Camping Bozanov bij Broumov

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Graag wil ik een nieuwe camping onder de aandacht brengen. Het is camping Bozanov bij de stad Broumov. Het is een kleine camping voor rustzoekers en wandelaars. De omgeving is prachtig, er wordt veel informatie gegeven en er is eventueel begeleiding bij het wandelen, paardrijden, mountainbiken of bergbeklimmen. Alles vrijblijvend. De eigenaren Hillebrand en Natasja zijn super enthousiast.
Kijk voor meer op http://www.bozanov.nl/camping.htm.
 
Wij hebben goede ervaringen met deze camping. Wij stonden deze zomer op de naburige camping, maar konden desondanks deelnemen aan de activiteiten, die de eigenaren van Camping Bozanov organiseerden. Wij gaan dan ook deze week nog terug naar Bozanov en dan naar deze camping. Erg gezellige eigenaren.
 
Oeps, ik geloof dat ik lange tijd niet op deze plek in het forum heb gekeken. Sorry.

Het is ons toentertijd prima bevallen op camping Bozanov. Wij stonden er die week als enigen, dus alles was privé. Leuke, spontane eigenaren, die er alles aan doen om het verblijf aangenaam te maken.

We zijn nu een weekje in Spindl en gaan nog eens in Bozanov kijken hoe het er voor staat (toen waren de eigenaren nog niet zo lang bezig met de camping, we zijn nu toch geruime tijd verder).

gr. Kiara
 
Wij waren vorig jaar in juni op deze camping. Mooie camping met zeer behulpzame eigenaren. Prachtige omgeving, we hebben er heel veel gewandeld. Wij gaan vast en zeker nog een keer terug.
 
Hallo allemaal,
Al enige tijd lees ik hier mee omdat wij dit jaar voor het eerst naar Tsjechië willen met onze vouwwagen. Alle informatie is nieuw en we hebben dan ook al een hoop gelezen. Onze interesse gaat uit naar Camping Bozanov. Ik zou het leuk vinden om wat ervaringen van forumbezoekers te lezen over deze camping.

Dussss.... wie kan onze voorpret nóg groter maken?
Groetjes, Jenny
 
Inderdaad een supercamping! Wij zitten er (op dit moment) nog steeds met heel veel plezier. Het is nu wel heel erg rustig maar dat heeft uiteraard ook zo z'n voordelen :).
Prachtige plaatsen en een service van de eigenaren om 'U' tegen te zeggen! Verse broodjes bij de tent 's morgens, ze puzzelen van alles voor je uit als je ergens naartoe wilt, ze denken met je mee en hebben handige tips.
Kortom; een aanrader!
 
We hebben deze zomer bijna drie weken op deze camping gestaan en we zijn heel positief over de camping én de omgeving. Je kunt hier prima fietsen (vooral met de mountainbike) en wandelen. De eigenaren van de camping zijn enthousiast en gastvriendelijk. Een aanrader!
 
Hallo allemaal,

Wij zijn van plan om eind augustus/begin september naar deze camping te gaan met onze dochter van 3 en twee zonen van 1. Heeft iemand ervaring met deze camping en omgeving met kleine kinderen?

We horen het graag :)

groetjes,
Judith en Marcel
 
Hallo Judith en Marcel,

Wij zijn er vorig jaar geweest, in ongeveer dezelfde periode. Wij hadden geen kinderen mee maar er liepen er genoeg rond die het uitstekend naar hun zin hadden. Alle ruimte, altijd wel een speelkameraadje (de kinderen van de eigenaren vinden het ook altijd leuk als er kinderen zijn denk ik :ja:) en een prachtige omgeving waar jullie je goed kunnen vermaken. De eigenaren zijn héél behulpzaam en hebben vást veel tips voor leuke dingen (ook voor kinderen) in de omgeving.
Wat mij betreft: gaan! :top:
 

Freddy2005

† In Memoriam
Vandaag dit stukje over camping Bozanov op de website van Radio Nederland Wereldomroep:

Tsjechie: rust, ruimte en... actie!

Hoe goed is uw Tsjechisch? Dat van Natasja en Hillebrand Heerkens hield niet over toen zij de sprong waagden naar Tsjechië.

Tijdens hun huwelijksreis vijf jaar geleden ontstond het idee om Nederland te verlaten. Natasja: ‘Wij waren nog nooit in Tsjechië geweest.. We hebben met een Tsjechische makelaar rondgereden… en toen zijn we verliefd geworden op het land en op de omgeving!’

