Camping 2000 - Januv Dul (bij Liberec)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vorig jaar zijn wij voor het eerst naar Tsjechie geweest, we zijn erg enthousiast en willen dit jaar weer.
Ik heb een foldertje gekregen van camping2000 in Januv Dul, vlak bij Liberec. Zijn er mensen die daar wel eens zijn geweest? Is het een leuke camping, wat is er te doen in de buurt? etc.
Ik ben heel benieuwd!!!

www.camping2000.com
 
Hoi Lian,

Ik ken camping2000 in Januv Dul. Is mij maar matig bevallen, maar is misschien wel iets wat jij zoekt.

Het is een camping die door nederlanders wordt gerunt en hoofdzakelijk door nederlanders wordt bezocht. Nogal strak ingericht; laantjes caravans tegenover elkaar en wat krappe plekken. Prijzen zijn erg hoog voor tsjechische begrippen. Verder wel van alle denkbare gemakken voorzien. Een echte gezinscamping. Er is een bar bij waaruit sommige avonden teveel lawaai over de camping gaat.

Nu effe wat positiever. Camping 2000 ligt mooi. Je kan er lekker van je af kijken. In de omgeving is er echt zat leuks te doen: natuurzwembad / prima wandel-fiets- moutainbike mogelijkheden / een flinke goed te beklimmen "berg/heuvel"met een panorama restaurant erop / mooie dierentuin in Liberec met bijzondere witte tijgers.
Hoop dat je er iets aan hebt.

Groeten # Flip.

Een luchtfoto van de camping:

12072-2skyview.jpg
 
Nou nou, krappe plaatsen, dat valt wel mee hoor.
Deze 100 m2.
Het is er gewoon heel erg gezellig en het is echt 100% een gezinscamping.
Dat over de drukte in de kantine ben ik het ook niet helemaal mee eens want deze sluit om 12 uur en dan is het ook stil.
Ik ga er al jaren met plezier naartoe en misschien kom ik je daar nog wel tegen, zou leuk zijn.
 
Ik ben net vandaag terug gekomen van deze camping. De reis viel me erg tegen (met aanhanger achter de auto). Eigenlijk is het te ver om in 1 keer te doen. Ik wil zeker nog een keer weer, maar zal dan wel onderweg een hotel pakken.

De camping is heel leuk.
De eigenaren zijn erg gastvrij en erg vriendelijk.
Ik had helaas pech met de auto en moest een nieuw onderdeel hebben. De campingeigenaar heeft voor me gebeld en rondgevraagd, zo kreeg ik een adres voor mijn onderdelen en alles heel goed geregeld.

Er wordt veel gedaan voor iedereen op de camping.
In het hoogseizoen is er een recreatieteam voor de kleintjes.
Ook wordt er elke week een barbecue georganiseerd, met de hele camping gezellig bij de kantine barbecueen voor een paar centen.
's avonds kun je na overleg met de eigenaren vaak een kampvuur opstoken.
In de kantine kun je tot 24.00 gezellig zitten te drinken, poolen, darten en biljarten.
Echt een aanrader.
Eigenlijk staan er alleen nederlanders op de camping, dus je kunt lekker alles in je eigen taal doen op de camping.
Wat mij betreft zeker een aanrader.

3517camping20003.jpg

3517camping20002.jpg

3517camping20001.jpg
 
Ik ga begin augustus met vrienden naar Tsjechie en wij waren op zoek naar een camping waar de regels niet zo strikt zijn dat de lichten al op bijv. om 23:00 uit moeten en je stil moet zijn. We houden graag van een avondje stappen en daarna nog wat na keuvelen met wat doodvlees op de barbeque.

We hebben onze zinnen gezet op Camping 2000, waar toch wat meer levendigheid blijkt uit feedback van vakantiegangers. Geen meertje om in te zwemmen, maar wel een zwembad om verkoeling in te zoeken. En met de auto ben je in een uurtje in Praag.
 
Hallo iedereen,
Dit is de eerste keer dat ik iets schrijf op het Tsjechie forum. Het wordt trouwens ook de allereerste keer dat wij naar Tsjechie gaan.

Omdat we van iedereen horen dat Tsjechie ook zo mooi is en zo goedkoop, dachten we er ook maar eens heen te gaan. De laatste jaren gingen wij vooral naar Oostenrijk,Tirol. Ook een prachtig gebied, maar niet te vergelijken met Tsjechie volgens mij.

Ik heb m'n oog laten vallen op Camping 2000. Het is wel een groot voordeel dat hier Nederlands gesproken wordt, zeker als je nog nooit in Tsjechie bent geweest.

Mijn vraag over deze camping is:
Het lijkt zo'n open camping met weinig beschutting, is dat niet nadelig i.v.m. wind enzo? Zijn de plaatsen wel groot genoeg? Wij hebben een caravan.( niet zo´n groot bakbeest hoor!)
En hoe zit het met de broodjes 's morgens, hebben ze ook een supermarkt in de buurt?

Zo, heel wat vragen voor een eerste keer. Ik hoop dat iemand ze wil beantwoorden.
Groetjes, Annet
 
Hallo Mayca,

De review heb ik net gelezen. maar daar word ik niet vrolijker van.

Ik vind sanitair nl. wel erg belangrijk. En herrie s'avonds laat (na 12 uur) lijkt me ook niets.
Zijn er nog lezers op dit forum die hier zijn geweest en er andere opvattingen op na houden?

Groeten Annet.
 
Ik hoop dat je dit hele topic hebt gelezen Antje, staat nog meer informatie voor je in. Ikzelf ben er niet geweest dus kan je niet helpen. Maar misschien kun je èèn van de mensen die er geweest zijn een p.m. sturen.
Succes!
 
