Camping Baldovec

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij gaan met 2 jongens van 16 en 13 volgende maand naar deze camping. Is dit nou een geschikte camping voor deze tieners of toch meer voor wat jongere jeugd? Hoe ver ligt het dichtsbijzijnde dorp of supermarkt? Mochten de reacties niet zo positief zijn, wat is dan een leuk alternatief in deze omgeving?

Alvast bedankt

www.baldovec.cz
 
Hallo,

Wij zijn net terug vanuit Baldovec, de camping is zéker geschikt voor jongens van 16 en 13 jaar. Er zijn veel kinderen van die leeftijd, er zijn minder jongere kinderen. De camping ligt echt in de middle of nowhere, ik was blij dat ik de tomtom bij me had ;-). Wij hebben het goed naar de zin gehad. Op de camping kun je eten, maar wij zijn 's avonds naar Blansko gereden (25 km). Voor €10 eet je daar zeer uitgebreid, bij de pizzeria waren we nog geen 6 euro p.p. incl. drinken kwijt. Op de camping kost een halve liter bier 63 cent, een cola o.i.d. 80 cent.
Het dichtsbijzijnde dorp waar je boodschappen kunt doen is ong. 13 km!
De weken dat wij er waren werden er niet veel activiteiten georganiseerd, dat begon wel toen wij weggingen ('s nachts toren beklimmen.....). Uiteraard 's avonds lekker een kampvuurtje maken, of bij het grote kampvuur zitten.
Je kunt voor weinig geld moutainbikes huren (5 euro), voor de knullen uiteraard paintball (ong. 18 euro).
Hopenlijk heb je genoeg info zo.

vr. groet Loes
 
Wij zijn net terug van camping Baldovec en het viel ons allemaal heel erg tegen! De website ziet er perfect uit, maar de werkelijkheid is heel anders. Er wordt helemaal niet zoveel georganiseerd en het hele "klimgedoe" valt ook tegen. Wij hadden een lodge finlandia gehuurd en die was in werkelijkheid drie keer zo klein als de foto's op de website doen vermoeden. De plek waar ze stonden is waardeloos en over de zogenaamde keuken die er in moet zitten laat ik mij maar liever helemaal niet uit. In de omgeving is ook bar weinig te doen, of je moet elke dag uren in de auto willen zitten. Iedereen zijn smaak en zijn wensen om tevreden te zijn, maar voor ons nooit meer Baldovec!
 
Ook wij komen net terug vanuit tsjechie. Wij hebben 2 weken op camping baldovec gestaan. Eerst een week in de nieuwere huisjes gezeten. Op zich goed te doen bij mooi weer. Wij waren met 5 man en bij slecht weer zijn de huisjes aan de kleine kant (zolder = 1 slaapruimte met 4 bedden). De 2e week zaten we in een appartement. Deze ogen van buiten niet! Maar van binnen zijn ze heel redelijk (nieuwe badkamer, nieuw keukenblokje, 2 slaapkamers en een ruime leefruimte). Erg schoon zijn ze niet, vooral de vloer laat te wensen over...
Het reserveren van de grot bij blansko via de camping is ons niet goed bevallen. Dit ging tot 2 keer toe fout. 2e keer mochten we na veel gebel etc. toch de grot in, maar toch...
Verder vonden wij het een mooie omgeving en vonden wij olomouc en vyskov echte aanraders. Vanuit de camping sturen ze naar Blansko voor boodschappen. Maar wij vonden Vyskov leuker (en net zo ver rijden 20km).
 
