Camping 2000 - Januv Dul (bij Liberec)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

hallo allemaal,wij zijn vorig jaar ook naar deze camping geweest.
Wij vonden het een leuke camping .Het eten was goed in het restaurant en voor tsjechiese begrippen misschien wat duurder maar vooor de nederlandse erg goedkoop.
We hebben daar regelmatig gegeten en daarna gezellig naar beneden in de kantine waar bijna elke avond wel wat te doen is.
En daar betaalde je voor 1 pilsje 1 euro!!
Op elke camping is wel wat en je moet er wel rekening mee houden dat je in tsjechie zit en dat je ook erg goedkoop zit daar.
Camping waren we tevreden over alleen het weer was drama .
Erg koud ,veeel regen maarja dat is pech.
Dus we gaan nu naar Italie en hopen op mooier weer.
(het zwemwater is idd.heeeel erg koud)
 
haha jaa,

ja ik was eigenlijk al een beetje aangenomen, alleen we moeste nog wat details bespreken en toen heb ik nog even van de camping moge genieten.

ze zijn erg vooruitstrevend, ze willen een nieuw winkeltje en er moest nog alleen cement worde gemaakt voor de minigolf banen

ik ga tussen 20 julli en 10 augustus werken:)
 
Camping 2000

Hallo Allemaal,

Ik ben net nieuw op dit forum en dit is mijn eerste post hier.
Wij gaan van 4/7 t/m 11/7 een week op camping2000 zitten. Ik hoor (lees) allemaal verschillende berichten over deze camping. Als ik alles zo eens overweeg denk ik dat het al met al best wel een hele leuke en gezellige camping is.
Mocht er iemand nog tips hebben dan hoor ik dat graag.

Groetjes Janco
 
Hi Janco

Welkom op dit forum........
Ik meen me te herinneren dat er 2 jaar geleden ook een gezin uit Zwaagwesteind op deze Camping heeft gestaan. Hadden twee jongens bij zich. Heb gezellig staan kletsen met die mensen toendertijd tijdens het wachten bij de wasmachine.

Is inderdaad een leuke en gezellige camping maar niet als je echt iets uit Tsjechië zoekt.
Deze camping is puur Nederlands.
 
........ als ik de teksten hier lees haha, ik houd me hart vast!

Ik ga tussen 20 julli en 10 augustus werken:)

Nou dat is leuk Mathijs! In deze periode zitten mijn vriendin met man, twee kinderen en waarschijnlijk ook nog hun twee honden ook op deze camping. Het is hun eerste vakantie naar Tsjechië en ze hebben juist voor deze camping gekozen na op diverse sites gekeken te hebben. Ik weet dat ze inmiddels dit topic hebben gelezen (zijn geen forumlid trouwens) en zijn dus voorbereid op de eventuele tegenvallers. Het zijn wel gemakkelijke mensen, ik ben erg benieuwd naar hun ervaringen en hoop natuurlijk voor hun dat ze positief zijn. Veel plezier met werken op de camping en wat ga je daar precies doen?
 
Ik weet uit welingelichte bron :anoniem: dat er 3 a 4 mensen zijn aangesteld als animatieteam dit jaar.

Er wordt dus in ieder geval wat gedaan met de kritiek.

:yeah::zwem::bbq::cheerleader::puzzel:

Ik ben benieuwd naar de ervaringen in 2009

Hilde :ongeduld:
 
@FEERTJE Ok dat kan natuurlijk ook. Wel toevallig dat je daar mensen tegen komt uit Zwaagwesteinde. We hebben ongeveer zo'n 6500 inwoners. Dus eigenlijk een soort lot uit de loterij. Misschien dat je eens mee moet spelen met de lotto of staatsloterij.

Ik verheug me in ieder geval erg op deze vakantie. Nu nog drie weekjes en dan gaan we richting Januv Dul.

Ik weet uit welingelichte bron dat er 3 a 4 mensen zijn aangesteld als animatieteam dit jaar.
Zeg Hilde weet je ook vanaf welke datum dit animatieteam er is????
 
In ieder geval vanaf de tweede week van juli. maar mogelijk zijn er meerdere teams.
Ik zou gewoon een mailtje sturen met de vraag en evt andere vragen aan de camping zelf. Telefoon en e-mail staan hier linksonderaan op hun website.

een fijne vakantie. :zwaai: Hilde
 
Bedankt voor je reactie

Wij zitten er de eerste volle week van juli.
Ik heb in ieder geval even een mailtje gestuurd.

