Camping 2000 - Januv Dul (bij Liberec)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

We zijn nu voor de derde maal in Tsjechie geweest, eerste maal in Chvalsiny, vorig jaar Januv Dul en dit jaar Camping Valek (plaatsnaam ben ik ff vergeten)

Het grootste probleem, voor ons, was niet de camping, maar de eigenaren.

Elke camping heeft idd verbeterpunten en die waren twee jaar geleden en ook dit jaar bespreekbaar met de eigenaren, maar dat was absoluut niet bespreekbaar met Jan en Ciska.

Ik heb ook in vorige berichten vermeld, dat de camping absoluut potentie heeft, maar dat de communicatie tussen de eigenaren en de gasten beneden peil was.

Ik begrijp nu dat dat een stuk verbeterd is, dus lof voor Jan en Ciska.
 
McCraft, je moet dit onderwerp maar eens goed doorlezen, dan zal je zien dat er zowel positieve als minder positieve recensies zijn. En dat minder positieve werd nog eens benadrukt, omdat achteraf bleek dat een aantal zogenaamde campinggasten met opvallend positieve verhalen, familie en kennissen van de campingeigenaren waren.

Het is hoe dan ook niet netjes om afwijkende meningen af te doen als gezeik, McCraft.

Wat nu opvalt, zijn de positieve recente berichten over camping 2000. Dat kan twee dingen betekenen: de campingeigenaren hebben lering getrokken uit de kritiek (dat zou pleiten voor de eigenaren en daarnaast ook het bestaansrecht van dit forum nog eens bevestigen) of er is gevraagd vooral positief op dit forum te schrijven over de camping. :deuk:

Ik ga vooralsnog uit van het eerste. ;)
 
Camping 2000

Helaas zijn wij niet zo enthousiast over Camping 2000, wij hadden gereserveerd van 21 juli tot 6 augustus. Bij aankomst vond ik het ontvangst al niet erg vriendelijk. Bij binnenkomst van de receptie die helemaal vol stond was de eigenaaresse bezig met inschrijven van nieuwe gasten, duurde erg lang toen ging ze ook nog een meelopen om de plek aan te wijzen. Daar heb je normaal plattegronden voor of iemand anders helpt je verder. Bij ons idemdito en er werd niet eens gevraagd of je een goede reis hebt gehad, een kleine moeite en komt een stuk vriendelijker over.
Elke dag zaten we wel een keer zonder stroom wel een uur lang. De eerste woensdag was er de hele dag (van 10.00 tot 15.00 uur) geen stroom. Dit was de dag ervoor wel aangekondigd d.m.v. een briefje maar wat er niet bij stond was dat je ook geen water had. s' Morgens wilde ik eerst gaan douchen omdat ik de nacht daarvoor het vreselijk koud had gehad. Kom je om half negen bij de douches, koud water omdat het stroom eraf ging, maar dat zou pas om 10.00 uur zijn. We zijn die dag weggeweest bij terugkomst om 21.00 uur hoorde wij dat ze pas om 19.45 uur weer water hadden. Dit kan toch niet in het hoogseizoen.
Ook het toiletgebouw met douches vond ik erg klein en te weinig voor zo'n grote camping, dit waren containers ingericht voor sanitair.
Als het geregend had waren de paden zo blubberig dat je uit moest kijken dat je niet uitglijdt, als je met je caravan zou vertrekken zou je dat waarschijnlijk niet voor elkaar krijgen.
Ook van verschillende mensen gehoord dat zij niet de plek kregen die op het reserveringsformulier staan.
Wat ons ook tegenviel was dat je overal ver vandaan zit, als je boodschappen wilt gaan doen, moet je 23 km rijden naar Liberec. En als je een kind hebt die niet tegen bergachtigwegen kunt moet je dus dagelijks een reispil innemen.
Al met al zijn wij dus een week eerder vertrokken en als ik naar de prijs kijk wat ik voor de camping betaal. En dit vergelijk met Camping Osebos in Gulpen die 1 Euro duurder is, kunnen Jan en Cynthia nog leren van Jo en Karin van camping Osebos. Want daar krijg je pas waar voor je geld.
Ik had er minder moeite mee gehad als het van Tsjechische eigenaren was geweest, maar omdat het in Nederlandse handen is had ik er wel meer van verwacht.
 