Ik ben zelf nog nooit naar deze camping geweest maar al wel heel erg vaak in Tsjechie.
Als ik dit allemaal doorlees (zeer vluchtig) dan zie ik een heel open terrein, maar ook weet ik dat het in Tsjechie niet zo veel waait als hier in Nederland, geen zee tenslotte in de buurt!!

Het zwembad ziet er goed uit en de reacties zijn niet al te slecht, dus komop Antje, gewoon reserveren en proberen!!

Heel veel plezier met jullie vakantie.
 
Volledig mee eens. Reviews zijn natuurlijk best een aardige indicatie, maar nooit zaligmakend. Meningen verschillen gigantisch over 1 en hetzelfde onderwerp. Kamperen is uiteindelijk toch toch een beetje avontuur en gezelligheid moet je zelf maken. Voor wat betreft het sanitair, dat vind ik ook belangrijk en ik heb ze dan ook gewoon gebeld (Nederlands nummer!) en een bevredigend antwoord gekregen. Dus ik zou zeggen: doe zoals wij en probeer het gewoon. After all: how bad can it be?!;)

Wat ik dus bedoel is, zodra ik over een bepaald onderwerp al totaal uiteenlopende meningen hoor, weet ik al dat er plaats is voor nuances. Hollanders kunnen nl echte azijnpissers zijn (excuse my English;)). Als je 5 sterren behandeling verwacht, ga dan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Maar goed, ook op deze camping heb ik zoiets van: laten we maar gewoon gaan en het eens proberen, het zal er best leuk worden. Het is tenslotte vakantie he (helaas nog lang niet, haha):oeps:

Veel suc6 en alvast een prettige vakantie!! :)
Grtz. Pascal
 
Hallo mensen,

Iedereen bedankt voor de reacties! Over elke camping zijn de reacties natuurlijk verdeeld. En sommige mensen kunnen overal een punt van maken natuurlijk. Maar wij hebben de knoop doorgehakt en geboekt! vanaf half juli zullen wij 2 weken op camping 2000 verblijven. Nou ben ik het internet al aan het doorspitten, op zoek naar dagtrips. We houden erg van wandelen, maar ook cultuur. Dus, wie er nog suggesties heeft, ik hou me aanbevolen.
Oh ja, nog even dit...heeft deze camping een eigen winkel of is er in de directe buurt een supermarkt?

Groetjes, Annet
 
Hallo Antje,

Wij zijn dus ook nog nooit op die camping geweest en zelfs nog nooit in Tsjechië. Een kennis van ons wel en die heeft ons deze camping aangeraden, maar wat hij goed vind vindt een ander nog niet goed. Is gewoon een kwestie van smaak ook.
Tja en ik mag Zwitserland niet vergelijken met Tsjechië of je moet alles meenemen. DWZ dus ook andere prijzen naast misschien iets minder deftig.

Ik lees ondertussen dat je geboekt hebt. TOPPIE.
Ook ik ben internet aan het doorspitten en heb al erg veel gevonden.
Ik weet nu ook bijv. dat er, ik geloof in Trutnov, zelfs een filiaal is van AH.

Ik neem nog wel eens contact met je op als ik mijn info bij elkaar heb, dan kunnen wij elkaar misschien van dienst zijn.

grt.

Feertje22 (Martin)
 
Wij zijn ook weer van plan naar tsechie te gaan, met 2 meiden van 13 en 2 van 18.

Mijn vraag: Is er voor de meiden van 18 genoeg te beleven op, of bij de camping?? Zijn er b.v. meerdere jongeren die gaan stappen in b.v. Liberec.

Greotjes Harm L.
 
Hallo

Dit jaar voert onze gezinsvakantie ons voor het eerst naar Tsjechie .
Onze belangstelling gaat uit naar camping 2000
Hygienne van sanitair is belangrijk en de berichten hieromtrent op een ander forum dat dateert van 2005 is hieromtrent ronduit negatief .

Graag zouden wij willen weten of dit in de loop der jaren (2005>>2007) ten goede is gekeerd .

Bedankt voor de info

mvg
Hans
 
wij gaan dit jaar naar camping 2000. wie heeft er tips om zo snel mogelijk en de kortste weg te rijden van emmen nederland? we zitten nu alleen te wachten op bevestiging van de camping. wie weet of er een animatieteam aanwezig is voor de kids?
 
Het is zaak om er snel heen te rijden, want het is een leuke camping, zo te zien. De eigenaar stond op de Caravana. Had heeele grote foto's mee van een enorm zwembad met grote glijbaan. Heb je geen kind meer aan je kinderen bij mooi weer.:)
 
hallo allemaal.

camping 2000 is een goede camping met een vriendelijke leiding. jan en zijn vriendin siska zijn vriendelijke mensen. ze doen er alles aan zodat het voor iedereen een geslaagde vakantie wordt. alleen het weer kunnen ze nog niet regelen.

de camping is schoon en netjes, het zwembad is echt groot met een mooie glijbaan en een kinderbad voor de kleintjes.
je kan met de bus naar praag voor een zacht prijsje. niet in een oude boemel, maar in een moderne nieuwe bus met vriendelijke chauffeur en in praag een gids.
in de kantine kun je biljarten, darten, kaartspelen, om de open haard zitten en er is regelmatig live muziek.
in de directe omgeving zijn leuke restaurantjes.
in een woord: goed vertoeven daar.
zijn er zelf geweest in 2006 met twee kinderen 10 en 14 jaar. hebben zich reuze vermaakt.

vr groet

oene vd iest leeuwarden
 
Bovenaan