[EDIT] Mail terug gehad van de eigenaresse van Camping2000.

In de week van 4-7 t/m 11-7 is er dus ook een animatieteam.

Dus het zal wel en leuke vakantie worden.

Grt.
Janco
 
je moet er zelf iets van maken toch?

hallo
ik ben nieuw. Wij komen met onze drie meiden van 10, 8 en 6 jr naar camping 2000 vanaf 3 augustus. We komen uit Veghel. Gezien bovenstaande berichten hoop ik dat het niet tegenvalt. Maar van de ander kant: je moet er zelf iets van maken. en vooral relaxt blijven. Als iemand nog tips heeft voor ons.... en weet iemand te vertellen hoe standplaats 47 er uit ziet en bij ligt( deze hebben we nl gereserveerd) kortom we hebben er nog steeds zin in. weet iemand ook een leuke overnachtingscamping ergen halverwege tussen Veghel en Januv Dul..
Voor wie er dan ook zijn tot de 3-8.
We hebben een hond maar die laten we dit jaar voor de eerste keer thuis( ook spannend)
 
Hallo en welkom op het forum.

Wij rijden 23 juli richting CZ - Camping 2000 en rijden vooral op de eerste dag een grotere afstand om op vrijdag op een mooi tijdstip in Januv Dul aan te komen omdat we dan de caravan met voortent en luifel rustig op kunnen bouwen en op zaterdag onze vakantie echt begint.
Het is sowieso moeilijk te zeggen welke camping geschikt is, want:
-welke route rijden jullie,
-stel je nog eisen aan een overnachtingscamping, e.d.

Wij proberen tot Dresden te komen op dag 1 en hebben een boekje van de ANWB - campings onderweg, daar vind je altijd wel een geschikte camping.

Succes en tot ziens op C2000. Wij zijn er tot 12 augustus maar staan ergens op de achterste velden.

Vooraan zijn het straatjes waar je een plaatsje hebt dus er komen wel af en toe auto's, fietsers, voetgangers voorbij. Op de velden achteraan heb je dat minder. De plaatsen zijn groot genoeg, mits je niet al te groot kampeerspul bij je hebt.

Houdoe.
 
Hallo Allemaal,

Wij zijn inmiddels al weer een week terug van onze vakantie op camping2000.
Het is ons zeker niet tegen gevallen. De camping is een gezellige camping en ook de eigenaren( Jan en Ciska) zijn erg vriendelijk. Wij stonden in een van de nieuwe mobilehomes die ze vanaf dit seizoen hebben. De eerste helft van de vakantie hebben we heerlijk weer gehad, dus we hebben ook heerlijk kunnen zwemmen in het zwembad. Deze was helaas niet verwarmd dus het was best wel koud. Maar als je eenmaal in het water ligt is het heerlijk. Verder hebben we heel veel dingen ondernomen dus best wel veel weg geweest van de camping. Ik kan deze camping zeer zeker aanbevelen. Maar het is net zoals eer al een paar keer gezegd is. Je moet er wel zelf wat van maken.
Het was onze eerste vakantie in Tsjechië en het is ons zeer bevallen. Ook de omgeving van Januv Dul/Liberec is echt geweldig. Het reuzengebergte is echt super.
Een ieder die nog richting camping2000 gaat, wens ik een hele fijne vakantie.

Groet,
Janco
 
update over deze camping

In 2007 hebben we drie weken op deze camping gestaan. Dit jaar ( 2009) weer drie weken. Er is ontzettend veel over deze camping geschreven. Positieve zaken maar zeker ook veel kritiek. Dit is mogelijk wel het meest gelezen topic van dit forum.
Dus tijd voor een degelijk update na 2 jaar.

Kinderen:
Nou die zijn er meer dan genoeg. Honderden liepen er rond. Het is dus een echte familiecamping. Alleen in de leeftijd 17/18+ heb ik ze niet of nauwelijks gezien.

Eigenaren:
Daar werd nogal eens over gezegd dat vooral Jan onvriendelijk kon zijn. Heb ik niets van gemerkt. Behulpzaam, vriendelijk niets mis mee. Nou kan het zijn dat je datgene wat je uitstraalt ook teruggekaatst krijgt ;).

