Camping aan de Elbe nabij Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo forum,


Wij zoeken een Camping aan de rivier de Elbe en als het kan in de buurt van Praag!

Wie weet een mooie camping? Met evt. een busverbinding naar Praag.


Groetjes Tooske
 
Aan de rivier de Berounka liggen een aantal mooie campings (tenminste wat ik daaronder zou verstaan als ik al tot kamperen gebracht zou kunnen worden) met een allerbeste treinverbinding naar Praag.
In Dobrichovice, Revnice en Zadni Treban (uit mijn hoofd).
 

Vodnik

† In Memoriam
.............. rivier de Elbe en als het kan in de buurt van Praag!

....................

Praag ligt aan de moldau (vltava). bij Melnik (ca 30 km van Praag) stroomt de vltava in de labe (elbe)
Brandis nad Labem ligt ca 20Km van Praag en (zoals de naam al zegt) aan de Labe
 
Dat punt waar de Vltava in de Labe uitstroomt is een van de mooiste uitzichten van Tsjechië. Van boven naast de burcht van Melnik, met uitzicht op de berg waar Vadertje Tsjech zijn stammen zei dat ze hier zouden blijven.

(Steek er een kaarsje aan voor onze overleden Pepo, hij las geboren Melnikenaar vond het de mooiste plek ter wereld.)

Bij Melnik ligt ook een heel goede camping (maar nogmaals, ik heb weinig kijk op campings) waar je overigens heel goed kunt eten. Praag is bereikbaar per spoor, met eventuele overstap in Nymburk.
 
Inderdaad, camping bij Melnik is wel aardig. Heel goed vind ik iets te zwaar aangezet. Je kan er lekker eten en er tegenover een prachtig zwembad waar je wel apart toegang voor moet betalen. (heel weinig trouwens)
Net buiten de camping zit ook nog een kroeg. Ben benieuwd of ze er al klaar zijn met verbouwen. (5 jaren plan volgens mij)
200 meter buiten de camping zit een Kaufland waar je je dagelijkse boodschappen kunt doen.
Wandelingetje naar het centrum van Melnik is een forse klim.
Vergeet niet om bij het restaurant met groot terras tegenover de burcht lamskoteletjes te gaan eten.
Verder meerdere goede restaurants in Melnik.
Eind juli of begin augustus ga ik er zelf weer even kijken.

Kleine toevoeging.
Melnik heeft een busverbinding naar Praag.
 
Klopt: ik heb geen verstand van campings. En slechts gedeeltelijk van bussen.
Tegenover het station is ook nog een zeer mooie authentieke (stations)kroeg. Het terras wat Wimd bedoeld is inderdaad voorzien van een zeer goede keuken, staat tot in verre omtrek bekend.
En de kapper ervoor in het straatje links vanaf het plein, laat ik me graag knippen.
 
camping kotwa aan de vltava dicht bij het ziekenhuis, Branik of zo, best te doen en betaalbaar

Inderdaad, zat alleen aan de onderloop te denken, maar in de bovenloop zit ook nog het een en ander: Vrane, Davle en dan langs de Sazava. Voldoende mogelijkheden.
Vooral het dal van de Sazava is erg mooi. En er is een treinlijntje dat langs de rivier loopt.
 
Hallo allemaal,

Allemaal hartstikke bedankt!
Met al deze reactie's kan ik alvast een heleboel doen!

Groetjes Tooske
 
Een leuke en goede camping, 20 km. van Praag, aan de Elbe volgens mij, is de dorpscamping in Veltrusy, ten noorden van Praag. Dichtbij is het slot van Veltrusy, met een leuk restaurant. De beroemde schrijver Sjors Lemberk heeft er nog gewoond, in een houten bungalow.
 
Bovenaan