Camping 2000 - Januv Dul (bij Liberec)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij hebben ook geboekt voor deze zomervakantie. Het lijkt ons een leuke camping in een mooie omgeving.

Het is voor ons ook de eerste keer dat we naar Tsjechië gaan. Meestal gingen we naar spanje/frankrijk, maar de kosten voor het uit eten gaan lopen daar aardig op de laatste jaren. Wat kan ik hier verwachten, want wij houden er van om regelmatig wat te gaan eten. Mijn vrouw heeft ook vakantie op die manier.
:deuk::deuk:

Groetjes Alex de Bruin
 
debruin5 schreef:
Meestal gingen we naar spanje/frankrijk, maar de kosten voor het uit eten gaan lopen daar aardig op de laatste jaren. Wat kan ik hier verwachten, want wij houden er van om regelmatig wat te gaan eten. Mijn vrouw heeft ook vakantie op die manier.
Nou, Alex, dan kunnen jullie je hart ophalen! Als er iets goedkoop is in Tsjechië, dan is het wel eten en drinken.
Hou rekening met 10 a 15 Euro per persoon (inclusief drankjes). Bij die 15 Euro eet je eigenlijk al duur en met een beetje zoeken duik je zelfs ruim onder de 10 Euro.
Veel (eet)plezier! :D
 
Hallo,

Dit jaar gaan wij voor het eerst naar tsjechie. Wij hebben een plaatsje geboekt op camping 2000. We gaan in week 31. We gaan maar een weekje, want mijn man is bang voor slecht weer. We hebben het nl. niet erg getroffen de laatste jaren.

Ben erg blij met de positieve berichten. Wel jammer dat ik van zo'n beetje iedereen hier lees dat ze tieners hebben maar ja, er zullen vast ook wel kleinere kinderen zijn. Wij hebben 2 kinderen, ze zijn dan 6 en 4 jaar. Ik weet zeker dat we een leuke tijd zullen hebben, want het gezellig maken dat doe je toch zelf.
En wie weet... als het erg goed bevalt, plakken we er misschien nog wel een weekje bij aan.
 
Camping 2000 klinkt als een leuke camping. Ik heb de mensen aan de telefoon gehad en ze praatte met me alsof ze me al jaren kende, erg gezellig. En ik geloof ook dat ze er alles aan zullen doen om het ons naar de zin te maken, als ik alle verhalen hoor die ik hier lees (zelfs van de eigen familie van de campingeigenaar) Ook weer eens anders om naar een camping te gaan met zo veel Hollanders...

Ik heb er zin in en kan niet wachten...enne reken er maar op dat er in zo'n vakantie wel wat onzinverhaaljes/pietpraat voorbij komt.

tot kijk! Nathalie
 
Sinds deze week blijkt dat mijn oudste zoon (18) samen met zijn vriendin (ook 18) toch samen met ons op vakantie gaan.
Zet een aantal van die leeftijdsgenoten met hun tentje bij elkaar ergens in een hoek van de camping en je hebt er geen omkijken meer naar ;)

grt

feertje
 
Hallo allemaal

Helaas zit er dit jaar voor ons geen vakantie in :deuk:
Maar ik ben jaloers op de mensen die wel gaan dit jaar .
Camping 2000 is al 6 jaar onze vaste camping en ik en de kids willen niet anders meer.
De sfeer en de mensen het gaat zo gemoedelijk op deze camping.
Het zwembad en de omgeving vervelen ons nog steeds niet.
Het is echt een camping voor jong en oud.
Ik zou zo met de twijfelaars willen ruilen hoor.

