Camping 2000 - Januv Dul (bij Liberec)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

super

hallo wij zijn nu voor de tweede keer naar camping 2000 geweest maar ik moet zeggen we hebben het goed naar ons zin gehad en hbben alweer geboekt voor volgend jaar groetjes daar en jan ciska en de rest tot volgend jaar
 
goed gehad.

wij hebben er voor de erste keer begin mei gestaan. Nou natuurlijk zijn er dingen die anders ,lees beter kunnen, maar wij hebben het als zeer prettig daar ondervonden .We doen dit al 40 jaar met camper ,tent ,caravan ,dus wel wat gewend maar dit was niet slecht ,komt misschien door verschillende oorzaken ook nog.zoals goed weer,alles stond daar in bloesem, heel prettige achter buren uit zoetermeer,Camping was niet vol dus onze teckel liep meestal los ,dus wat moet je nog meer.
ervaring met restaurant was erniet want het was toen nog niet klaar,maar ik zou dit uit ervaring toch nooit doen .Wij zijn met onze achter buren nadat we een hele dag samen weg zijn geweest in het dorp gaan eten ,heerlijk normaal goed eten gezellig in een dorpskroeg,lekkere potten bier erbij ,prijs was goed dus aan mij is geen camping restaurand besteed
en de rest? mensen zijn natuurlijk geen limburgers ,zijn een beetje mer terug houden maar wel vriendelijk .Sanitair ?? was schoon mar we vonden wel wat weinig als het vol licht metgasten .
Maar ons is het goed bevalen dus wat moet je nog meer.?
 
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum, wij zijn van plan om 2009 naar Tsjechie te gaan en hebben camping 2000 gevonden, staat ons wel aan. Maar ik lees echt verschillende berichten, de een zegt een goede camping en de ander heeft er niets positiefs over te zeggen, weet nou eigenlijk niet goed wat we moeten doen. Wie moet je geloven, Wat wij zoeken is een leuke camping voor onze zoon van 9 jaar, waar voor hem ook wat te beleven valt, en onze eisen zijn eigenlijk geen te kleine plekken voor de caravan, net sanitair. Dus wat moeten we doen, ik heb ook op verschillende meningen gekegen een ook door weer een twee strijd, vind het toch wel raar.

gr. Desiree
 
Ga maar lekker heen.

Desiree, Ga nou maar lekker naar Camping 2000. Er is altijd wel wat, maar wij hebben er in July gestaan en hebben een heerlijke vakantie gehad. Natuurlijk is er wat weinig sanitair, maar daar valt heel goed mee te leven, plekken zijn groot zat (of je moet een giga caravan hebben) en de camping ligt in een prachtig gebied waar best wel veel te doen is. Fietsen, wandelen alles is in de buurt. Liberec is leuk, Praag ook maar wat verder weg. Kortom een prima vakantieplek. Gewoon doen!!:)
 
Hallo skinnymike,
Bedankt voor je reactie, tja het is zoals ik al zei sommige zeggen geweldige vakantie en sommige zeggen nooit meer. Moet je zeggen we hadden dit jaar voor het eerst een hotel geboekt in Oostenrijk 4 sterren all-in en dat is mega tegen gevallen. Zag daar ook de meningen en ook deze waren zeer tegenstrijdig. Dus ben bang dat we dadelijk weer iets verkeerd gaan boeken. Je snapt dat ik wat sceptisch ben nu. Dat er wat weinig sanitair is maakt niet veel uit, maar waarom schrijven mensen dan zo'n negatieve berichten over deze camping, dat de eigenaar niet aardig is, dat de plaatsen klein zijn, en onze caravan is niet mega groot hebben er eentje van 475 Knaus. Kun jij me misschien ook wat zeggen over het weer daar in die streek???