Camping 2000

Als je zoveel klachten heb waarom ga je dan naar Tsjechie.
Als je een kind heb wat niet tegen rijden in bergen kan zou ik niet eens naar bergachtige gebieden gaan.
En de stroom klopt niets van, ik heb van 12 juli tot 5 augustus op de camping gestaan en heb 3 x zonder stroom gezeten waarvan 2 x een half uur en 1 x een dag wat aangekondigd was. Het water kan hij niets aan doen, dat gaat ook allemaal op stroom anders komt er geen water uit de pomp.
Maar ik vind als je zoveel problemen heb, ga dan naar de eigenaar en vertel het daar ook tegen.

Groeten Corne
 
Hierbij mijn reactie, de klachten hebben niets met Tsjechie te maken maar met de camping. Tja met de wagenziekte kan de camping ook niets doen.
Maar de stroomuitval klopt wel voor achter op de velden waar jullie niet stonden en ook niet aangesloten waren.
En dat er water niet uit de kraan komt als de stroom is afgesloten moet je ook net weten. En dat we 2 dagen in het hoogseizoen zonder water zitten zonder enige info van de eigenaar moet je ook net horen van andere dat de pomp defekt is. Al met al er wordt te weinig gedaan met de problemen die ze hebben qua info naar de camping gasten toe, als er de camping klanten(zo noem hij ze) meer op de hoogte gehouden worden dan komt er ook minder ergenis en meer begrip. En als de paden naar achteren beter waren aangebracht kwamen er ook niet zo veel mensen vast te zitten met de auto. Dus de negatieve reactie van de andere mensen zijn terecht in mijn ogen, hij zal zich meer met de camping gasten moeten mengen, ik heb hem namelijk geen een keer gezien op de velden achter om te oren wat er speelt!

Gr.Henk
 
Camping 2000

Hallo Henk,

Maar ook de winkel was te ver. Wij stonden wel achter op het veld.
Dat er te weinig info naar de gasten toe gaat moet ik je gelijk in geven, maar hij kan ook niet alles gelijk, ik kom er nu 3 jaar en elk jaar is er wel iets veranderd. Het zal ook wel een hoop geld kosten al die veranderingen. Ik heb horen vertellen dat de wegen voor volgend jaar verhard zouden worden ( hoop ik ). Ik weet dat er best een hoop onderhoud aan een camping is, maar ik weet ook dat de burgemeester van januv Dul niet een van de gemakkelijkste is, en die moet toch overal toestemming voor geven, en anders gaat het mooi niet door.

Groeten Corné :zwaai:
 
Hallo,

Als er iets aan de hand was hebben wij het gewoon aan de campingeigenaren gevraagd en gewoon antwoord gekregen. Ik denk ook dat je de werkwijze van de tsjechische politiek niet mag vergelijken met de onze. Wat wij hebben begrepen hebben Jan en Ciska hun uiterste best gedaan om alles op te lossen.

Toen er geen water was bijvoorbeeld was er in heel Januv Dul geen water meer, De plaatselijke bewoners konden hun eigen toilet niet meer doorspoelen. Het water dat de camping via de burgemeester kreeg was ook alles wat ze konden krijgen. Als je, om die reden een keuze moet gaan maken, dan zou ik er ook voor kiezen om de wc's te laten doorspoelen.

Wat betreft de winkel die ver weg ligt. Dan hadden jullie toch een keertje navraag moeten doen of het info-foldertje wat aan de receptie te verkrijgen was moeten doorlezen. In Cesky Dub (+/- 7km van de camping) was ook een supermarkt.

In mijn eerdere berichten was het niet mijn bedoeling om personen of dit forum aan te vallen, maar ik krijg af en toe de indruk dat bepaalde mensen die hier reageren voor een dubbeltje eerste rang willen zitten en dat heeft mij enorm gestoord.

Natuurlijk waren er verbeter punten zoals gezegd. Er mogen wel meer douches en toiletten aan gebracht worden en als het had geregend waren de wegen inderdaad glad.

Nogmaals, wij hebben een prima vakantie gehad!
 
Leuke vakantie op camping 2000

Wij zijn vorige week teruggekomen van 2 weken vakantie op camping 2000. Had telefonisch besproken bij Jan, dit was een heel prettig gesprek (onder meer over de aangekaarte onderwerpen op dit forum). Aangekomen op de camping kregen we inderdaad de aangevraagde plaats, helemaal top. De camping is echt een leuke camping en de eigenaren zijn echt aardige mensen, ze doen echt alles zo ver het mogelijk is. Onze kinderen en wij hebben genoten en willen zeker weer terug naar Tsjechie. Deze maand staan Ciske en Jan ook met een artikel in de KCK.
Iedereen die we op de camping hebben ontmoet de groetjes uit Wateringen:zwaai::zwaai::zwaai::zwaai:
 
