Camping Bucek (bij Nove Straseci)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

bleh

Het komt over als een hele leuke camping, maar niks is minder waar!
De camping is wel mooi! En ligt op een mooie afstand naar leuke bezienswaardigheden.

Maar ten eerste is er niks voor de jeugd te doen.
Ik ben net 1 dag terug.

-Er is geen jeugdhonk op de camping, dus ergens gezellig zitten kun je niet.

- De bar is maar tot 10 uur 's avonds open, dus daar heb je ook niet veel aan, en de bediening kost het veel kracht om een glimlach te creëren en spreekt ook nog eens geen engels/duits.

- Voor de jongere jeugd zijn er trampolines, maar als het ook maar lijkt of je iets verkeerd doet, rent de campingbaas al naar buiten om je eraf te halen, en niet altijd even vriendelijk.

- Er was een gezin net op de camping aangekomen, tent opgezet. Hun kinderen gingen fijn op de trampoline, maar je mag er niet met z'n 3en op.
Campingbaas scheldt op een kind van 4 jaar, dus de zus van het kind neemt het op voor haar broertje dat de baas niet moet schelden. Zelfde avond gezin van de camping al weer afgestuurd.

- Ik stond zelf met mijn zwager en een paar vriendinnen onze tanden te poetsen in het vrouwen wc-gebouw. Er was blijkbaar een klacht van overlast geweest (niet van ons), maar net op dat moment hoorde de campingbaas ons, hij stormt naar binnen en pakt mij en mijn zwager hardhandig in de kraag en worden zo het gebouwtje uitgezet, vervolgens vertelt hij ons de volgende morgen dat we een officiële waarschuwing hebben.

Helemaal mee eens als wij werkelijk lawaai hebben veroorzaakt, maar het gaat veel te ver om iemand ruw in zijn kraag te pakken.

- Er is een plek voor een kampvuur, maar uiteindelijk moet dat om 23:00 uur al weer afgelopen zijn (als je gewoon fluistert, hebben ze niks door en kun je het stiekem wel wat later maken).

- Qua videobewaking klopt ook, zoals hierboven al werd gezegd.
Hij heeft overal camera's op staan. Wat een veilig gevoel moet geven, geeft juist een bekeken gevoel.

Kortom: Een mooie camping, waar de (kind)vriendelijkheid van de campingbaas te wensen over laat. Als je geen kinderen hebt in de leeftijd 10 tot 20, kun je er een leuke vakantie hebben. Maar met kinderen in die leeftijd, kies aub een andere camping voor hun plezier.
 
ik ben het eens met jojoti, wij zijn er 3 jaar geleden ook geweest, het leek wel een nazi kamp, en we hebben ook serieus overwogen om er weg te gaan, maar de omgeving was zeer mooi.
op de camping werd ik gestoken door ws een hoornaar, ik raakte vrij snel in shock. je zou verwachten dat de eigenaar(of zijn tsjechische vrouw) ons wel zou helpen, maar nee, hij zei dat hij het ziekenhuis wel zou bellen dat we eraan kwamen. maar zelfs dat was te veel moeite. toen we in het ziekenhuis aankwamen, wist niemand dat we kwamen. ik was inmiddels echt helemaal knockout. gelukkig dankzij mijn man en een vriend van ons leef ik nog (klinkt dramatisch, maar is echt zo) en natuurlijk dankzij het ziekenhuis van kladno.
trouwens toen we weer op de camping waren, was er een keer een flinke storm, waarbij de stroom en dus ook zijn cameratoezicht uitviel. binnen 10 minuten waren een flink aantal auto"s leeggeroofd, veel mensen hadden de waardevolle spullen in de auto's gelaten en de auto open vanwege de storm.
nee, voor mij hoeft die camping absoluut niet meer.

Oh trouwens, ergens in augustus komt Jan Wiltzing (campingbaas) op TV Noord.
Ze zijn daar geweest om een reportage te maken over Groningers die naar het buitenland zijn vertrokken (volgens mij specifiek tsjechie) en daar iets begonnen zijn. Dus camping bucek komt langs op tv.
 