Weg van de drukte
Het idee werd niet geboren omdat het stel een saai leven had in Nederland. Maar wel een druk leven, aldus Natasja Heerkens: ’We hadden allebei een drukke baan en ik deed ook nog aan een sport, fanatiek.. Dus zaterdag was het de sportdag en zondag de familiebezoekjes en dan gingen we weer van maandag tot en vrijdag tot laat aan het werk.’ Natasja en Hillebrand zagen het niet voor zich om zo nog tien jaar door te gaan, dus besloten ze de uitdaging in Tsjechië aan te gaan.

Met de overwaarde van hun huis in Nederland konden ze hun droom in januari 2005 financieren. Hierdoor moest het avontuurlijke stel wel meteen hun huis in Nederland verkopen om de sprong naar Tsjechië te maken. Langzaamaan bouwen Natasja en Hillebrand aan een klein imperium in Noord-Bohemen. Ze begonnen een camping en verhuren een appartement: ‘Huize Bozanov’. Later komt daar ook het luxe vakantiehuis ‘Landhuis Blije’ bij.

Uitzicht op weiland en bergen
Wat de vakantieverblijven van Natasja en Hillebrand bijzonder maakt, is dat het midden in een beschermd natuurgebied ligt: bij de bergen van de Broumovské Steny. Natasja: ‘In die bergen is een hele unieke zandsteen rotsformatie, die overal te vinden zijn in dit gebied.’

De camping en de huizen liggen in een rustgevend gebied. Natasja: ‘Je kijkt over de weilanden en de bergen.’ Het is er niet helemaal uitgestorven, want het vakantieadres ligt in het dorpje Bozanov. Mocht je je echt nog actief willen uitleven, dan kan dat ook. Natasja: ‘Voor de actievere mensen hebben wij paardrijden, bergbeklimmen, kanoën.. en voor de meer cultureel ingestelden hebben we een excursie naar de bierbrouwerij, er is hier een Benedictijnenklooster vlakbij... Karten kan ook in de buurt.’ Kortom, er is geen enkele reden om Tsjechië links laten liggen!
 
Groot feest gisteren hier in huis; we hebben onze zomervakantie weer geboekt en net als vorig jaar gaan we weer naar camping Bozanov.

We konden onze kinderen (tussen 11 en 17 jaar oud) geen groter plezier doen. Ook in 2010 zijn we daar geweest en het was in één woord een SUPERVAKANTIE. Dat kwam mede door de enthousiaste inzet van Hillebrand en Natasja, de eigenaren. Zelden heb ik zulke gedreven en servicegerichte mensen ontmoet op onze vakantiebestemmingen. Ze denken mee, denken vooruit en weten of zoeken de beste oplossingen voor al je vragen.

De camping is niet te groot, kindvriendelijk, ruim, mooi gelegen en kwalitatief zeer goed. Goed sanitair dat regelmatig schoon wordt gemaakt. De omgeving is een aanrader voor iedereen die van wandelen en fietsen houdt. En de bbq-avonden die op de camping worden georganiseerd verhogen de vakantievreugde.

Minpuntjes?? Nauwelijks. Een zwembad op de camping is er niet, maar in de directe omgeving is een zwemmeer en op 20 minuten rijden ligt een gloednieuw zwembad.

Tsjechië heeft ons hart veroverd en camping Bozanov is een perfecte plaats om te bivakkeren.
 
Ik heb je berichtje gelezen. ook wij hebben ons oog laten vallen op deze camping. Is het nodig om te reserveren? De campingeigenaar zegt van wel, maar ja, hoor je dat niet altijd?

Ik heb gehoord dat de wegen slecht zijn en dat, ook al is de afstand klein, het veel reistijd vergt. Wat is jullie ervaring? Wat is de reistijd naar de camping met auto en caravan vanaf bijv. Utrecht?
 
Hallo, Nicole! Met slechte wegen bedoel je dan dat er bijvoorbeeld gaten in de weg zitten? Dat hadden wij nl. zo'n 18 jaar geleden wel. Maar is dat nu nog steeds?

Groetjes Tooske
 
Hi, wij denken eraan om te kamperen bij camping Bozanov. Wie heeft hier ervaring opgedaan en is het ook geschikt voor oudere jeugd?
Eventuele andere tips in de regio van het Reuzengebergte? Ik lees wisselende recensies over Januv Dul...
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
 

kuurgast

Donateur
Toevallig sprak ik onlangs een gezin met pubers die voor het eerst naar Tsjechië waren geweest en op camping Bozanov het prima naar hun zin hadden. Ze hebben veel uitstapjes in de omgeving gemaakt en genoten van de rust op de camping terwijl de pubers genoeg contacten met leeftijdsgenoten hadden op de camping.
Zie ook facebook van Camping Bozanov.
 
Bovenaan