Restaurant:
Er is werkelijk een prachtig en zeer sfeervol ingericht restaurant neergezet boven de kantine. Alleen de keuken was dit jaar onder bezet. Joost ( de kok) had slechts 1 hulpje (een tsjechisch meisje) en dat had tot gevolg dat de logistiek niet altijd goed was. Ik heb gehoord en zelf gezien dat mensen soms wel heel erg lang moesten wachten op hun eten. De kwaliteit kan ik niet zelf beoordelen want ik heb er allen pizza's gegeten. de biefstuk was uitsteken. De snitsel was erg droog en niet goed, zijn geluiden die ik gehoord heb. Het restaurant zou erg duur zijn maar dat vind ik onzin. Het duurste wat op de menukaart stond was 10 euro en daarvoor hoef je niet te rijden en mag je een lekker biertje drinken. Inderdaad het restaurant in het dorp was goedkoper. Broodje kroket of frikadel was 35 kronen. Een Nederlandse prijs op een Nederlandse camping voor een Nederlandse snack. Je mag niet anders verwachten vind ik. Groente schijnt erg mager te zijn. Tip van mij: Zet sopsky salade op het menu. Makkelijk en snel te maken en erg lekker.

De Pizza's
Twee jaar geleden een iglo pizza uit de diepvries. Nu staat er sinds mei een hele mooie Italiaanse steenoven en maken ze de pizza's zelf. Voor een prijs van 5 tot 7 euro eet je werkelijk een erg lekkere pizza waar je echt meer dan genoeg aan hebt. Een hele vooruitgang.

Stroom
Die viel twee jaar gelden met de regelmaat van de klok uit. Erg irritant was dat. Nu is dat ook op orde want we hebben geen enkele keer stroomuitval gehad. Behalve op de dag na de storm maar toen zat de hele regio zonder stroom.

Douche's
Twee jaar geleden meer koud dan warm gedoucht. Nu hebben ze een timer erop gezet ( 4,5 minut) en mogelijk ook wat meer capaciteit want ik heb op alle mogelijke tijdstippen van de dag gedoucht (ook tussen 12 en 4) maar geen enkele keer koud water gehad. Wel is een aantal van 6 douches voor mannen en 6 voor vrouwen (4 met deur en twee met een gordijn) voor een camping van deze grootte veel en veel te weinig. Ik weet echter dat er twee jaar geleden al een vergunning is aangevraagd voor een compleet nieuw sanitair gebouw. Ik weet uit ervaring dat vergunning in CZ soms heel erg lang op zich laten wachten maar 15 oktober zou dat rond moeten zijn zodat deze winter dat gebouw neergezet kan worden. Daarmee zou dit probleem ook opgelost zijn.

Wasmachine
Twee jaar geleden slechts 1 machine waar ook het personeel (met voorrang) gebruik van moest maken. Nu 2 machines, 2 drogers en 1 centrifuge. Voldoen nu.

Het pad naar de achterste velden
Als het een dag flink geregend heeft dan kom je daar met de caravan niet door. Jan heeft heel wat caravans op de plek moeten slepen daardoor. De auto's zagen eruit werkelijk niet om aan te zien door al die modder. 15 cm uitgraven en gebroken puin opgooien dan is dat probleem opgelost en hoeft Jan ook niet telkens te komen opdraven. Naar het schijn wordt dit meegenomen met het nieuwe sanitair evenals de stroomaansluiting op de 9 achterste velden die nu nog grotendeels leeg stonden.

Animatieteam
Er was een weekprogramma waar elke dag s'morgens, s'middags en s'avonds wel wat te doen was. Voor elk wat wils, van knutselen, verhaaltje voorlezen voor he slapen gaan tot in het avondprogramma een spooktocht, dropping, karaoke, camping2000 got tallent, bingo en kampvuur. Twee minpuntjes: De avondonderdelen waren allemaal voor 10+. Je zult maar 8 of 9 zijn dan heb je mooi pech. Ook bleek dat bij onze laatste week (vanaf 10 augustus) het animatieteam al naar huis was. Er stonden wel wat minder mensen op de campng in die week maar om nou te zeggen dat het seizoen is afgelopen op 10 augustus???