Wij zijn net terug van Baldovec. Helaas was het weer behoorlijk slecht. We hebben meer regen gezien dan de zon. Dat was voor veel mensen een reden om verder te gaan of terug naar huis te rijden. Dat maakte de groep nederlandse jeugd steeds kleiner wat voor onze jongens niet echt gezellig was. Wij zijn wel van mening dat dit gebied echt voor mensen is die met rugzak en wandelschoenen aan de omgeving gaan verkennen. Wat mij verbaasde dat niemand iets vermeld heeft over de vreselijke toegangsweg naar de camping. Wij gaan niet weer naar Baldovec, maar wij denken wel dat het allemaal wat beter was bevallen met beter weer! Vorig jaar was onze 1e ervaring met Tsjechie en toen was het weer ook al niet geweldig. Misschien dat wij nu toch een ander land gaan kiezen.
 

Freddy2005

† In Memoriam
jacobrein schreef:
.............. Wat mij verbaasde dat niemand iets vermeld heeft over de vreselijke toegangsweg naar de camping. Wij gaan niet weer naar Baldovec, maar wij denken wel dat het allemaal wat beter was bevallen met beter weer!
arie vd w schreef:
Ik vond de aanrij route erg lastig voor een auto met grote caravan, de laaste 300m is een heel stijl wegje naar beneden langs een soort steengroeve vol met hele grote gaten. Met een grote caravan net te doen,maarja je moet ook weer een keer naar huis, dus naar boven en dan maar hopen dat er geen tegenligger komt.
Dit is wat er oa geschreven staat verder in dit topic jacobrein en er staat nog meer te lezen als je alles natrekt. Maar inderdaad beter weer maakt alles een stuk aangenamer en een kleine tegenslag ook beter verwerkbaar, laat alles dus even zakken en we zien volgend jaar wel.
 
heey. k ga elk jaar naar camping baldovec omdat ik het daar echt zoooooo leuk vind.
ik vin het raar dat jullie die camping zo afkraken daar kan ik echt niet tegen :snik: . het is gewoon een super camping !!!!! :D Ik ga elk jaar terug naar de camping! ben er nu al 6x geweest nog steeds leuk!

er lopen daar altijd leuke boyz enzo.... :D
en een lieve katJj, en dr zijn egt leuke dingen zoals disco, klimtoren, touwbaan, tarzan jump, big swing, paintball, en nog veeeel meeeeeeeeeeer.....

ik vind er elkaar wel iemand!
het is dr lekker stil je kan lekker wandele
je hebt geen last van snelwegen ofzo...
restaurants: op de camping is een restaurant en een kroeg, vlakbij is een restaurant is holsteijn (loop afstand) verder kan je ook gewoon naar n stadje rijde overal zit wel n restaurant!! al kun je de menukaart niet lezen met handen en voeten kom je er ook wel uit! :lees: ok in de winkel kom je er uit zonder enige moeite voorbeeld: wil je weten of t varkens of koeie- vlees is wijs er naar ne zeg knor knor of boooeee...? handig toch!!!

Gr. LijntJj
 
Hallo jullie allemaal,

Wij willen komende zomer naar camping Baldovec. We hebben 2 kinderen van 3 en 9 jaar. Hebben jullie tips en suggesties om te doen in de omgeving ??? Alvast bedankt.
Marjolein
 
Een echt bruisende omgeving is het daar niet. Je kunt er heerlijk wandelen en fietsen. Op de camping heb je wel diverse activiteiten zoals klimmen, abseilen, touwenbaan etc. Verder is er een zwembad(je)
In de omgeving zijn redelijk wat grotten waarvan vooral de Macocha wel bijzonder is: Lopend erin, varend eruit. In de omgeving diverse, goede, restaurants. Ik kom er al een paar jaar en vind het er heerlijk. Of hangt er denk ik sterk vanaf wat je zoekt.
Als je nog meer wilt weten mail je maar een keer.
Ik denk overigens dat de klimtoren voor een kind van 3 wat te hoog gegrepen is.
 
Baldovec

Heey,,
k vind baldovec egt super!!
altijd gezellie!
's avonds met gitaar bij kampvuur! :D
Van alle leeftijden zijn er wel mensen..
vooral leuke boyz :) en andere gezellige mensen..
Baldovec is tha best!!!:hart:

xXx marlijn xXx
 
Ik ben het helemaal met Lijntje eens. Het is absoluut de leukste camping die ik ken en het is elk jaar weer moeilijk om weg te gaan.:traan:
Met een mooi restaurant, leuke bar en diverse activiteiten een echte aanrader!!:D

Tot op Baldovec!!!!

