Camping 2000 - Januv Dul (bij Liberec)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo luitjes,
Wij zijn nog steeds op Camping 2000 er is geen animatieteam, maar er wordt toch nog wel het een en ander georganiseerd door Jan en Ciska. Jan zit in de lappenmand. Is met parasailing door zijn enkel gegaan en op 1 plaats gescheurd en op 1 plaats gebroken. Mag een week niets doen en dan als het wat beter is, mag hij in het loopgips.
Het weer is nu uitstekend hier 28 tot 35 graden warm pfffffffff :warm: en het blijft zo nog wel even.
Groeten Corné, Carla en Cynthia.
 
Camping 2000

Hallo Luitjes,
We zitten nog steeds op Camping 2000, het is nu wel rustig staan misschien nog 25 caravans maar het weer is nog steeds goed, ongeveer 28 graden.:zon:
Jan ligt momenteel in het ziekenhuis, heeft zijn voet bezeerd bij het parasailen :bij:, en na een paar dagen gips toch nog opgenomen met trombose, moet waarschijnlijk 3 tot 5 dagen blijven en dan kijken ze weer verder, maar dat maken wij niet meer mee, morgen vertrekken wij weer naar 4 weken Tsjechie terug naar Nederland:koelte:.
Groeten Corné, Carla en Cynthia
 
Vervelend van die voet! Dat gun je niemand.

Wij zijn afgelopen zomer op deze camping geweest. Het is niet mijn ding, een hele Nederlandse camping. Maar dat is persoonlijk. Ik ben geen liefhebber van Hollandse avonden enzo.
Ik vond het grote open veld niet zo aangenaam, ik houd meer van de typisch Tsjechische campings zonder vaste plekken en iets beschutter vind ik ook prettig.
Maar het sanitair was prima, goed verzorgd en mooi afgewerkt. Daar lag het niet aan. Voor wie er van houdt, is het denk ik een leuke camping.
Maar ik ben het eens over de houding van de eigenaren: niet echt heel vriendelijk en gastvrij. Ze wisten mij het gevoel te geven dat ik heeeeel blij mocht zijn dat zij de goedheid hadden dat wij op hun camping werden toegelaten.....
Wij moesten door omstandigheden een dag eerder weg dan gepland. Dat wisten we pas laat in de middag, toen de receptie al was gesloten. We konden dus de volgende dag om half 10 pas terecht om af te rekenen dus vroeg vertrekken zat er niet in. Toen ik eigenaar wilde vragen of het mogelijk was om hem het verschuldigde bedrag vast in de avond te geven, kreeg ik niet eens de kans. Halverwege mijn vraag kreeg ik een heel bot "dat is dan jouw probleem", zonder dat ik het probleem kon voorleggen. Niet echt gastvrij en klantvriendelijk dus.
Waar gaan wij volgend jaar NIET heen?
 
Jazeker Linda, we komen er al jaren en we hebben heel veel hele leuke, positieve, unieke ervaringen. We komen zeker terug hoor!:pivo!:
Er zijn inderdaad heel veel hele leuke plaatsen om te kamperen.
groet
Jopie
 
Dat is goed om te lezen Jopie! :)
Wij hebben nooit op deze camping gestaan, maar zijn er een paar weken geleden toevallig geweest omdat vrienden daar kampeerden. We zouden samen op stap, maar zij waren nog niet helemaal klaar, dus zijn wij de camping ondertussen even helemaal rondgelopen. Het zag er allemaal prima uit moet ik zeggen. Het restaurant bekeken, erg gezellig, het zwembad ook keurig en en-passant nog even een toilet bezocht, ook schoon. Maar....bekijken is net even iets anders als kamperen natuurlijk. Ook al zullen wij er niet gaan kamperen, onze eerste indruk van de camping zelf was in ieder geval goed.
 
Wij moesten door omstandigheden een dag eerder weg dan gepland. ..... We konden dus de volgende dag om half 10 pas terecht om af te rekenen dus vroeg vertrekken zat er niet in. Toen ik eigenaar wilde vragen of het mogelijk was om hem het verschuldigde bedrag vast in de avond te geven, kreeg ik niet eens de kans. Halverwege mijn vraag kreeg ik een heel bot "dat is dan jouw probleem" ..... Niet echt gastvrij en klantvriendelijk dus.
Een beetje onbegrijpelijk die reactie van ""dat is dan jouw probleem"
Ben misschien een beetje recht door de bocht maar ik zou mijn reactie wel weten:

Ik wil graag NU betalen want morgen ben ik vroeg in de ochtend al weg. Dus zeg het maar: Wil je mijn geld of niet? Dan is het ineens ZIJN probleem en niet meer de jouwe.

