Camping Chvalsiny

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

best wel een aardige camping

ik was voor de eerste keer in Tsjechië en het is me meegevallen
de camping was op zich wel mooi
alleen sommige dingen kunnen beter
zoals de animatie dat was nu alleen maar een paar losse
activiteiten in een hele week dat was echt wel te weing
en de hooischuur waar het georganiseerd wordt is groot genoeg
alleen staan er nu ping pong tafels in. hebben de kinderen daar
geen zin dan is er weinig te doen
ik vond het sanitair wel schoon ,maar er waren te weinig douches
het overdekte kantine achtig ding was wel heel goed
en gezellig ze liepen de benen onder hun kont om je te
helpen verder vond ik het meertje ook niet echt lekker
er uit zien maar we zijn toen maar naar lipnomeer gereden
 
ik wou alleen maar zeggen dat de animatie gewoon beter
kan,het was niet iedere dag knutselen maar wel iedere avond
voorlezen je kunt natuurlijk ook eens een keer aan de wat oudere
jeugd denken dus ouder als 6 hou dan eens een keer een filmavond
of een kinderdisco de schuur was er groot genoeg voor
 
Nou wij zijn vannacht terug gekomen en hebben ruim twee weken op de camping Chvalsiny gestaan.
Vlak voordat wij weg gingen lazen we het negatieve verhaal over deze camping. Maar ik moet zeggen dat ik weinig van deze punten terug zag op de camping.
Allereerst vonden we de eigenaars en hun kinderen die de camping runnen uiterst vriendelijk en hartelijk. Ze waren ten alle tijden bereid om ons te helpen en te woord te staan. We hebben ze niet gestoord buiten de openings tijden van de receptie omdat dat niet nodig was. Maar de receptie heeft ruime openingstijden dus dat is geen probleem.

De activiteiten die er georganiseerd werden waren voor onze kinderen voldoende. Ze vonden allemaal al snel vriendjes en vriendinnetjes op de camping en vermaakten zich prima. In een gesprek dat we hadden met de de eigenaresse werd ons duidelijk dat er voorheen meer activiteiten waren maar ze toen vooral opmerkingen van ouders kregen dat ze de kinderen niet mee kregen op uitstapjes omdat ze dan wouden knutselen e.d.
In de twee weken dat wij er hebben gestaan werd er geknutseld, broodjes gebakken bij het kampvuur, smincken, verhaaltjes voorgelezen en poppenkast gespeeld. Verder werden er ook veel tips gegeven voor dagjes uit en organiseert de camping (dat hebben ze weer onder gebracht bij lokale organisaties) een dagje met de bus naar Praag, kanotochten (voor beginners en gevorderden) en survival tochten voor de grotere kinderen. Verder werd er ook de medewerking gegeven als de oudere jeugd een voetbal toernooitje wouden organiseren op het naast gelegen voetbalveld van de plaatselijke voetbalclub.

De douches en toiletten vond ik heel goed en we hebben ook nooit hoeven wachten voor een toilet bezoek of douche. De laatste paar dagen toen het rustiger werd werd de helft van het sanitair complex afgesloten en toen werd het wat drukker maar nog prima te doen.

Dan het meertje, van de kinderen begreep ik dat de bodem modderig was en er wat stenen lagen, maar het was voor hun goed te doen en ze wouden ook hun water schoenen niet aan. Zelf hebben we niet gezwommen in het meertje omdat we niet heel veel dagen erg mooi weer hebben gehad. Van de twee dagen dat rond de 30 graden was hebben we er één gekanoed en op de andere dag zijn we naar het Lipno meer geweest.

In de omgeving was veel te doen en te bekijken dus eigenlijk hebben we een super vakantie gehad....en dat komt deels door ons zelf en natuurlijk ook deels door de camping Chvalsiny. Het enige nadeel was dat het snel afkoelde 's avonds en het 's nachts heel koud werd.

Als we de camping de een cijfer moet geven dat geven wij een 9.
 
animatie op chvalsiny

beste meneer van lent
ik vond de mensen van de camping ook heel aardig en behulpzaam
maar ook wel een beetje te streng voor de jeugd
verder was de animatie gericht op de kinderen tot 8 jaar
want ga maar na 'schminken,poppenkast,voorleeskwartier'
ik heb dus een jongen van 11jaar oud enhij houd van
playstation,karate en andere spellen met of zonder een
beeldscherm
als je dan als camping de beschikking hebt van een schuur
van 300m gebruik deze dan ook voor bijvoorbeeld
films disco of andere activiteiten voor de iets oudere jeugd
 
Wij hebben vier kinderen twee jongens van 14 en 8 en twee meiden van 12 en 7. De jongsten vermaakten zich nog met de activiteiten zoals voorlezen de twee oudsten hebben zich prima vermaakt met hun vrienden en vriendinnen in de hooischuur en zaten elke avond met een stelletje bij het kampvuur. Dat ze te streng waren daar heb ik van de kinderen niks over gehoord. Ik vind het logisch dat ook de jongeren zich aan bepaalde regels moeten houden en dat er een bepaalde tijd is dat het rustig moet zijn. Er werd wel streng opgetreden tegen een groep jongeren die veel rondhingen bij het sanitair complex, na drie waarschuwingen van overlast moesten ze de camping verlaten geloof ik.
 
