Camping Bucek (bij Nove Straseci)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

E

Emmy

Guest
Wij denken erover met onze drie zoons van 17, 15 en 9 jaar naar camping Bucek te gaan. Volgens de beschrijving veel voorzieningen. oa verhuur van surfplank en kano.
Heeft iemand ervaring met deze camping? hoe is de omgeving?
Hoe gaat de verhuur van spullen en is dit redelijk betaalbaar? Zijn er ook fietsen te huur in de omgeving? En zeilboten?
Wie heeft antwoorden? Alvast Bedankt.

Groetjes Emmy
 
Als het de camping uit onderstaande link is ziet het er in ieder geval goed uit en is er in de omgeving voldoende te doen. Denk hierbij alleen maar eens aan Praag.

www.campingbucek.cz

Tevens is dan bjivoorbeeld Karlovy Vary ook niet zo ver.
 
Wij (jongeren van 25) zijn daar ook geweest en het is een leuke camping met een meer waar je kan zwemmen, wel constant alg aan je benen maar goed. Verder wat roeien,waterfietsen en kanoen, is gratis. Een minpunt is dat er verder niets te doen is (voor jongeren) en er bijna alleen maar nederlanders waren.
 
Wij (21 en 23) zijn net terug uit Tsjechie. We hebben 2 weken op camping Bucek gestaan. De camping is naar onze mening erg goed en de campingbaas en zijn vrouw/vriendin zijn echt heel aardige mensen. Praag is binnen 3 kwartier te bereiken en ook in Karlovy Vary en Plzen kan je in ruim een uurtje tijd zijn. Zo ver is alles dus goed! Enig minpunt is dat er voor wat oudere jongeren inderdaad weinig te doen is. Tot een jaar of 17 kan je je daar vast prima vermaken, maar verder is er helaas niet veel. Wij vonden het ook jammer dat er geen echt gezellige dorpjes waren waar je 's avonds nog wat op een terrasje kan drinken. Toch vinden wij Bucek zeker een aanrader, zeker als je graag een paar dagen naar Praag wilt!
35.gif
 
Hoi hoi, wij (mijn vriend en ik) denken erover om dit jaar onze vakantie te beginnen bij deze camping. Nu zie ik op de website geen emailadres staan en meteen bellen vond ik ook wat 'eng'. Nu is mijn vraag of je voor deze camping moet reserveren en of het druk is. Wij willen rond 11 juli gaan. Is het sanitair goed verzorgd? Ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven.

De camping ligt in Nové Straseí, dat ligt zo'n 40 km ten westen van praag, als ik het goed heb.
 
Zijn er nog lui die hun ervaringen m.b.t. deze camping willen delen met ons:). Begin augustus gaan we naar Tsjechie en deze camping staat zo een beetje boven aan ons lijstje van campings om te gaan camperen.

Is het verstandig om bijvoorbeeld vooraf camping plekken te reserveren?
 
Hallo, wij zijn hier 2005 geweest.
Of er via reservering gewerkt wordt kan ik niet zeggen, wij gaan op de bonnefooi.
Zorg dan wel dat je niet te laat aankomt, het is elke dag een gaan en komen.
Waterfietsen waren toen defect, kanovaren stelt niet zo gek veel voor, het is een meertje. Er lag toen een groot "kussen" waar de jongelui een beetje op/rondhing.
Zijn als het goed is, afgelopen jaar weer wat vernieuwingen toegepast.
Je loopt niet echt de camping af naar een dorp ofzo.
Het gros is Nederlanders, camping Frymburk bij het Lipnomeer zit in dezelfde fam.
 
Wij zijn er in 2005 ook geweest. Toen wij aankwamen was het nog een en al rust op de camping, maar eind juli was de camping al erg vol. Reserveren hebben wij niet gedaan omdat wij op de bonnefooi gingen, maar idd het was iedere dag wel een komen en gaan van mensen.

We waren zeer tevreden over de camping. Schoon sanitair en dergelijke. De campingeigenaar vonden wij wel apart. Kon soms erg raar uit de hoek komen, maar bedoelde het zeker niet onvriendelijk en wilde de gasten graag tot dienst zijn. De eigenaar heeft goede tips tot het bezoeken van plekjes in de omgeving en heeft ook een handige route op papier staan om in snel in Praag te komen.
 
volgens mij is het niet mogelijk om te reserveren of ik moet iets over het hoofd hebben gezien.
 
niet gaan!!!!

was een rotcamping, je wordt in de gaten gehouden met video camera's , erg chagerijnige eigenaren.
omgeving was wel mooi
 
Wij komen er net vandaan. Ik vond het wel meevallen hoor.
De eigenaar heeft wel een wat aparte manier van aanpak, maar daar is prima mee te leven. Hij bereikt er in ieder geval mee dat het op de camping heel rustig is, geen tokkie familie's geen groepen jongeren met een muurtje bierkratten e.d.
Sanitair e.d. zijn perfect.
Voorzieningen in het meertje zijn wat magertjes.
De omgeving is schitterend. We zijn o.a. een dagje naar Praag geweest, ook TheresienStadt was prima te doen.
Niets gemerkt van videokameras alleen bij de poort.
Kortom een leuke week gehad.
 