Groetjes en een fijne vakantie Corrie
 
Beste Corrie,
Aangezien jij die omgeving zo onderhand vast goed kent, voor jou de volgende vragen.
Ergens las ik iets over kanovaren mogelijkheden, kan het enkel niet meer vinden.
Kun je in de directe omgeving van camping 2000 goed kanovaren of niet? (het scheelt namelijk nogal of ik wel of niet een polyester kano meeneem als bagage);)

Verder, kun je er in de omgeving goed vissen op Karper?...bv op die 3 meertjes ten westen van januv dul?
Zijn dit recreatiemeertjes?, vanuit de lucht gezien (google) lijkt het erop dat er iets van een strandje aanwezig is

Hoor graag van je
mvg
Hans Brinkel
 
Hoi Hans

Kanovaren weet ik niet, die drie meren waar onder het hammer meer zijn recreatie meren daar kan je zwemmen en waterskieen.
Hoe het zit met vissen is wel mogelijk maar ook weet ik niet waar en of het met vergunning moet zou goed kunnen, kijk voor meer info even op de site www.camping2000.com of probeer de info telefonisch te verkrijgen Fam. in nederland wil je graag helpen.
 
Hans,
Wij zijn gisteren teruggekomen van Camping 2000.
Kanovaren kun je doen bij het plaatsje Harrachov. Dat is een wintersportplaatsje waar van alles te doen is. Echt leuk.
gr.
Wim
 
Hoi,

ben er ook dit jaar geweest (eind juli t/m 11 aug). Is mij zwaar tegengevallen en absoluut geen aanrader.
Plaatsen worden dubbelgeboekt , dus planning is waardeloos en de eigenaar is een behoorlijke groffe meneer die absoluut niet met mensen kan opschieten.

Ik heb geen woorden voor deze camping, wij zullen nooit meer terugkeren.

Vele Nederlanders zullen de campingeigenaren aan gaan klagen van allerlei zaken wat er is gebeurd deze vak
 
Wij zijn ook dit jaar op camping 2000 geweest. We hebben het prima naar onze zin gehad. Alleen het weer... veel te koud. We hebben weer pech gehad met het weer.

Ik zou de eigenaren niet onvriendelijk willen noemen. Ze zijn altijd bereid je bij te staan met adviezen over van alles en nog wat. Wel moet ik toegeven dat ze (en dan bedoel ik vooral de man) nogal grof gebekt zijn als er iets gebeurt wat eigenlijk niet mag, of niet helemaal goed gaat. Maar onvriendelijk zijn ze niet. Ik vind echter dat de zoon van de eigenaren wel wat manieren bijgebracht moeten worden.

Er stond een kennis van mij op de camping en zij kreeg onenigheid over wisselgeld. Dat kan een keer gebeuren, dat je het niet met elkaar eens bent. Maar als je dan je gelijk niet krijgt, kun je het niet maken om je campinggasten uit te schelden!! Dit deed hij echter wel! Dat kan niet!!!
Hij kwam verhaal halen en dit gebeurde bij ons voor de tent. Mijn kennis en ik stonden net wat te praten. Toen zij hem geen gelijk wou geven, liep hij weg maar hij zei nog wel even, duidelijk verstaanbaar, een scheldwoord naar haar.
Kun je niet maken!!

Verder hebben wij een leuke vakantie gehad. Het weer zat tegen, maar we hebben nog wel leuke dingen kunnen doen. Dierentuin, Centrum Babylon, Jested, dat soort dingen.
 
net terug van 12 dgn camping 2000

Wij zijn net thuis van vakantie waar we 12 dgn op camping 2000 verbleven.

Ik wil toch wel wat kwijt over deze camping.
Wij vonden het sanitaire gebeuren wat tegen vallen voor een camping met nederlands beheer het is erg krap bemeten voor het aantal gasten
De houding van Jan (de eigenaar) komt op zijn zachts gezegd ook niet erg klantvriendelijk over.
Er was ook weinig foldermatariaal over de omgeving aanwezig
Maar de sfeer was onder de kampeerders erg leuk onze kinderen hebben het geweldig naar hun zin gehad.
Ze waren tot laat in de avond bij het tafeltennis en de kantine te vinden.
de omgeving is ook erg leuk, je moet wel een eindje rijden voor sommige dingen, maar het is wel de moeite waard
ik ben ook met twee andere campeerders met hun zoons wezen Quaten van af de camping. Dit was een ware beleving voor ons zessen, een echte aanrader.
dus wij hebben toch een hele fijne vakantie gehad. Ook het prijspeil in de restaurants beviel ons prima.

groeten Alex
 
Over de prijzen zou ik me maar niet druk maken, wij stonden dit jaar in Oostenrijk voor € 58 per nacht met 4 personen! Dus voor ons wordt Tsjechië een koopie!

