Camping Bucek (bij Nove Straseci)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

1x wezen kijken in het hoogseizoen.het hoefde niet voor ons.maar ja als anderen er met plezier staan,dan is het voor hen toch goed.
 
idd, maar ik ben blij dat ik door dit forum, dit te weten ben gekomen.Jammer voor hen, deze negatieve berichten.:tomaat:
 
Wat een gezeur.
Wij zijn net weer terug van camping Bucek, met drie kinderen van 6, 12 en 16 en ze hebben zich allemaal heel goed vermaakt.
Ik denk dat de ouders eerst eens goed naar zichzelf moeten kijken en dan moeten beginnen te klagen.
Onze kinderen hebben we goed verteld wat wel en niet mag van de beheerder en van ons. Als de regels zo zijn, dan hebben ze zich daaraan te houden. Veel mensen denken dat het in Tsjechie schijnbaar niet geldt.
Zo ook die camera's. Die worden natuurlijk niet zomaar geplaatst, er is veel vernield door de campinggasten.
Het is een prachtige camping met vriendelijke beheerders, met netjes sanitair. Misschien niet zoals je in een hotel gewend bent, maar daarvoor zit je op een camping voor nog geen 30€ per nacht voor 5 personen, en dat is inclusief een nachtwaker!!
Wat wil je nog meer!

gr fam v/d Vaart, die volgend jaar zeker weer teruggaat naar camping Bucek!! :cheers:

P.S.: En wat de dames van het restaurant betreft, volgens mij ben je in Tsjechie.....
En met handen en voeten kom je een heeeel eind.;)
 
wobbe schreef:
Wat een gezeur.
Als de regels zo zijn, dan hebben ze zich daaraan te houden. Veel mensen denken dat het in Tsjechie schijnbaar niet geldt.
Tuurlijk! regels zijn er niet voor niets, en ik ga ook niet naar tsjechie om alles aan mijn laars te lappen onder het mom van:nu is het vacantie, maar ik proef uit alle berichten dat het niet een ontspannen campingbeheerder is.Gelukkig zijn er ook mensen die wel een leuke vacantie hebben gevierd daar, en volgend jaar weer gaan.Want dit soort "reclame" kan geen een camping gebruiken.
 
Het lijkt nu net alsof de mensen die problemen hebben met het strenge regime op camping Bucek vinden dat alles maar moet mogen. Ik kan jullie verzekeren dat dat wat mij betreft absoluut niet zo is. Mijn kinderen moeten zich wel degelijk aan geldende regels houden. Mijns insziens zijn de regels die op camping Bucek gelden een beetje overdreven. Misschien is dat voor sommige mensen juist een aanbeveling om daar naar toe te gaan. Als dat zo is moet je zeker gaan. Ik vond dat de strenge regels ten koste gingen van de sfeer dus ik ga daar niet meer heen. Dit blijft een persoonlijke mening. Ik ben nu verder klaar met Camping Bucek. Dit Forum is er volgens mij om eventuele Tsjechie gangers van info te voorzien dus ik zou zeggen doe er je voordeel mee.
 
Een camping met cameratoezicht......om te controleren of je wel goed op je plek staat... Het moet niet gekker worden.
Op mijn werk zijn ze daar ook drie jaar geleden mee begonnen, binnen 3 maanden waren de camera's weg omdat de werknemers hier niet blij mee waren, geen enkele privacy meer en het kwam de werksfeer niet ten goede!!
Deze campingeigenaar wil op deze manier personeel uitsparen en toch de vinger aan de pols houden om te kijken wat er op zijn terrein gebeurt.
 

Henricus

Geroyeerd Lid
wat een drukte om niets :: Niemand verplicht je op die camping te gaan staan, ben je het niet eens met het gevoerd beleid, de boel oppakken en wegwezen resp. helemaal niets opzetten en gelijk verdwijnen. Orde en regelmaat zijn normale zaken.
 
Valt allemaal reuze mee!

Ik denk dat het tijd is voor de nodige nuance... wij hebben net twee weken op de camping gestaan... De dag voor vertrek kwamen we langs dit forum en gingen ietwat gespannen op vakantie... "wat zullen we aantreffen??" :confused: Nou ik moet zeggen dat er wellicht het een en ander aan te merken is op de bedrijfsvoering op de camping.. maar eigenlijk is alles goed te doen..

Het sanitair is top en goed schoon.. tja, het douchen is wellicht een beetje kort, maar dat is een kwestie van wennen. Alles is ingericht op besparing en zo kort mogelijk, maar ja, geef de campingbaas es ongelijk.. hij runt een camping die voldoet aan een westerse standaard maar is in staat een redelijke prijs te blijven hanteren... de velden zien er goed uit en wij hebben voldoende ruimte ervaren..

De regels zijn inderdaad wat strak... maar waarschijnlijk is dit door schade en schande ontstaan.. De bewaking is nuttig gebleken.. tijdens ons verblijf zijn er meerdere pogingen tot inbraak geweest.. dit zijn er een aantal te veel natuurlijk, maar ik denk dat er zonder de bewaking meer zaken ontvreemd zouden zijn..

Het lijstje met activiteiten is goed en de aangewezen parkeerplaats in Praag is een godsgeschenk... wij moesten er niet aan denken om met onze bolide door de straten van praag te zeulen op zoek naar een goede parkeerplaats..

Al met al zijn wij zeer tevreden geweest over ons verblijf op de camping.. als er meer te doen zou zijn in de omgeving (buiten praag) zouden wij zeker nog een keer op Bucek gaan staan..
 
