebben jullie nog een tip...

Groetjes Theo
bye.gif
 
Re: Wie gaat er dit jaar naar Camping Chvalsiny ?

Ik zelf vind de camping ook niet zo .Als je naar tsjechie gaat moet je een leuke camping opzoeken waar niet veel nederlanders komen. En wat ik hoorde is de camping erg duur en zit er met warm weer ook niet altijd water in die uitgegraven vijver..
de keuze ligt aan de mensen zelf .
Maar een leuke camping in Tsjechie waar niet veel nederlanders komen is vaak goedkoper,
en ook nog leuker ook.
Zeg ik uit ervaring want anders kan je net zo goed in Nederland op vakantie
groetjes
 
Re: Wie gaat er dit jaar naar Camping Chvalsiny ?

Tja Esmeralda, je zegt het zelf al, je vind campings niet zo leuk, dus snap ik je uitleg ook niet.
Dat de zwemvijver soms droog zal staan met warm weer is totaal uit de lucht gegrepen, hij heeft inderdaad 1 keer draag gestaan, maar dat was met de watersnoodramp 4jaar geleden.
En dat er Nederlanders zijn die elkaar opzoeken is op zich niets mis mee, kijk maar eens in andere landen om je heen, daar gebeurd dat ook volop.
En dat deze camping duur is, zal dan wel aan de burgelijkheid van de Nederlanders liggen, ik zal dan ook tegen jou willen zeggen blijf vooral thuis dan kost het niets.
 
Re: Wie gaat er dit jaar naar Camping Chvalsiny ?

ahum.gif
Gelukkig verstaat iedereen wat anders onder `de ideale vakantie`
Dus mensen die naar camping Chvalsiny gaan wens ik heel veel plezier. En de mensen die juist niet gaan . Ook heel veel plezier.
En het leuke is dat het waarschijnlijk voor allemaal gaat lukken.
Ik moet nog vier weken wachten voor ik op vakantie mag.
Hilde
 
Volgens het januarinummer 2006 van de Kampeer en Caravan kampioen
is de camping in Chvalsiny verkozen tot camping van het jaar en mag de nederlandse beheerdersfamilie Niemeijer de complimenten in ontvangst nemen
 
Ik ben 2 jaar geleden op deze mooie camping geweest, ligt aan de rand van een natuurgebied waar je eindeloos kunt wandelen, het wild komt op rustige momenten de bosrand uit en is zelfs vanaf de camping goed waar te nemen.(natuurlijk minder in het hoogseizoen)
In de omgeving is van alles te zien, 's-avonds kun je op de camping bij de open haard bijkletsen en wat drinken, er zitten talloze vuurvliegjes. De camping ligt aan de rand van het dorpje Chvevalsiny, waar je boodschappen kunt doen, ook in het dorp is een Tsechisch restaurant.
 
in de tijden dat ik daar geweest ben waren er 2 restaurants, op de hoek met houten stoeltjes, en nog 1, die van de hoek heeft een speciale snaps tegen buikpijn, de camping is prima, sanitair uit de kunst en goed onderhouden, alleen de appelbomen bovenin is niet altijd een succes, vooral niet als je auto eronder staat geparkeerd en kinderen aan de boom gaan schudden voor de appels, maar voor kinderen is het daar ideaal, kinderen zoet ouders ook vacantie. er werden ook bustochten georganiseerd, op het bord midden op de camping word alles vermeld. niet vergeten om cesky krumlov te bezoeken, er bevind zich links van de straat een onderdoorgang, dan kom je uit bij de tropische vissen.bij het hotel kun je gratis naar de wc, ingang naast de glas-sierwinkel, loop ook eens helemaal door over de rivier en ga linksaf, daar zijn grafietmijnen.kom zelf een jaar of 10 in dat deel, en ongeveer 15 jaar in dat land. vroeger stonden er millitairen bij banken (met geweren) en nu trek je het uit de muur. in polen kon je de sigaretten per stuk kopen, het is wel verandert maar de mensen zijn allemaal vriendelijk, kan ook wel door mijn ouwe kop komen
 
oproep om je op te geven voor survival vanaf 9 jaar tot 16 j

:D Vorig jaar zijn wij ook naar deze camping gegaan. Het was erg mooi,:D leuk en goedkoop. Er werd ook elke dag wat georganiseerd.
Dit jaar gaan we weer, dat zegt genoeg.

Mijn zoon van 9 jaar wil graag een survival tocht doen die georganiseerd word door cesta web site www.cesta-sports.cz
Ik heb mijn zoon al opgegeven voor week 28. Het is een begeleide 3 daagse survival met o.a. raften tracking en op een kampvuur eten bereiden.

MAAR WAAROM DEZE OPROEP; Deze tocht gaat alleen door bij voldoende belangstelling. En mijn zoon Roel verheugt zich er op.:oeps:


Groetjes Theo
 
Het verband is, dat ik de informatie gekregen heb van deze camping. Toen ik boekte voor deze zomer. En als er voldoende deelname is vanuit deze camping kan vanuit hier gestart worden, denk ik. :oeps:

:confused: Ik hoop ook dat mijn zoon dan meteen wat vriendjes heeft op de camping.
 
Bovenaan