Camping 2000 - Januv Dul (bij Liberec)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

We hebben geen last gehad van geluidsoverlast maar soms was er wel geluid na 0.00 uur, maar dat hoort met het buitenleven op een camping.
Gewoon zachtjes met elkaar praten.....geen probleem.....met een zatte kop lopen lallen....wel een probleem, maar is dat niet overal zo?
 
Net van hun site geplukt:

Camping 2000 bestaat 10 jaar. Wij willen dit met al onze trouwe en nieuwe gasten in de zomer van 2010 vieren.
Daarom geven we een aantal ‘surprise party’s’ in de periode van begin juli tot en met eind augustus.
 
Ben benieuwd. Ook wij zijn dit jaar wéér van de partij. Vorig jaar prima bevallen. Erg leuk veldje. En nu maar even afwachten of er nieuwe toiletten en douches gebouwd zijn achter op de camping.:top:
 
Ik heb een foldertje gekregen van camping2000 in Januv Dul, vlak bij Liberec. Zijn er mensen die daar wel eens zijn geweest? Is het een leuke camping, wat is er te doen in de buurt? etc.
Wij zijn in 2003 op deze, toen nog nieuwe, camping geweest. Inmiddels is er ook een zwembad. Wij vonden het er prima. Lekkere restaurantjes in de buurt. De berg Jested zie ja vanaf de camping. Bovenop staat een rond restaurant met een fantastisch uitzicht. Leuke dagtrip. Liberec is een stad met een mooi oud centrum en leuke kleine oude winkeltjes maar ook moderne winkelcentra. Aan de rand ook een zo een koopcentrum. In Liberec is ook de enige zoo met witte tijgers en een heel mooi zwemparadijs. Babylon. Veel plezier!
 
Ook wij zijn dit jaar wéér van de partij. Vorig jaar prima bevallen. Erg leuk veldje. En nu maar even afwachten of er nieuwe toiletten en douches gebouwd zijn achter op de camping.
je zult het dit jaar nog met een toiletgroep genoegen moeten nemen. de nieuwe ligt alleen nog maar een put en wat stenen. kom er net vandaan had er een tent via vakantieveiling. maar in het hoogseizoen zal het nummertjes trekken worden bij het sanitair. camping heeft meer dan 180 genummerde plaatsen na uitbreiding. verder is het ons goed bevallen. mooie streek en de uitbaters was ook niks mis mee. maar kan me wel wat indenken als het vol staat en sommige weten steeds weer te zeuren over dit en dat. zijn meestal dezelfde personen. jan veel succes met je camping. gr uit goirle
 
Ik ben ook een uitbater, maar het probleem is als je een groter bedrijf hebt, dan komen er meer mensen. 2% zeurt en 98% is tevreden, maar van die 98% laat niemand wat van zich horen, maar van die 2% wel. Die worden gelijk lid van dit forum en verder hoor je nooit weer iets van ze. Of ze melden zich aan weer met een bericht met meerdere e-mails. Neem alles met een korrel zout en het komt wel goed. Ik ken Jan er ik geloof echt niet dat er iets mis is met deze mensen, het is alleen een conculega van me, meer niet.
 
Net terug van vakantie op camping 2000. Mijn ervaring met deze camping is positief. Een gemoedelijke sfeer, die uitgestraald werd door Ciska en Jan, de eigenaren van deze camping. Een warm welkom viel ons ten deel. In het begin was er een probleem met materiaal van onze huurtent. Dit werd heel snel opgepakt.
Aangezien wij met openbaar vervoer waren gekomen, was dit een unicum . We kregen van diverse kanten hulp van Nederlanders, die ons aanboden om mee te rijden naar Liberec voor de boodschappen! Echt geweldige ervaring was dat.

We hadden twee weken overwegend zonnig en warm tot zeer warm weer. Het zwembad was dan ook een heerlijke verademing. Met name voor onze kinderen van 17 jaar, Hoewel er in deze periode zo goed als geen leeftijdsgenoten waren hebben ze zich kunnen vermaken.