animatie op chvalsiny

oke oke discussie gesloten het zal wel aan mijn kinderen liggen
wij waren ook wel een beetje verwend met al die franse campings dit was de eerste keer in tjechie
het zal wel aan mij liggen maar ik vond het een beetje ouderwets en ik probeer dan in mijn gedachten de camping te verbeteren maar we gaan volgend jaar wel terug naar tjechie maar niet naar chvalsiny
 

Tabe

† In Memoriam
Henricus schreef:
.... de vraag is hoe komt een camping dan aan een award.......
Geen idee. Ik weet ook niet wat zo'n award voorstelt. En ik weet ook niet of je daar veel waarde aan moet hechten. Ondervinding is altijd de beste leermeester, is mijn ervaring. We hebben een tiental jaren in Tsjechie gekampeerd met het gezin en altijd was het verrassend. Heel mooie vakanties, zonder dat we specifiek op de accomodatie en de voorzieningen hebben gelet. En dat is ons goed bevallen. Lekker tussen de Tsjechen aan een vuurtje worstjes bakken en een pivootje er bij. Tot diep in de nacht. De kinderen hebben zich geen moment verveeld. En het is natuurlijk wat je er zelf van maakt.

Je kunt het dus treffen of pech hebben. Ik denk trouwens dat de accomodaties de laatste jaren, mede door de komst van veel Nederlanders, enorm is verbeterd.
Dus gewoon gaan naar die camping en bij terugkomst even een verhaaltje hoe je het hebt ervaren. Dan hebben de andere forumganger er ook wat aan.
Wil je een sfeertje proeven hoe wij de vakanties hebben ervaren. Ga dan naar het onderwerp topverhalen en lees vakantie 1990 en vakantie 1992.
 
Het ligt er dan natuurlijk ook aan wat je zoekt (b.v. rust of juist niet) en of je met of zonder kinderen gaat en dan ook nog in welke leeftijd. En zo zijn er veel meer criteria waardoor een camping een 10 krijgt en van een ander een 1. Zelf ben ik op deze camping geweest en als je het puur technisch bekijjkt is er niets mis mee. Maar mijn persoonlijke smaak is toch om deze camping niet weer te bezoeken
 
Helaas is het vaak zo dat een camping aan zijn eigen succes ten onder gaat.Als een camping prima is en daardoor veel publiciteit krijgt en vervolgens bedolven wordt onder bergen vakantiegangers, zal er het volgend jaar veel commentaar zijn. De voorzieningen kunnen dan de toeloop van vakantiegangers niet meer aan en het goede humeur van eigenaar of beheerder lijdt er ook onder.
Vorig jaar hebben we dit ook bij camping Karolina zien gebeuren.Als het jaar daarop de helft van de mensen weer wegbljft loopt het weer prima.
Dit is volgens mij bij Chvalsiny ook het geval.
Sonja.
 
het is vast wel een leuke camping,
veel hollanders.. ik ben er al een aantal keer wezen kijken,maar ik heb er nog nooit gestaan
wat me wel opviel, was dat er HELEMAAL GEEN SCHADUW was.
een paar magere boompjes, maar dat was het dan ook.En water is er wel voor als je ff een plonsje wilt nemen, maar dat vind ik ook niet veel voorstellen ik vind het meer een uitgegraven gat met vies water erin.:oeps:
ik ga gewoon weer terug naar mijn oude vertrouwde camping ook daar in de buurt.
met onze groep van vrienden die we daar onderhand hebben gemaakt door de jaren heen.

verder zou ik voor boodschappen gewoon naar ceske budejovice gaan.gigantische supermarkten heb je daar, en het kost niets!:D ;)

en geloof mij..schaduw wil je!
het kan heeeel erg heet worden in het zuiden.
hebben we vorig jaar wel weer gemerkt!
k ben vorig jaar al een keer flauwgevallen, dus mijn advies:
veel water drinken en schaduw ,en een meer/zwembad om in te zwemmen.

-zwembad in ceske budejovice
-en een erg leuk en groot zwembad bij hluboka in de buurt.
dicht bij camping bezdrev.
 
Hallo,

Ik ben net lid van dit forum en het is ff wennen, maar hopelijk heb ik er wat aan. FF zien of het lukt :denk: .

Ja hoor het lukt, mooi :wow:

Ik heb een vraag voor leden die bekend zijn met deze camping, want wij gaan dit jaar voor het eerst richting de zuid- bohemen.
Tot nu toe hebben we het eigenlijk altijd fantasties gehad in Tsjechie op een paar nare ervaringen na, maar dat mag de pret niet drukken.
Waar ik nog het meest benieuwd naar ben is of er wel wat pubers op deze camping komen, want ik heb een zoon van 16 :stout: en mensen die ervaring hebben met deze knapen begrijpen misschien wel wat ik bedoel. Als hij zich vermaakt, dan hebben wij ook vakantie, dus ik ben benieuwd.
Verder lijkt het mij een prima camping.

Groetjes Helma :afwachten:
 
Helaas, dan zijn wij weer weg.
Maar toch bedankt en jullie in ieder geval een fijne vakantie toegewenst.

Ik vraag me af of er wel gasten van deze camping kjiken op dit forum.
Het maakt natuurlijk niet echt uit maar, ik zou toch graag weten of er wel tieners zijn in de periode van 6-7 t/m 26-7.

Ik hoor het graag van wie dan ook.

Groetjes Helma :denk:
 
Bovenaan