Het zwembad
Er is werkelijk een erg mooi zwembad waar veel gebruik van gemaakt werd. Alleen.....het water is zo koud. Als je er eenmaal aan gewend bent dan valt het wel mee werd er gezegd. We hebben werkelijk prachtig weer gehad dus daar lag het niet aan. Het probleem is dat het water telkens ververst wordt het steenkoud kraanwater. Beter zouden ze een circulatiepomp met filtersysteem kunnen installeren dan krijgt het water de kans om op te warmen. Zo niet natuurlijk.

Mogelijk ben ik nog onderdelen vergeten. Als dat zo is dan hoor ik dat wel en zal ik proberen om een aanvulling te geven.

Mijn conclusie:
Ze hebben in twee jaar erg veel verbeterd en als je nagaat dat de camping net 10 jaar bestaat dan hebben ze erg veel werk verzet in die 10 jaar.

Komend jaar logistiek in de keuken verbeteren, pad naar achteren verharden, water van het zwembad echt warmer krijgen en sanitair gaan bouwen dan is het voor wat mij betreft helemaal tip top in orde.
 
Deze camping hebben we twee jaar terug aangedaan.

Voor mensen die van lekker eten houden, heb ik nog wel een goede tip. Het eten en drinken bij de locale gelegenheden is zoals bekend erg goedkoop, maar de keuzes en kwaliteit en bediening niet altijd even goed.

Nu heb je vlakbij de berg Liberec een golfbaan liggen.
Deze golfbaan heeft ook een restaurant :wow:... wij kwamen er pas de laatste week achter van ons verblijf. :fool: We hebben na onze ontdekking hier 3x gegeten.
Je betaalt circa 15/20% meer voor het eten dan in de locale gelegenheden (= nog altijd erg goedkoop).
De keuzes zijn royaler (meer luxer), de bediening is 200% vriendelijker :verlekkerd: en het eten smaakte telkens werkelijk perfect. Zelden een lekkerdere biefstuk gegeten als daar. :hehehe: Mijn vrouw genoot oprecht van de garnalen en de kids vonden vooral de toetjes erg fraai en luxe.

Ik schat dat we voor het eten en drinken plus nagerecht met z'n vieren telkens rond de 30 euro kwijt waren.
Oh ja... ze spreken er Engels en Duits... dat maakt het bestellen en communiceren ook wat makkelijker.
Concreet: Chique eten in een aangename entourage tegen iets meer betaling, waar je veel voor terugkrijgt naar verhouding.

Een echte aanrader dus! :beleefd:

mvg
Hans Brinkel
 
Tip voor het campingteam:
Onze buurman (op de camping) kwam op één van onze laatste dagen met een velletje, ter grootte van een placemat, met allerlei dagje-uit-tips voor de regio Liberec (spreek uit: Libberets) en het Reuzengebergte. Volgens mij wel 100 tips. Nou, die wilde ik ook wel, evenals mijn andere buurvrouw. Maar helaas, het was het laatste exemplaar.

De Tip:
Als jullie nou aan het begin van het seizoen zorgen voor een grote voorraad van deze brochures en ELKE klant/gezin bij aanmelden er ongevraagd één uitreiken, dan is er een goede toon gezet die erg gewaardeerd zal worden. Een beetje service is nooit verkeerd. ;)

Zo kwamen wij erachter dat we diverse uitjes in de buurt nog moeten ondernemen, dus wij hebben al besloten waar wij volgend jaar in de zomer naar toe gaan: Camping 2000 in Januv Dul!
 
Animatieteam
..... Twee minpuntjes: De avondonderdelen waren allemaal voor 10+. Je zult maar 8 of 9 zijn dan heb je mooi pech. Ook bleek dat bij onze laatste week (vanaf 10 augustus) het animatieteam al naar huis was.
beste feertje,
Ik ben het meisje van het animatie team en wou even reageren op uw conclusie over het animatie team, waar ik het niet mee eens ben . Dat er s'avonds alleen voor 10+ was is niet waar, dit is echter maar 1 a 2x per week geweest de rest was voor alle leeftijden. We hebben kinderdisco, dansen met sjaan, hollandse avond, camping 2000 got's talent, karaoke en nog veel meer gehad. Dat waren allemaal activiteiten voor alle leeftijden. Veder dat er vanaf 10 augustes geen animatie meer was konden jan en ciska niets aan doen, zij hebben hard gezocht naar vervangers voor ons al voor de vakantie maar die konden ze niet vinden. Wij konden echter wegens prive redenen niet heel de vakantie blijven.

Groetjes
charlotte
 
Bovenaan