Campingfabriek

Wij kregen deze camping als tip. De tipgevers inschattende moest dit wel een perfecte camping zijn. Het is altijd een beetje zoeken naar de betere adresjes, dus deze tip was welkom. Omdat we altijd meerdere campings aandoen, was het goed in te plannen voor een paar dagen.
Wij kwamen aan om 12.25 uur. Een Nederlands sprekende man kwam gelijk naar buiten en deed de slagboom open. Gezien de gids vroegen we om een plaats bij het meer. Wij mochten zelf uitzoeken waar we gingen staan, aan het meer was ook nog plek. 12.30 uur is er pauze, en we moesten direct om 13.30 uur terug zijn met ingevuld formulier, want als er controle komt... en het klopt niet... heeft ie een groot probleem.
Uitgestapt en rondgelopen, smalle paadjes met kleine plaatsjes, dicht op elkaar. Het leek erop of de eigenaar ruitjespapier over het perceel had gelegd, en de plaatsen strak uitgemeten en genummerd. Alleen maar Nederlandse kentekens... kwam erg benauwend over. Dacht even... hoe kom ik hier weer weg. Maar besloten toch de plaats aan het meer te nemen. Achteraf 1 van de mooiste plaatsen van de camping. Maar als het zo hutjemutje is, het licht in de campingbar om 21.55 uur uitgaat, je heel snel moet douchen omdat het water elektronisch geregeld is, kampeer ik hier niet op mijn gemak.
 
Veranderingen op camping Bucek/camping Frymburk

Bron: KCK maart 2007, ANWB.

Een verwarmd overdekt zwembad met kinderbadje is de nieuwste aanwinst van camping Bucek in Tsjechië. Ook zijn er kamers en appartementen bijgekomen met eigen sanitair en keuken. De Nederlandse familie Wilzing heeft de camping in beheer. In 2007 komen er staanplaatsen met privé-sanitair bij. Een primeur in Tsjechië, volgens de familie. Ook op hun tweede camping, camping Frymburk, komen staanplaatsen met eigen sanitaire unit.
 
Camping Bucek niet erg klantvriendelijk!

Hebben zojuist twee weken op Camping Bucek gekampeerd. Reserveren is niet mogelijk, maar er is bijna altijd plaats. De camping is schoon, luxe, en een prima uitvalbasis voor bezoekjes aan o.a Praag (half uurtje met de auto) en Karlovy Vary e.d. De eigenaar en zijn vrouw zijn echter niet echt klantvriendelijk en lijken weinig plezier in hun werk te hebben. Ze hanteren een "ijzeren regime" wat in eerste instantie het veilige gevoel op de camping lijkt te bevorderen, maar het wel een onleefbaar karakter geeft. Zo is er niet het beloofde jeugdhonk. De jeugd ontmoet elkaar 's avonds bij de ingang op een speelterreintje, maar wordt daar door de bewaking met een herdershond, met harde hand verwijderd. De eigenaar geeft duidelijk aan dat jeugd vanaf een jaar of 16 maar ergens anders moet gaan kamperen. Zijn zoon(?) houdt toezicht in het zwembad en ofschoon daar een draaihek staat, waar een volwassen zwembad jaloers op zou zijn, wordt iedere bezoeker door hem gekontroleerd, of hij wel de vereiste Euro in de toegangsautomaat stopt. Dan krijg je standaard van hem te horen dat je wel moet douchen, ook je voeten, en niet in het water mag springen. Vervolgens loopt hij tot vervelens aan toe met een trekker achter je aan om elke voetstap die je achterlaat droog te wissen. De speakers in het zwembad laten je vervolgens regelmatig weten dat je wel eerst moet douchen, ook je voeten! Ook is het hele park te overzien op de met de hand bedienbare camera. Toen wij aankwamen werd ons plekje van achter de balie ingezoomend en geregistreerd. Ze weten 's morgens feilloos wat voor beleg je op je kadetje smeert. Toen wij er na enkele dagen pas achter kwamen dat wij voor ons (tent)plekje ook elektra moesten betalen omdat we dat tenslotte met een kabel van ca. 50 meter verderop konden weghalen, en daaover vragen stelde aan de eigenaar, kregen we een enorme scheldpartij over ons heen omdat hij niet kon voorstellen dat iemand zo weinig hersens had dat hij dat niet begreep. Dat we niet de enige waren vond hij alleen maar nog stommer. De plattegrond, die we bij aankomst kregen geeft niet duidelijk aan wat plaatsen zonder elektra zijn. Pas daarvoor op! De op de site zo mooi aangegeven minigolf in de bosrand ziet er uit alsof er al 20 jaar geen gebruik van is gemaakt en er valt onmogelijk op te golfen. De Jeu de Boule-baan is een paar kruiwagens grint op een stukje gras gegooid, wat inmiddels zo is overwoekerd met onkruid, dat deze zonder plattegrond niet eens te vinden is, laat staan dat je er een bal overheen krijgt. De waterfiets en enkele roeiboten zijn wel gratis te gebruiken maar verkeren in een dusdanige erbarmelijke staat dat je er geen geld voor zou durven vragen. Toen we weer naar huis gingen en (ook voor de elektra) hadden betaald, kon er nog geen glimlach van af. We reden de slagboom door terwijl ons geen blik waardig werd geacht. Conclusie: fijne vakantie gehad, maar slechts door veel van de omgeving te bekijken en zeker niet door de bijdrage van het beheerders-echtpaar.
 