Camping Bucek

Zo eindelijk weer thuis, na 17 nachten op camping Bucek mijn ervaringen met Jan de campingbeheerder.
De eerste week vond ik hem wel een aardige man waar je heel goed mee kan praten het was warm die week (tussen de 35 en de 40 graden) dus iedereen was in een goede bui en was lekker aan het zwemmen in het meertje. Ook wij genoten hiervan dus uitstapjes was eigenlijk niet nodig.
Ik had vrienden van ons een SMS gestuurd dat het goed vertoeven was daar dus die kwamen ook.
Het weer werd iets anders de tweede week en de Camping raakte vol met dat Jan erg gestrest raakte. Hij haald zijn water uit een aantal bronnen en deze dreigde leeg te geraken dus hij was erg zoekende naar nieuwe wellen. Nu staan er mensen voor ons die had hij zien spelen met water dus werd hij erg boos met als gevolg het water werd afgesloten.
Ik, eigenwijs als ik was ben naar hem toe gegaan dat hij dit niet kon maken tegenover zijn klanten en dat hij ons beter kon vertellen wat er loos was . Ik kreeg een stortvloed van woorden naar mijn hoofd geslingerd en heb hem toen duidelijk gemaakt dat wij betalende klanten waren die voor zijn boterham zorgde. De volgende dag hadden wij weer water gelukkig.
's avonds stonden wij in het sanitair gebouw met een paar jongens te praten en aan de andere kant van de muur stonden een aantal dames te praten, dit ging op een redelijk gedempte toon zodat niemand daar last van had. Tot mijn verbazing staat die gek (JAN) daar weer dat we stil moesten zijn. Ik had geen zin meer in die discussie's met hem en heb het met een sorry afgedaan. Wat bleek, zijn vrouw had er last van.
Ik ben nadien eens op zijn vrouw gaan letten enn kwam er achter dat dit "K" :oeps: mens elke keer de boel stond op te naaien.
Wij hebben het er maar bij gelaten zodat hij onze vakantie niet vergalde.

Mijn verhaal gaat verder maar ik stop voor dit moment.
Ik hoop dat u het vervolg ook gaat lezen en er wat mee doet.

Volgende keer de trampoline en het zwembad
Groetjes J
 
Janousz heeft dit netjes verwoord toch? Niets op zijn taalgebruik aan te merken wat mij betreft.
Sterker nog, wordt wel een beetje nieuwsgierig naar het vervolg.
Trouwens, de reacties op campingmening.nl zijn toch ook niet verzonnen denk ik dan maar.
 
Deze man is duidelijk niet geschikt als campingbaas. Hij accepteert niet dat hij met volwassen mensen te doen heeft en probeert iedereen "op te voeden" alsof het zijn eigen kinderen zijn. Toen tijdens ons verblijf het gebruik van closetpapier naar zijn mening iets te hard ging, sloopte hij zonder pardon in één keer alle automaten uit de toiletgebouwen en moesten mensen plots van elkaar gaan lenen of naar Nove Stracesi om papier te gaan kopen. Als je een camping wilt runnen, dan zul je moeten accepteren dat er met water gespeeld wordt en dat mensen 's avonds tijdens het tandenpoetsen een babbeltje met elkaar staan te maken. Het is toch geen strafkamp? Ook ik vond het de eerste week een man die vriendelijk overkwam, maar als hij loskomt, berg je dan maar. Hij laat zich ook erg makkelijk sturen door zijn tsjechische vrouw die eigenlijk nog erger is, maar hem alles laat opknappen. Orde en netheid op een camping staan bij mij hoog in het vaandel, maar daar heeft dit gedrag helemaal niets mee te maken.
 
het is toch wel erg opvallend dat er zoveel negatieve verhalen op dit forum staan over camping bucek.
enne henricus ben je echt geen vriend van JAN ? nl over alles wat er hier negatief opgemerkt wordt heb jij een mening, ben je zelf welleens op deze camping geweest, zo niet moet je doen johhh.:D
offe nog erger ben je JAN?
 
Esther,
Je haalt me de woorden uit de mond. Ik dacht ook dat Jan hier wel zou zitten surfen, ware het niet dat hij volgens mij compleet computer-analfabeet is. Hij laat alles door zijn zoon oplossen.
Ik zou het overigens wel heel vreemd vinden als al het commentaar op de verschillende forums hen niet bekend is. Hopelijk doen ze er wat mee . . .
 

Henricus

Geroyeerd Lid
Nee ik ben geen vriend van Jan en zal wel nooit op diens camping komen, een gewaarschuwd mens tel voor 2 :), als het mij niet aanstaat op een camping trek ik verder.

Tot mijn verbazing staat die gek (JAN) Citaat Janousz

Ik ben nadien eens op zijn vrouw gaan letten enn kwam er achter dat dit "K" :oeps: mens elke keer de boel stond op te naaien.Citaat Janousz.

Hopelijk past de campingbaas zijn omgangs gedrag aan,een melding aan de ACSI en ANWB zou wel op ziijn plaats zijn.
 
hahahaha ok henricus, ik geloof je :oeps: ,maar het is echt jammer,dat zo'n mooie camping,op zo'n mooie locatie naar de knoppen gaat.
ik hoop dat ze dit lezen en misschien het licht zien :D en zichzelf verbeteren, heeft iemand trouwens die uitzending op tv noord nog gezien?
 
