Camping Bukovina Buiten

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ook wij waren even gaan buurten bij Gerben en Ellen in Bukovina. Inderdaad veel mogelijkheden om te verblijven (camping, huisje, kamers en goede sanitaire voorzieningen!) en een hele mooie omgeving.

Succes met alles!

Groetjes Dirk & Jolanda
 
Wij waren 2 weken te gast op deze fantastische camping.
Wat een uitzicht, rust en ruimte. Na 9 dagen werden de trampoline en het zwembad geplaatst, dat was wel even wennen na al die rust. Maar ook kinderen hebben recht op vertier.
En zulke enorm vriendelijke eigenaren.
Prima wandelgebied en er viel ook nog te mountainbiken (wel heel erg steil en "paden" zijn geen paden).
Als je rust en ruimte zoekt en niet teveel eisen stelt, is dit een prachtig plekje. Sanitair oke en volop in ontwikkeling. Recreatiezaal is in ontwikkeling.
Wij stonden met de caravan en dat was goed te doen, ook bij regen. Boompje zagen mag, hout kloven mag, kampvuurplaats aanwezig. Eigenlijk is alles er wat je wil, alleen niet veel mensen en dat vonden wij fantastisch.
En dat uitzicht is magistraal evenals de zonsondergangen en de reeën en herten en vossen.
Nou niet met hele volkstammen die kant op gaan, want dan hebben wij geen plekje meer.
Ons kom je daar zeker weer tegen.

Gerben en Ellen, bedankt voor 2 fantastische weken.

Wanneer je een korte video-impressie wilt zien, klik je hier
 

kuurgast

Donateur
Nieuws over Camping Bukovina Buiten:

Ik vertrek: UU-student Floor gaat camping runnen in Tsjechië

Floor van Donselaar en Gerrieke Grootemarsink vertrekken op 1 maart naar Tsjechië om daar een camping over te nemen.

“Zag je die aflevering van Ik Vertrek? Wij gaan het wel anders doen.” Floor en Gerrieke lieten zich de afgelopen maanden inspireren door anderen die ooit iets soortgelijks deden. Ook keken ze naar het programma ‘Ik Vertrek’. “Die mensen daar zijn vaak zo slecht voorbereid, ik denk dat wij dat wel beter aangepakt hebben”, meent Floor... "Natuurlijk laten we weten hoe het met ons gaat, en in het najaar zie je ons verhaal zelfs op TV, juist, bij Ik Vertrek.”

Lees meer op dub.uu.nl.
 

kuurgast

Donateur
Zie facebook Ik Vertrek: Deze aflevering zijn we nog aan het maken. Wanneer de uitzenddatum bekend is (zal in het najaar zijn) dan maken we dat natuurlijk meteen kenbaar op Facebook.
 

kuurgast

Donateur
Floor en Gerrieke hebben in het begin al aangegeven dat ze 2 jaar de camping gingen runnen, zie artikel dub.uu.nl. ;)
Ze hebben het wel goed gedaan, als je de reacties leest van hun facebook Bukovina-Buiten.
Wat zal er nu met de camping gebeuren?
 

kuurgast

Donateur
Ik Vertrek naar Tsjechië.

Al tijden fantaseren studievriendinnen Floor van Donselaar (30) en Gerrieke Grootemarsink (28) over het runnen van een eigen camping in Tsjechië. Nu is het dan echt zover gekomen. Ze vertrekken samen naar Bukovina u Čisté om een camping over te nemen.

Floor zegt tijdelijk haar master Geografie: Educatie & Communicatie op en Gerrieke stopt met haar baan in de hulpverlening. Voor 1100 euro per maand huren ze een vervallen arbeiderscamping, die ze gaan verbouwen en weer glans geven. Toen ze het vertelden aan vrienden en familie kregen ze veel positieve reacties, ze vonden het echt wat voor hun. Gerrieke's vriend Lars gaat alleen niet mee, hij blijft in Nederland.

Tsjechische winters zijn koud, de taal is moeilijk en Floor kan maar geen knappe Tsjech vinden. Zal er toekomst in zitten of blijft het bij één seizoen? Zie het donderdagavond 22 september bij Ik Vertrek op NPO1 om 21:30 uur.
Bron reisgraag.nl.
 
Ik heb de uitzending gezien was erg leuk, heel veel plezier ermee hoop nog veel te horen.
De omgeving is schitterend, dat weet ik om dat ik daar zelf al 10 jaar een huis heb.
 

kuurgast

Donateur
Vond de uitzending tegenvallen, het kwam echt over zoals ze in het begin aankondigden... We gaan campinkje "spelen".
Je moet toch wel weten waar je aan begint met een maandelijkse huurprijs van €1100,-. Ze wist aan het eind van de aflevering niet hoe ze ervoor stond, of ze wel/geen winst draaiden en zonder vrijwilligers hadden ze het niet aangekund.
Op de website van Ik vertrek staat "Hoe gaat het nu met Floor en Gerrieke?"
Komt er nog een vervolg?
Floor en Gerrieke hebben een nieuwe website en camping Bukovina Buiten staat nog steeds te koop.
De omgeving is zeker mooi. Ben zelf enkele jaren geleden een aantal dagen in het vakantiehuisje geweest met die gekleurde luiken. Was erg leuk verblijf in soort poppenhuisje met alles erop en eraan, van fornuis en koffiezetapparaat tot wifi en NLtv.
 
Nee, echt zakelijk leken ze mij ook niet. En ze gaan niet door in Bukovina. Jammer, want het is een prachtige camping. Hopelijk meldt zich snel een gegadigde.
 

kuurgast

Donateur
Met een prachtige camping ben je er nog niet. Die groepsaccommodatie zal je veel meer moeten verhuren/promoten want de camping is niet zo groot en het seizoen is van mei tot september. Daarnaast is het handig om iets anders erbij te doen. Denk dan niet aan kaas en stroopwafels die genoeg Hollanders verkopen maar bv via internet werken.
 
Bovenaan