We hebben een uitstapje gemaakt naar de Jested(en wandelend terug naar de camping) Mountainbiken in de omgeving is voor de meer geoefende fietser goed te doen. Een wandel en fietskaart is wel aanbevelenswaardig. Dit met mijn zoon drie keer gedaan. In de buurt zijn diverse cycleroutes aangelegd, die makkelijk te volgen zijn door de benummering van de routes.
Wandelen naar Osecna door de rode route te volgen duurt ongeveer 35 minuten. Is een mooie wandeling door boerenland en bossen.

Zelfs met openbaar vervoer een dag naar Harrachov geweest. Een reis van twee-en-een half uur. Je hebt daar o.a. de Mumlava watervallen, een rodelbaan, een touristentreintje, die je naar de watervallen, het kristalmuseum en een uitzichtpunt van een berg brengt voor 100 Kronen per persoon.

En natuurlijk heerlijke pizza's gegeten in het restaurant van de camping. Eerlijk gezegd, vonden we de pizza's lekkerder dan bij de (goede) pizzeria bij ons om de hoek.

Kortom camping 2000 was voor ons oke.
 
Nog 7 dagen :ongeduld: en dan vertrekken we weer naar Tsjechie.
Lekker bijna 3 weken luieren op Camping 2000.
Hopelijk is het weer :zon:nog goed en anders gaat het weer goed komen.

We gaan er weer voor, Groeten Corné, Carla en Cynthia :yess:
 
Nou het is weer voorbij, de weergoden wilden niet altijd meewerken maar we hebben het goed naar onze zin gehad. Alles was weer ok op de camping, volgend jaar nieuw sanitairgebouw, na 2,5 jaar wachten op de vergunning. Heb wat tekeningen gezien van het gebouw; moet er schitterend uit komen te zien, tevens wordt dan gelijk de modderweg aangepakt nadat al die vrachtwagens met beton naar boven zijn gereden. Nou we zien wel volgend jaar, nog even 2 weken camping nederland, waarvan nu nog 1 week en dan weer werken.

Groeten Corne, Carla en Cynthia :top:
 
Ja daar heb ik de meest leuke oplossingen en gebeurtenissen van gezien.
wat niet mogelijk is, wordt uitgevoerd en blijkt dan het echt onmogelijk.
Diepladers op wegen waar een fiets nog niet langs kan.
Op fietspaden rijden combines en ga zo door.

Je blijft lachen.
 
super vakantie plek

wij rene anita jenson juri mervin en tari de hond willen iedereen bedanken voor de top vakantie ,,niet dan lof over deze camping ,plek genoeg ,veel te doen voor jong en oud.
alles fris en van alles voorzien ,het blijft immers wel een camping mensen dus al dat gezeur over krap en te veel geluid vind ik niet terecht,kortom voor de kids een paradijs ,wij zijn ook mee geweest na jablonec-az hebben zelfs een biertje gehad ,jenson heeft er elke dag kunnen spelen ,we overwegen om zeker terug te komen ,en wat de prijs betreft valt het allemaal wel mee ,het dagje praag viel ons wat tegen want was erg masaal en de dame die op ons zou letten liep alsmaar door ,die wilde denk ik naar huis het was nogal warm.
nog even de groeten aan iedereen die ons heeft leren kennen en ook namens de kids welkom thuis allemaal :top::)
 
wij zaten in tent van 16 juli tot 6 aug. jenson is nog op zoek naar de vrienden/vriendinnen die hij daar heeft leren kennen.
je kan ons een bericht sturen
 

Bijlagen

  • Afb0421.jpg
    Afb0421.jpg
    78,7 KB · Bekeken: 14
  • Afb0418.jpg
    Afb0418.jpg
    99,4 KB · Bekeken: 13
  • Afb0411.jpg
    Afb0411.jpg
    111,7 KB · Bekeken: 15
Ik ben 1 van die mensen die zich hebben laten beinvloeden..... We hebben gehoord over deze camping dat er extreem veel geluidoverlast was en dat er een hek om heen zit die in de avonden dicht gaat en dus als je een noodgeval heb je niet van de camping af kan. Dat maakte me wel erg huiverig voor deze camping. Maar hier lees ik toch overwegend positieve dingen. Dus we gaan dit jaar toch maar eens kijken op deze camping want het ziet er op de website toch wel super uit.
 
Bovenaan