Wij zijn ook pas terug uit Tsjechie waarbij wij ook een weekje op Bucek hebben vertoefd. De campingbaas is inderdaad een beetje rare man. Inderdaad was het toiletpapier ineens weg nadat er een verstopping was geweest in het achterste toiletgebouw. Ik vond dat campingbaas Jan wel sfeerbepalend was. Er mocht bijna niks. De baas is volgen mij een beetje een control freak. Hij heeft ook een bestuurbare camera op het dak van de receptie staan waarmeen hij het grootste gedeelte van de camping in de gaten kon houden. Bigbrother is watching you. Kortom een beetje benauwde sfeer. Wij hebben het best wel naar ons zin gehad maar als baas Jan een beetje soepeler zou zijn zou de sfeer op de camping veel beter zijn. Wij gaan er niet meer heen.
 
Camping Bucek

Ik weet niet wat de mensen toch allemaal hebben te klagen over de eigenaar van Camping Bucek - Jan Wilsink. Wij hebben er kort geleden bijna 2 weken gestaan en hij was tegen ons vriendelijk. Kijk, hij heeft natuurlijk van mensen af te blijven en zeker van kinderen. Maar als er b.v. niet meer als 2 kinderen op de trampoline mogen dan heeft hij zich daar wel aan te houden. Als er meerdere personen op spelen en er gebeurd iets met een kind, wie is dan de gebeten hond? Camera toezicht heb ik alleen maar vernomen in het zwembad. Het is hier in Nederland toch ook zo, eerst te douchen en dan pas het bad te betreden. Ook toezicht is hier verplicht als het bad dieper als 1.4 meter is. De toiletrollen weggehaald, wat denken jullie van misbruik wat dan
verstoppingen veroorzaakt. En dat er mensen zijn die dan nog gauw even naar een winkel moeten gaat er bij mij niet in, je hebt toch sowieso toiletpapier bij je, want bij heel veel camping hangt er geen toiletpapier. Ik denk dat ouders maar eerst de hand in eigen boezem moeten steken. Ik heb het zelf meegemaakt dat er werkelijk enorm veel toiletpapier in het toilet en toiletruimte lag. Ook de spoelknop van een toilet was weg. Er is schunnige taal over Wilsink op toiletmuren geschreven. Deurklinken gemold. En natuurlijk wil ik ook niet alle ouders c.q. kinderen over één kam scheren, maar als ouders en kinderen het daar niet leuk vinden, waarom pak je als ouders zijnde dan niet op en ga opzoek naar een andere camping, waar wel genoeg voor de kinderen is te doen. Met andere woorden opzouten, wegwezen, opkrassen i.p.v. de boel te vernielen. Ik heb ingelogd onder de naam van mijn vrouw, maar onderteken met mijn eigen naam. De vriendelijke groetjes van Albert
 
gelukkig zijn er ook tevreden klanten, en met het inchecken werd er wel degelijk met de camera ingezoomed naar onze plek ,waar mijn man net bezig was om de vouwwagen op te zetten, die we, toen jan met zijn grasmaaier langskwam weer moesten verschuiven omdat we 10 cm verkeerd stonden. we hebben toen de vouwwagen zo neer gezet dat we niet meer te zien waren op de camera. ik vond het wel vreemd ja, om zo bekeken te worden.
en even voor de duidelijkheid, ik houd ook niet van vernielingen enzo
en als er meer dan 2 kinderen op de trampoline zitten mag hij er ook rustig wat van zeggen (op een normale manier dan)
regels zijn regels en daar is zeker niets mis mee,maar een beetje vrij gevoel te hebben op vakantie is ook niet verkeerd.
toen wij er waren was het zwembad er nog niet en als ik lees dat een muntje 1 euro kost ,vind ik dat absurd wij zijn met zijn 6en ,ik zou geen 6 euro betalen voor een zwembad, nee gelukkig hoef ik niet meer naar die camping en ga ik gewoon naar een camping waar zwemmen gratis is
 
Ik ben het er mee eens dat er regels moeten zijn, maar ik vindt dat Jan Wilzing een beetje doorgeschoten is. Ik heb geen problemen met hem gehad maar ik vraag mij af of als je overal zo moeilijk over doet je geschikt bent om een camping te runnen. Verder zou het misschien ook klantvriendelijker zijn om het zwembad gratis te meken. Als je als ouders met je kindje wilt gaan zwemmen ben je toch alweer drie euro lichter. Als je het zwembad verlaat en bijvoorbeeld s'middags nog een keertje wil gaan zwemmen, kassa, weer drie euro.
 
esther70 schreef:
en als er meer dan 2 kinderen op de trampoline zitten mag hij er ook rustig wat van zeggen (op een normale manier dan)
waarom zet je in vredesnaam een trampoline op een "kindvriendelijke"camping waar maar twee kinderen op kunnen.Hollandse zuinigheid,.... Laat die man zo'n springkussen aan schaffen zoals ze in Denemarken hebben, dat is pas kindvriendelijk, en ook beter voor zijn eigen gemoedsrust, ik ken hem niet maar ik heb de indruk dat hij héél gespannen is. Het is voor mij wel duidelijk, daar gaan wij niet heen. :rood:
 
Bovenaan