gr. Desiree
 
camping 2000

Wij hebben er in mei gestaan ,dit heb ik al eerder vermeld, maar wel zonder kinderen ,maar er staat speelgoed genoeg hebben we gezien,en ze kunnen bijna niet van de camping wat wij vroeger ook erg op prijs stelde ,want dan kunnen ze bijna doen wat ze willen zodat zij zich goed vermaakte ,dus dan is het voor de ouders ook goed. maar zonder de kinderen hebben wij het daar erg naar onze zin gehad. we zijn iedere dag wel een uitstapje gaan maken en dat binnen niet te veel te rijden km .een grote dagtrip naar polen en het gebergte daar en dat was toen 155 km ,nou dat noem ik dus helemaal niets. In de buurt hebben we ook vanalles gedaan en dat waren dan alles binnen de 100 KM . nou dat is dus niets .Dus wij vonden het moeite waard om daar te zijn met grote plaatsen ,en het was in mei niet druk kon onze teckel los lopen ook fijn voor haar. We gingen eten in het dorpje valkbij en daar hebben we goed geeten met vier personen met grote potten bier voor 22 euro bijelkaar
dus we waren zeer tevreden
 
Desiree,

Over het weer kan ik niet veel vertellen, deze zomer was natuurlijk niet bijzonder warm, maar dat kan volgend jaar wel heel anders zijn. Wij hebben in ieder geval prima weer gehad, de eerste week "doe" weer, graadje of 20 en de nachten fris, daarna 3 weken "zuid europa" weer gehad met uitschieters tot over de 30 graden.
Je kan het in Noord-Italie ook wel eens verkeerd treffen dus ja...

Michel
 
weer

wij hebben er in begin mei gestaan en we hadden schitterend weer gehad .alles stond in bloesem
En wat ik vind van de camping houders ? ja ik zeg dan altijd het zijn gen limburgers die zo spontaan zijn .Het zijn dan in onze ogen hollanders ,niet dat daar wat mis mee is trouwens ,en de mensen zijn daar wat aan het opbouwen en zullen veel stress hebben ook omdat ze weten dat er niet voldaan worden aan ieder zijn verlangens ,en dit ook duidelijk wordt gemaakt nu in deze forums,dat is het nadeel van internet .Wij hebben het naar onze zin gehad en een heel fijne tijd daar gehad .we hebben eerst op een prachtige camping (valek) gestaan maar na 4 nachten weg gegaan omdat de sfeer van bepaalde gasten me totaal niet aanstond.Dus overal is er wat .
 
omdat ze weten dat er niet voldaan worden aan ieder zijn verlangens ,en dit ook duidelijk wordt gemaakt nu in deze forums,dat is het nadeel van internet .
Is dat we een nadeel? Volgens mij kun je er juist je voordeel mee doen, door die dingen die men als negatief ervaart te gaan verbeteren.
En al doende leert men. Kommentaar zal er altijd blijven, alleen hoe ga je er mee om. Ik vind daarom internet juist heel goed, ze kunnen beter weten dat men het er minder vind en het veranderen, dan dat ze het niet weten en dus niets veranderen.
 
U hebt gelijk

ja natuurlijk hebt U gelijk dat is het voordeel ervan ,En ik denk ook dat er wat van wordt opgestoken om het nog beter te maken .
Maar het kan natuurlijk ook hart en alles wordt afgebroken
 
Hallo Dees,

Ga volgend jaar gewoon lekker naar Januv Dul en ervaar zelf Camping 2000.
Wij waren er vorig jaar en hadden best terug willen gaan, zeker na een heel erg leuke derde week toen. Het weer is onvoorspelbaar in Tsjechië. Dit jaar hadden we meer geluk wat dat betreft in onze periode in Tsjechië maar over het algemeen is het vergelijkbaar met Nederland. Misschien iets stabieler daar.
De campingeigenaren zijn hardwerkende mensen die iets minder goed met stress-situaties om kunnen gaan misschien, maar als je de camping over het algemeen gebruikt om te slapen en wat te chillen bij je caravan, met je buren, dan heb je weinig met ze te maken, dus ook geen last van ze, toch?
Ik hoop alleen voor jullie zoontje dat ze het zwembad volgend jaar WEL verwarmen, want dat is bibberen en tandenklapperen daar, of je moet van de ijsberen afstammen, dan zal het wel meevallen.
;)
Jan en Ciska, heel veel succes met Camping 2000, wie weet komen we nog eens die kant op!