Maar goed ik zei al.... ik ben soms wel een beetje recht door de bocht.

Ik vind (en dat heb ik al vaker gezegd) deze camping ook prima, maar over smaak valt niet te redetwisten.
Een hele stille camping midden in de natuur voor sommigen, een bruisende camping vol activiteiten voor de ander.
Het is maar waar je voorkeur naar uitgaat.
 
Trouwe campinggast

We komen al 7 jaar met onze tienerkinderen op deze camping,en het is ons altijd prima bevallen!
Als je je zelf een beetje normaal gedraagt,krijg je echt geen bonje met Jan en Ciska,ze doen juist alles om problemen op te lossen!
Mensen die zeuren over alles,heb je helaas overal,en dat is dan jammer voor de mensen die er nog nog nooit geweest zijn,die krijgen echt een heel raar idee over de camping.
Ik kan het echt iedereen aanraden,je moet geen superdeluxe camping verwachten,maar het gemoedelijke van deze camping trekt ons juist aan!
Jan en Ciska,jullie doen het prima hoor,elk jaar is er weer iets nieuws bij op de camping,wij vinden het top!:top:.
Groetjes,Sjoukje.
 
Zeurders heb je juist op dit soort Nederlandse campings.

:gniffel:

Verwachten altijd heel veel van de eigenaar. En vinden het geweldig als ze de eigenaar met de voornaam mogen aanspreken.

:nee: Niks voor mij.
 
Hoi allemaal,

wij zijn misschien van plan deze zomer naar camping 2000 te gaan, maar hebben eerst nog even een vraagje. Mijn 2 kinderen lijkt het ook wel wat, maar ze vragen zich af of er voldoende te doen is voor tieners (zoon van 13 en dochter van 16). Ik las ergens om 12 uur alles stil en vooral dat spreekt mijn dochter natuurlijk net niet aan :D.
 
Hoi Jeanine,

Ben er twee keer geweest ( 2007 en 2009) en ga er dit jaar weer heen.
Ik kan je oprecht vertellen dat er speciaal voor de jeugd echt veel te doen is. Mijn jongste was 17 vorig jaar en heeft zich uitstekend vermaakt. Zeker niet altijd stil om 12 uur, maar echt nachtwerk wordt het zeker ook niet op deze camping.
Nou denk ik dat op veel campings het dagritme iets anders is dan het dagritme van de hedendaagse jeugd die vaak pas om 23.00 uur de deur uitgaat om te gaan stappen.
 
Een camping is een camping en geen disco o.i.d.
Je dient rekening te houden met andere mensen die niet tot zo laat op willen blijven.
Op onze camping mag iedereen het zo laat maken als men wil, maar GEEN overlast bezorgen aan andere mensen.
Als het goed is liggen in ieder geval de kleine kinderen al op bed.
Men moet met iedereen rekening houden, als men op een "gemengde" camping verblijft.
Wil men na bijv. 22.00 á 23.00 uur nog feesten, dan hoor je op een jongerencamping thuis, of ga naar de kroeg in het dorp.
Ik heb nog nooit van een "gemengde" camping gehoord dat je na 0.00 uur nog rumoerig mag zijn.
Op de meeste campings moet het na 22.00 á 23.00 uur stil zijn op de camping.
Wij hebben een kantine, terras en tafeltennisruimte waar de jeugd zich langer kan vermaken als er behoefte voor is.
 