Henricus

Geroyeerd Lid
Ik heb een vraag??

Waarom heb je niet na een dag je biezen gepakt ipv ruzie maken met de beheerders en een andere camping gezocht ?
 
Wij hebben beslist geen ruzie gemaakt met de beheerder. Juist omdat wij daar nog langer wilden blijven zijn wij niet op zijn scheldpartij ingegaan. Daarbij komt dat wij reeds gewaarschuwd waren voor zijn botte manier van reageren, en dus min of meer voorbereid. Het bleek alleen nog erger dan wij hadden verwacht. En, zoals ik al zei, wij gebruikten de camping enkel als uitvalbasis om de omgeving te verkennen, dus hadden niet veel kontakt met hem. Het is slechts een waarschuwing voor mensen die daar nog gaan kamperen.
 

Henricus

Geroyeerd Lid
Dan heb je ook geen reden tot mopperen, jouw toonzetting gaf aan dat de campingbazen een voortdurende bron van ergernis waren, als ik me op een camping niet thuisvoel, verdwijn ik er zo rap mogelijk. Tot Horens.
 
Het feit dat wij zo wijs waren niet op zijn scheldpartijen in te gaan, neemt niet weg dat hij voor de meeste kampeerders inderdaad een voortdurende bron van ergernis was (zie ook andere berichten en andere forums). Wat ik met mijn waarschuwing overigens alleen maar wil aangeven, is dat mensen niet een te hoge verwachting hebben van de beloftes op de site van Camping Bucek, omdat de meeste accommodaties niet meer in de staat verkeren die de foto's op de site doen vermoeden. Dat neemt niet weg dat er voldoende redenen zijn daar wel te kamperen, zoals de gratis douches en warm water, het schone sanitair en de prachtige omgeving. Niet te vergeten het jonge stelletje dat de animatie voor de allerkleinsten verzorgt met vrijwel geen middelen ter beschikking, wat een hoop fantasie vereist. Het feit dat jij het zo voor de eigenaar opneemt, vind ik trouwens nogal merkwaardig. Je zou bijna zeggen dat je de man persoonlijk kent(!?). Op verdere reacties van jou zal ik na deze niet meer ingaan, anders wordt het een persoonlijke discussie die nergens meer over gaat.
 

Henricus

Geroyeerd Lid
Sorry hoor ik ken die camping beheerder helemaal niet en zal hem ook nietv leren kennen. ik neem het voor niemand op en wil al helemaal niet persoonlijk worden.

Ik wilde alleen aangeven dat ik niet op een camping wil verblijven waar ik me aan veel zaken zou ergeren, negeren kun je een campingbaas met bovenmatige gedragsregels nu eenmaal niet.
 

Tabe

† In Memoriam
Een heerlijke camping. Ik was na 1 dag inderdaad al vertrokken!
De ervaringen van jojoti lijken mij een goede waarschuwing voor onze forumleden.
Bewaking is goed maar wie wil nu de gehele vakantie een camera op hem gericht hebben? En we klagen wel eens over klantvriendelijkheid bij de Tsjechen, maar als ik dit zo lees dan is het bij de Nederlandse beheerder huilen met de pet op.
 
Bovenaan