Yvon
 
we zijn er net weer uit tsjechie en zijn op camping baldovec geweest. de weg naar de camping is smal maar wel verhard als je iemand tegen komt zijn er plekjes waar het breeder is. het is er erg mooi en de voorzieningen zijn er goed en schoon. het valt best wel mee de camping is gewoon top en het sanitair is prima. ze hebben een eigen website moet je maar even kijken. wij hebben in ieder geval genoten veel plezier
rita
 
meer info over camping Baldovec

Hallo, wij willen graag iets meer info over deze camping.We willen volgend jaar graag naar deze camping met twee kinderen(12-14jaar)als ik de website bekijk is er genoeg te doen op deze camping maar ik wil graag weten hoe het met de weg naar de camping staat:lezen: de een zegt hij is goed maar de ander vind het een ramp.:traan: Wat moet ik hier van denken.Er staat ook nergens op het forum iets over dit jaar in Baldovec.
Alvast bedankt voor de moeite

Doei doei:zwaai: :zwaai: :zwaai:
 

spookycat

† In Memoriam
Wij waren er een paar jaar geleden en vonden de weg ernaartoe een ramp(inderdaad zoals op hun site staat in het midden van nergens)we dachten dat we verloren gereden waren,we waren met vrienden 2 autos met caravan,aan de linker kant een ravijn en aan de rechterkant rotsen en een heel smalle weg,ik weet echt niet als er een tegenligger komt hoe het moet,als je beneden komt is het een prachtig zicht en de camping is heel goed
Toen we terug moesten hebben we een buurjongen voorop gestuurd die het verkeer beneden tegen hield en waren we toch een beetje gerust
 
er wordt zeer verschillend over gedacht.in slovakije spraken we een familie die er vandaan kwamen.ze waren nogal negatief.met name de prijs was een nadeel.dit t.o.v. de voorzieningen.maar ja dit was maar een mening.
 
wij willen graag iets meer info over deze camping.We willen volgend jaar graag naar deze camping met twee kinderen(12-14jaar)als ik de website bekijk is er genoeg te doen
Inderdaad, het ziet er echt "gaaf en vet cool "uit! Hopelijk zijn ze er ook nog als onze kinderen oud genoeg voor dit zijn!
 
ik zou graag reacties willen krijgen van mensen die er dit jaar zijn geweest, dan heb ik mooie verhalen te lezen en zijn ze relevant.
alvast bedankt
 
Een groot gedeelte van de weg naar de camping is geasfalteerd. Het laatste stukje omhoog is de weg wel verbeterd maar nog steeds smal. Wij hebben er weer een perfecte tijd gehad. Het restaurant is verbeterd t.o.v. vorig jaar. Prima tijd gehad (weer)
 
Hallo allemaal,

Wij willen volgend jaar ook naar Camping Baldovec maar dan niet met de caravan maar in een huisje.
Weet ieman ons wat meer te vertellen over de huisjes op de camping?
Is er in de buurt ook een meer waar je kunt zwemmen?

Ik hoor heel graag van jullie

Groetjes,

fam Detz
 
Als je wat luxer wil zijn de finlandia huisjes prima. Redelijk nieuw en goed geisoleerd.
De andere houten huisjes zijn eenvoudig en staan al varieren van trekkershut tot houten huisjes met een (eenvoudige) kookgelegenheid en douche en toilet. De stenen bungalows zijn twee onder een kap. Toilet en douche zitten buiten naast de voordeur. Ik ben er wel eens ingeweest maar vond het erg kaal en donker. Volgens mensen die er eentje hadden gehuurd is het ook erg gehorig
 
Bovenaan