Waar zeg ik dan dat ze lawaai willen maken??? :huh?:
Sorry, maar vreemde reactie hoor.
Ik vraag alleen of het een leuke camping is, ook voor tieners, een hangplek hoeft geen lawaaiplek te zijn, ik heb het niet over feesten of wat dan ook gehad.
Gewoon gezellig met een aantal andere tieners kletsen, maar in mijn optiek kan dat ook op een gewoon gezellige manier, zonder rotzooi of andere mensen te storen. (Zelf ga ik op vakantie ook wel eens later dan 12 uur naar bed....)
Maar als ik deze reactie lees dan weet ik niet of het wel zo gezellig op jullie camping is (en ik was nog wel zo enthousiast):?:

Een voorbeeld wat ik bedoel om na 12 uur nog samen te mogen zijn, is dat we vorig jaar op een camping waren, waar na 23 uur een stukje buiten de camping de jongeren bij elkaar kwamen om gezellig samen te zijn (zonder drank trouwens), zodat niemand er last van had.
Ook als ze terug kwamen werd gewoon rustig gedaan (anders had die van ons de volgende dag zeker niet meer gemogen).
Een andere camping werden ze zo ongeveer weggescholden als ze rond 12 uur terug liepen en dat vonden we ook niet helemaal terecht.

En juist om overlast of andere dingen te voorkomen, vraag ik dit soort dingen.
Sommige campings geven heel duidelijk aan gericht te zijn op kinderen tot een jaar of 12, nou dan hebben wij daar niets te zoeken.
Andere geven juist aan ook rekening te houden met wensen en interesses van pubers.

Nogmaals een gewone vraag en ik verwacht(te) ook een gewoon antwoord......
 
wow ff voor de duidelijkheid.

de camping van Kukle is NIET camping2000 !!!!!!!

en onze kids (ouder dan 12-15) hebben zich uitstekend vermaakt op camping2000

EDIT En wij lagen op camping200 NOOIT voor 12 uur op bed
 
Nee, wij zijn niet Camping2000. Ik ken Camping2000 ook niet.
Maar ik maakte uit uw woorden op dat u bedoelde dat de jeugd na 0.00 uur nog maar kon doen wat ze wilde.
En ik zeg ook dat bij ons eigenlijk alles kan en mag zolang niemand er last van heeft.
Maar het is een feit, dat op een verder doodstille camping het geluid heel ver draagt.
Ligt men in zijn tent, dan is snel ieder geluid hoorbaar.
Natuurlijk zit de jeugd of volwassenen hier vaak tot ver na middernacht, nadat de ouders en anderen al even op bed liggen, gezellig bij een kampvuur.
Maar dan is zelfs het met elkaar praten al snel te luid.
Nogmaals: wij zeggen niet dat het om 22.00 uur ofzo stil moet zijn, maar willen niet dat iemand last heeft van een ander.
 
Ik las ergens om 12 uur alles stil en vooral dat spreekt mijn dochter natuurlijk net niet aan :D.

. Maar ik maakte uit uw woorden op dat u bedoelde dat de jeugd na 0.00 uur nog maar kon doen wat ze wilde.

Is toch een kwestie van goed lezen...staat er echt niet Kukle.

Daarbij vind vind ik dat je ten onrechte de indruk wekt dat het gaat om camping2000 EN dat het off topic begint te worden.

Topic gaat over Camping2000.
 
Precies zoals je zegt Feertje22: het hele verhaal ging de verkeerde kant op.
Maar ik vind ook dat we alle drie (jij, Jeanine1967 én ik) de woorden van de ander op onze eigen manier interpreteert.
Ik stel voor om het nog eens opnieuw te proberen.

Hoi allemaal,

wij zijn misschien van plan deze zomer naar camping 2000 te gaan...Ik las ergens om 12 uur alles stil en vooral dat spreekt mijn dochter natuurlijk net niet aan :D.
Hier gaat het alleen om.
En volgens mij heeft iedere camping één of ander regeltje in zijn/haar reglement te staan over het RUSTIG zijn op de camping na 22.00/23.00/0.00 uur. Dat betekent natuurlijk niet dat het dan STIL moet zijn en dat iedereen op bed moet liggen. Maar wel dat je dan geen geluidsoverlast meer mag bezorgen aan de andere campinggasten. Houdt iedereen (jeugd én volwassenen) zich hier aan, dan zul je naar mijns inziens geen commentaar krijgen van de campingeigenaar.
Feertje22 jullie zijn er vaker geweest en zoals je al zei lagen jullie echt niet altijd voor 0.00 uur op bed. Hebben jullie daar ook last gehad van geluidsoverlast na 0.00 uur, en was er controle op?
Ik denk dat Jeanine1967 dan haar antwoord heeft gekregen op haar vraag.
 
Bovenaan