Camping Cabrov - Kolodeje nad Luznici

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Is iemand al op deze camping geweest? We willen hier graag informatie over ontvangen. Alvast bedankt.
dance.gif
 
Re: camping cabrov in Kolodeje nad Lužnicí,

Henk, de camping ken ik niet, Kolodeje en omgeving wel. Het is er gewoon leuk, mooi en rustig. In Kolodeje zelf valt niet zoveel te doen (klein winkeltje, een niet te bezichtigen kasteel), maar voor wandelaars en waterliefhebbers is 't heerlijk. M'n schoon-oma heeft daar een huisje, vandaar dat ik 't ken. Meestal valt er in de Luznice te zwemmen, en als je een bootje kan bemachtigen kan je er ook varen of kanoën. Langs de Luznice, of breder door het dal, kan je leuk wandelen al kom je soms wel door kampen/campings; als er geen hekken staan gewoon doorlopen zou ik zeggen. Koop wel een goede wandelkaart want soms houdt 't gewoon op langs het water. De twee wat grotere plaatsen in de buurt, Tyn nad Vltavou en vooral Bechyne, zijn ook leuk om te zien. Bechyne is een kuuroord met een mooi kasteel, stadje is hoog boven een rots gelegen en biedt een mooi uitzicht over de kloof.
In dit gebied heeft de overstroming van enige jaren geleden goed huisgehouden. Als jouw camping pal aan 't water ligt zal het water daar ook geweest zijn. Te verwachten pluspunt is daarom dat het sanitair wel helemaal nieuw moet zijn. Huisje van m'n schoon-oma is ook helemaal gerenoveerd om diezelfde reden. Goed vertrekpunt om Hluboka (kasteel) en Cesky Krumlov (mooiste stadje) te verkennen. Veel plezier!
 
Re: camping cabrov in Kolodeje nad Lužnicí,

is er ook kans dat het zomers vaker overstroomt? Volgens mij ligt de camping wel aan het water, en bestaat hij al langer dan enkele jaren. Op de camping zijn bootjes beschikbaar heb ik begrepen. Rust en wandelen daar hadden we juist voor gekozen. Om wat te zien kunnen we wel verder weg gaan. Weet jij ook hoe ver Praag bij Kolodeje nad Lužnicí, vandaan is, hoe lang je erover doet met de auto bedoel ik eigenlijk.
Grappig dat je schoon mama daar woont, is je man tsjechisch?
groetjes Dieneke
 
Re: camping cabrov in Kolodeje nad Lužnicí,

Nou, het is bepaald niet de bedoeling dat de boel weer overstroomt. Twee jaar geleden was 't gewoon een ramp die nog nooit in die omvang van voorgekomen; je herinnert je nog wel de TV beelden van Praag en Dresden. Dus maak je maar geen zorgen; de kans dat dat wéér gebeurt is echt klein, en als 't gebeurt, weet je het wel eventjes te voren (namelijk: wekenlang plenzen, ben je al lang weg van de camping toch?). De tsjechen hebben een stevig bureaucratisch apparaat dat de stand van de rivieren bijhoudt.
Je kan prima vanuit daar naar Praag rijden, over Tabor. Je hebt wel eerst een flink stuk over provinciale wegen. Het is zo'n 120 km dacht ik, (kan minder zijn), houd rekening met 1,5 tot 2 u reistijd. Als je in Praag aankomt met de snelweg zie je al metrostations; als je aan de rand van de stad dáár parkeert zit je snel in 't centrum. Knap trouwens dat je de juiste diakriet-tekens voor Luznici gebruikt!
enne... mijn man is niet tsjechisch, mijn vrouw is tsjechisch... moet ik toch maar een andere tekening/foto bij m'n naam gebruiken want dit gaat de verkeerde kant op..
blush.gif
en 't is de oma van m'n vrouw die er een vakantiehuisje heeft; m'n schoonvader heeft weer onze oude caravan bij de boswachter geparkeerd dicht bij Kolodeje.
 
Re: camping cabrov in Kolodeje nad Lužnicí,

Met knippen en plakken van de website is het juiste teken gebruik een fluitje van een cent. Denk ook niet dat ik die tekens op mijn computer kan vinden. had niet naar het plaatje gekeken, slordig dus. Gelukkig dat het overstromen niet normaal is in de zomer, maar zelfs in frankrijk gebeuren dit soort dingen.Hoe reizen jullie vanuit nederland naar Kolodeje nad Lužnicí? Via Nurnberg of boven langs?
Dieneke
 
Re: camping cabrov in Kolodeje nad Lužnicí,

Pas één keer heb ik rechtstreeks naar Kolodeje gereden (anders gaan we altijd naar Praag met uitstapjes naar Kolodeje). Dat was toevallig ook met caravan op de heenreis. We gingen toen inderdaad bovenlangs: hele rijksweg 3 af (frankfurt-nurnberg), dan via Amberg over Waidhaus/Rozvadov, bij Plzen van de snelweg af richting Pisek en Tyn nad Vltavou. Met de caravan is dat 't lekkerst want je hebt alleen een laatste, kort stukje dat je door dorpen gaat rijden en je hebt een vrij vlak gebied waar je doorhein rijdt. Terug, zonder caravan, reden we onderlangs via Cesky Krumlov, langs een stuwmeer (naam even vergeten) naar Duitse grens. Dat beviel ons minder goed: langer stuk zonder snelweg, en de verwachtte natuurschoon viel vanuit de auto niet zo in het oog. Ga dus maar over Plzen.
 