Wij zijn 1 keer in Tsjechie geweeest op de nederlandse camping Bucek 40 km voor Praag. Hebben een appartement gehuurd.
Is een prima camping!
 
bucek

:spelen: :lache: :gek: enkele jaren geleden daar geweest wilde eerst nog niet open gaan want het gras was net ingezaaid voor een deek wij hebben toen op de eerst rij bij het water gestaan toen was de eigenar nog wel vriendelijk maar ja als de criminaliteit toe neemt dan wordt je toch wel effe
afgelopen jaar in polen geweest voor de derde keer nu was de eigenaar de ook stukken minder vriendelijk



 
Ik ben vorig jaar daar gaan kijken en heb met gasten gesproken. Zwemmen in het meer was niet prettig, het water stonk naar hun verhaal en ook voor het overige kregen mijn vrouw en ik geen grootse indruk de plaatsen waren afgebakend.
Hugo
 
wij zijn 2 jaar terug in tjechie geweest bij jan en jefta wilzing in bucek. geweldige mensen. we hebben twee zoons, toen 12 en 15, die konden het prima met jan vinden. ook wij werden op de koffie genodigd en het was helemaal top toen onze oudste zoon in het ziekenhuis kwam te liggen. ik vertelde de klachten aan jan in het nederlands en jefta schreef ze in het tjechies op. wat een geweldig stel. ik wou dat ik tjechisch sprak, dan kon ik haar zelf persoonlijk bedanken. en jan komt een beetje stug over misschien, maar echt een supervent. we zijn blij dat we dit jaar weer gaan.
 
Wij hebben zowel vorig als dit jaar op Bucek gekampeerd.
Wederom hebben we weer een hele gezellige tijd gehad,de beheerder en zijn vrouw zijn vriendelijke mensen,die de hele dag voor je klaar staan.
In het restaurant/cafetaria,kun je goed eten voor redelijke prijzen.:lekker:
de kok is een vriendelijke man die goed duits spreekt.
Onze kinderen 7 en 13 jaar hebben zich weer uitstekend vermaakt,leuk recreatie team en mooie trampolines op het veld en in het water.
er was begin juli heel veel jeugd die het naar mijn gevoel goed naar de zin had.:gek:
 
Men vriendin en ik zijn net terug van deze camping (en nog andere ook)
En het beviel ons heel heel goed. We waren wel wat argwanend na hier alles zo te lezen, maar er is niks op aan te merken.

Sanitair= spik en span!
Korte douchetijd? In 4.5 min doe je toch wat je moet doen?
Toiletpapier meenemen is nu ook geen onoverkomelijke kost toch?
De eigenaar was heel behulpzaam en zeer vriendelijk vond ik.
En o ja, de trampoline... de twee trampolines zaten alle dagen volgepakt met kinderen. De eigenaar (met vrienden) zat er wel nu en dan bij op zen terrasje, maar dan ben je toch gerust dat er iemand een oogje in het zeil houdt?

Ik vind het prijs/kwaliteit een zeer goeie camping zo dicht bij Praag.
Wij gaan ZEKER terug.
 
Wij zijn vorige week geweest en hadden een ingericht huisje gehuurd. Het reserveren e.d. verliep vlot en zonder problemen. De bank had nog wisselkosten in mindering gebracht maar daar deed Heer Wilzing niet moeilijk over. De camping ziet er goed en schoon uit. Draadloos internet deed het goed.
Dat Dhr. Wilzing zuinig is op zijn spullen lijkt me logisch en ik heb ook totaal geen problemen gehad. Zoals iemand al eerder zei, je logische verstand gebruiken is meestal al genoeg. We konden de auto binnen 2 meter van het huisje parkeren.
Het huisje was ingericht met een kookeilandje, koelkast e.d. We hebben hier ook goed gebruik van gemaakt. Een koud drankje dat op je staat te wachten als je terugkomt is altijd fijn !

Het is een mooie uitvalsbasis om de omgeving te gaan bezoeken, wat wij ook gedaan hebben. Vrijwel alle bezienswaardigheden bevinden zich binnen 45 min rijden, wat natuurlijk goed te doen is als je een dag weg wil.

De Lidl en andere winkels bevinden zich letterlijk binnen 10 min rijden van de camping, iets waar we ook veel gebruik van gemaakt hebben.

Een tip: hoewel je op de camping 's morgens broodjes kan halen is het vele malen makkelijker om ff naar die Lidl te rijden. De Lidl's in Tsjechië hebben nl. allemaal afgebakken (soms nog warm) brood, de hele dag door. Dit is goedkoper dan op de camping en ook iets verser. Je hoeft dan niet de dag van te voren al aan te geven hoeveel en welke broodjes je wilt hebben.

Wat ons wel tegenviel is dat er geen handdoeken waren en geen WC-papier op het toilet. Er lag een rolletje in de vensterbank met nog 9 velletjes erop. Nu is dat spul daar niet zo duur, maar voor de prijs van het huisje had het er wel bij gemogen ! Gelukkig hadden we beide meegenomen.

Nu weet ik niet hoe de rest van de campings in de omgeving zijn, maar deze was goed te doen ! Ondanks de naar mijn idee iets hogere prijs.
 
Kwam onderweg van Praag naar Karlovy Vary een bord tegen met een verwijzing naar een camping.
Daar stond iets op van Bucek NL dacht ik.
Vraag me nu nog steeds af wat er bedoeld wordt.
Nederlandse camping? Of alleen voor Nederlanders?
Zou ik zelf nogal ridicuul vinden.
Of betekent het wat anders?
Iemand die het weet of ook gezien heeft?
 
Bovenaan