Ook wij hebben ons oog laten vallen op Camping 2000 maar ik vind de uiteenlopende reacties toch vreemd. Nou begrijp ik best dat niet iedereen hetzelfde is en dus ervaart maar waar moet ik nou rekening mee houden? Is die eigenaar nou aardig of is het nou een chagrijn?
 
ja het kan VEEL beter

Nou wij zijn op de bonnefooi naar de camping gereden en het ontvangst was MATIG te noemen he...
We mochten wel blijven. en zijn dan ook 2 weken gebleven.
De 1ste week was het weer wat minder maar de stemming onder de campeerders was wel goed.
Het sanitair laat zeker te wensen over he... de 2de week mocht er tussen 12 en 4 niet gedouched worden... SLECHTE ZAAK..
Ook het aantal toiletten t.o.v. het aantal gasten is erg minimaal te noemen.
Warm water ???? ja als er genoeg waterdruk is dan kan je afwassen he--- maar meestal moet je 2 of 3 kranen openzetten om warm water te krijgen voor de afwas... ( gelukkkig had ik een boiler in de caravan )
De regels voor het zwembad zijn wel erg streng.. op sommige punten.
Maar wat voor ons de druppel was is dat je als volwassen iemand uit het zwembad gestuurt wordt door Jan.... ( reden: duiken mag niet--- maar als je er in wordt geduwd wat ook al niet meer mag en je duikt over iemand heen om een botsing te vermijden....)
dan krijg je gelijk een half uur zwemverbod en mag je bij de caravan gaan zitten..... ( over belachelijkheid gesproken )
Stroomuitval komt ook nog al eens voor....

Al om: de camping is wel leuk maar ...........

een 2de keer zit er voor ons nog zo 123 niet in he
 
Ik heb geen woorden voor deze camping ..... Vele Nederlanders zullen de campingeigenaren aan gaan klagen van allerlei zaken wat er is gebeurd deze vak.
Hebben jullie al bij Country Camp een klacht neergelegd. Wij wel en hebben inmiddels de direkteur gesproken. Heeft al met Jan en Ciska gesproken maar die hebben natuurlijk hun eigen verhaal. Als jullie nu ook een klacht bij country Camp neerleggen, staan we sterker!!Wij hebben toen die aanvaring gehad met Jan n.a.v. het douchen van mijn zoon.
Groeten Willeke Geurts

Ook wij hebben ons oog laten vallen op Camping 2000 maar ik vind de uiteenlopende reacties toch vreemd. Nou begrijp ik best dat niet iedereen hetzelfde is en dus ervaart maar waar moet ik nou rekening mee houden? Is die eigenaar nou aardig of is het nou een chagrijn?
Ossie, je vraag of de eigenaar nou een chagrijn is, is makkelijk te beantwoorden. Ik ben in mijn hele campingleven geen grotere botterik tegen gekomen. Het zijn de campinggasten die de sfeer maken niet de eigenaren.

Groet Geurt Geurts (Verblijf van 21 juli t/m 11 augustus)
 
wij hebben van 1 tot 20 juli op deze camping gestaan en het ontzettend naar onze zin gehad. jan, ciska en overig personeel waren ontzettend gastvrij. folders over de omgeving waren er volop aanwezig.
het sanitair was misschien wel wat weinig, maar ik heb nooit lang hoeven te wachten. waarschijnlijk gaan we volgend jaar weer terug. voor ons komen de klachten dus heel vreemd over.
 
Bovenaan