Oh ja, vanuit Januv Dul moet je eigenlijk alles met de auto doen want voor de fiets ligt het iets te veel in The middle of nowhere.
Maar er is genoeg te ondernemen als je een uurtje rijden niet erg vindt.
 
;)
Jan en Ciska, heel veel succes met Camping 2000, wie weet komen we nog eens die kant op!

Dat misschien is nu wel zeker geworden.
We gaan er nog een keertje naar toe.

Zoals Daniel in dit topic eerder al schreef mag kritiek best als het maar de intentie heeft om het beter te laten worden. In 2006 zijn we er geweest. In 2007 niet en komend jaar dus weer wel.
En geloof me ik zal na de zomervakantie alle positieve verbeteringen wel weer melden en....ook de dingen die nog verbeterd kunnen/moeten worden.
Laat niet onverlet, Wat de een juist zoekt, wordt door de ander verafschuwd, want mensen verschillen nu eenmaal van smaak en dat is maar goed ook
 
januv dul

Ook wij zijn afgelopen zomer ruim 1 week op camping januv dul geweest. Inderdaad is de camping flink aan de prijs maar wel mooi gelegen en schoon sanitair. Helaas heeft de eigenaar dit jaar een eigen restaurant geopend en bedacht in dit restaurant Hollandse prijzen te rekenen. Verder heb ik van diverse gezinnen vernomen dat de kwaliteit van het eten gewoon onvoldoende was én dat er van te voren moest worden afgerekend. Dit vindt ik niet erg slim aangezien er dicht bij de camping diverse goede en goedkope Tsjechische restaurantjes te vinden zijn (Golfbaan, div pensionetjes).
 
wij ook daar geweest

wij zijn ook dit jaar moet toeval daar geweest .is ons wel goed bevallen, maar dit heb ik al eerder hier vermeld, was voorjaar en het was prachtig daar net de betuwe want alles stond er in bloesem. maar nu over het restaurant . toen wij daar waren was dat nog niet klaar .we zijn met nog enkele andere camping gasten ,waar we trouwens een hele dag mee zijn rijden ,in de avond uren in het dorpje links af van de camping gaan eten bij een plaatselijk restaurantje ,en ja hoor heerlijk gegeten lekkere pottenbier erbij was ook gezellig ook nog met de plaatselijke bevolking en betalen??? was dacht ik 22 of 28 euro voor ons vier bij elkaar .dus wat raad ik aan lekker daar op de camping maar eten als je zelf een dag niet zelf wilt koken lekker naar de plaatselijke restaurantjes gaan
 
Verder heb ik van diverse gezinnen vernomen dat de kwaliteit van het eten gewoon onvoldoende was én dat er van te voren moest worden afgerekend. Dit vindt ik niet erg slim........

Kan ik me bijna niet voorstellen dat een "restauranthouder" zo ongelooflijk stom zou zijn om dat te vragen. Daar trapt toch geen hond in? Ik zou gillend weglopen als hij me dat durfde te vragen.

Tenzij.............het zo chaotisch is in de bediening dat hij wel moet omdat hij anders absoluut niet meer weet wie wat moet betalen of......dat hij bang is dat ze gillend weglopen VOORDAT ze betaald hebben vanwege de kwaliteit :stout:

Nee maar echt....dit zou ik graag bevestigd of ontkracht willen zien want ik kan me dat dus echt niet voorstellen.
 

anancoma

† In Memoriam
Ik kan deze berichten gelukkig ontkrachten. Ik vind het al niet slim om hier commentaren te schrijven "van hebben horen zeggen". Zeker niet als dat over de boterham van een ander gaat.
Wij hebben van de zomer ruim twee weken op deze camping gestaan en een aantal keer heerlijk in het restaurant gegeten. De prijzen zijn misschien iets hoger dan we in Tsjechie gewend zijn, maar zeker nog niet van het nivo hier in Nederland. Waar eet ik in nederland voor EURO 40 met vier personen twee gangen per persoon met drinken en koffie na.
Daarbij is het restaurant ontzettend gezellig ingericht en is echt een grote aanwinst voor deze leuke camping.
 
Bovenaan