Re: camping cabrov in Kolodeje nad Lužnicí,

Net als de originele poster zou ik graag van anderen willen weten wat hun ervaringen zijn met deze camping.
Zijn er bijv. voldoende schaduwrijke plekken? Is het een beetje kindvriendelijk?
 
Re: camping cabrov in Kolodeje nad Lužnicí,

Wij hebben gebeld met een Nederlander die er vaak komt, zijn naam staat ook op de web-site, volgens hem is er voldoende schaduw. of 's morgens of 's middags. heb je de web-site al bekeken?
www.volny.cz/cabrov
Dieneke

camping2_s.jpg


kaart-tyn.jpg


zwemmen.jpg
 

Bijlagen

  • 23440-camping cabrov.jpg
    23440-camping cabrov.jpg
    94,9 KB · Bekeken: 11
Re: camping cabrov in Kolodeje nad Lužnicí,

We hebben er 2 weken meer dan prima gestaan. Leuk campinkje. Door hun website waren er wel veel meer kampeerders dan normaal,hier waren ze dus niet op berekend. Nu was de camping wat vol ( niet storend) en was het warme water heel snel op.
 
Re: camping cabrov in Kolodeje nad Lužnicí,

M'n ouders hebben deze zomer hier een goede week gestaan. Het was net aan 't einde van de lange regendagen dus de camping stroomde leeg. Erg aardige gastheren; Martin (de Tsjech die enige jaren in NL heeft gewoond) heeft zelfs de achterband van de ingewikkeld-moderne fiets van m'n moeder weten te repareren; een klusje waar de fietsenmaker-in-Tyn-die-al-heel-wat-fietsen-had-gezien-maar-dit-nog-nooit, zich niet aan durfde te wagen. Mooie ligging zo aan de rivier. Toevallig: direct aan de overzijde is het kindervakantiekamp van de Praagse gemeente vervoer bedrijf; dat kamp heb ik meerdere malen bezocht met m'n schoonouders. En nu dus de overkant via m'n ouders...
Je kan een prachtige wandeling/fietstocht (als het een beetje droog geweest is) naar Bechyne maken. Nadeeltje: Martin verzorgt geen verse broodjes in de ochtend, moet je toch even naar Kolodeje toe (anderhalve kilometer; vroeg zijn, want snel op cq om 12.00 u al gesloten) of nog verder naar Tyn. En inderdaad niet erg luxe, en inderdaad veel Nederlanders. 15 km stroomafwaarts is trouwens een écht Nederlandse camping; weet even niet hoe hij heet, maar op de richtingaanwijzers staat doodleuk camping - NL!!!
Het kasteel van Kolodeje is trouwens grotendeels gerestaureerd; mooi om te zien van buiten. Het is particulier eigendom en bewoond dus je kunt niet naar binnen.
Ook heel fijn om daar in de buurt door de bossen te lopen; echt prachtige bossen.
 
Een paar weken geleden zijn we op deze campng geweest en hebben er een prima weekje gehad. Martin en Lucie zijn bijzonder aardige en gastvrije mensen. Voor de broodjes moet je inderdaad even op de fiets of een stukje lopen naar het dorp.
Je kunt er heerlijk wandelen langs de rivier, maar goed, dat is hier allemaal al beschreven.
 
Hoi Kreidlerruud, hier een vraag van Goldwingdoni :)
Ik heb de foto's gezien, ze zijn erg mooi op de site... maar wat ik mis zijn spelende kinderen... en dan in het water, bedoel ik.
Volgend jaar gaan we met nog een koppel met 3 dochtertjes (dan: 6, 8 en 10 jaar) naar Tsjechië, en een camping met "speelwater en strandje" lijkt ons leuk. Is dat op Kolodeje ook aanwezig?

Groet Doni :zwaai:
 
camping kolodeje

Spelende kinderen staan dan wel niet op de foto's maar het is er perfect voor ze. Er zijn een paar speeltoestellen, maar de rivier is ideaal om te zwemmen en te varen.
De camping is een leuke en gezellige uitvalbasis voor de zuid-bohemen maar ook om een dagje te blijven uitrusten
 
Vissen in de Luznice kan uitstekend, voor een foto zie het topic over Dobronice, dit ligt een paar kilometer stroomopwaarts vanaf Kolodeje.
Ook de bezienswaardigheden in de buurt staan daar allemaal!
 
Begin van het seizoen 2010 2 weken op deze camping gestaan.
Leuke kleine camping met keurige badhokken!!!!!!!
Vriendelijke maar niet opdringerige eigenaren die alles goed geregeld hebben.
We hebben hier met plezier gestaan, gaaf zo'n mooie rivier erbij waar je heerlijk in kan zwemmen, kanoen enz enz.
De gezamelijke BBQ en de avondwandeling waren erg leuk.
Genoeg leuke en mooie dingen in de buurt om te zien en te doen, echt een aanrader!!!!
 
Bovenaan