tevredenheid

:lache::lache:
een reactie op ons verblijf in juli/augustus 2008 op camping 2000.
waar wij het heeeelemaal mee gehad hebben is de ontevredenheid en ondankbaarheid van menig klagende campingganger.
de verwendheid druipt er vanaf.
wij hebben een geweldige tijd gehad en voelen ons bevoorrecht dat we uberhaupt op vakantie kunnen. dit in tegenstelling tot vele anderen die dit voorrecht niet hebben en maar moeten zien te overleven.
de hele entourage is sfeervol, men groet elkaar, geweldig zwembad en dito kantine (zeker voor tsjechische begrippen), niet eenmaal hoeven wachten bij de douches en als dat wel zou moeten, so what, je hebt toch vakantie? ook vwb onze hond, we konden zo het terrein af het bos in, super!! het is voor ons de 10e keer dat wij tsjechie bezoeken. in alle opzichten steekt deze camping er voor ons met kop en schouders bovenuit.
belangrijk: je eigen instelling en mentaliteit.
hierna bezochten wij een camping van het jaar 2007: oase praha.
wat een steriel gebeuren, men groette elkaar niet, strikt om 23.00 uur stil zijn, geen terras, niet echt een kantine, geen campingbaas meer gezien na aanmelding...en dat is dan camping van het jaar geworden??
Jan en Ciska: ga door op de ingeslagen weg, jullie doen het goed en blijf vooral jezelf!!!

Jos en Joke, Hoogland
 
jojoel schreef:
waar wij het heeeelemaal mee gehad hebben is de ontevredenheid en ondankbaarheid van menig klagende campingganger.
de verwendheid druipt er vanaf.
wij hebben een geweldige tijd gehad en voelen ons bevoorrecht dat we uberhaupt op vakantie kunnen. dit in tegenstelling tot vele anderen die dit voorrecht niet hebben en maar moeten zien te overleven.
Hummm... Mensen mogen dus ook niet klagen over een slecht restaurant omdat men elders op de wereld honger lijdt? Of over koffie die niet te zuipen is omdat men elders niet eens schoon drinkwater heeft? Of over slechte ervaringen met een camping omdat er elders nog slechtere campings zijn?

Nee sorry, jojoel, jouw redenatie raakt kant nog wal. Wie alleen een lofzang op deze camping (of een andere) wil horen, zit hier verkeerd. Ook klachten mogen gehoord worden.

Hartstikke leuk overigens dat jullie zo'n fijne vakantie hebben gehad. :)
 
tevredenheid

he punkenstein,
dank je voor je reactie.
waar het mij in de bottom om gaat is dat "men" in het algemeen, in de hele maatschappij, te snel en teveel klaagt en dat tevredenheid een uitstervende soort dreigt te worden en dat zit mij dwars....
alles moet maakbaar zijn en als dat niet snel (genoeg) lukt wordt er alweer gemopperd, vandaaroos...
je onvrede uiten is 1, daar iets positiefs tegenover stellen is de volgende stap...
goeie tijd gewenst..
 
Opvallend, als je voor de vakantie al negatieve berichten leest (b.v. zwembad koud water en het saniter niet optimaal) over de camping.
En denkt dat zal wel mee vallen maar dan zelf ook nog eens wat negatieve ervaring heb opgedaan en vervolg op het forum je verhaal verteld dan komt er geen eind aan de tegen reactie.
Dan denk ik, heb ik het misschien ook verkeerd gezien of opgevat maar nee ik stond erbij en keek er na dus het zijn geen verzonnen verhalen maar echt meningen van mensen die ook het zelfde beleven zoals ik.
En als je leest dat ze hun best doen en elk jaar beter worden dan hadden wij misschien toch pas over een paar jaar moeten komen als het pad achteren het voetbalveld beter begaanbaar is en de communicatie beter is naar de gast over bijvoorbeeld water te kort (niet halve dag geen water maar 2 dagen) en als ze aan geven en dag geen stroom vertel er dan ook bij een dag geen water.
Het zijn de kleine dingen met een groot plezier en het kost niets extra's.
Ook daarom hebben wij voor deze Nederlandse camping gekozen, die taal verstaan we toch allemaal als er wat aan de hand is!
Wij hebben verder een prima vakantie gehad want je gaat tenslotte niet voor luxe campings (maar het moet wel werken) naar Tsjechie maar ook om het mooie land.
Dus hou mij maar op de hoogte tot de verbouwing klaar is en de communicatie beter verloopt.
 
waar het mij in de bottom om gaat is dat "men" in het algemeen, in de hele maatschappij te snel en teveel klaagt
Ik ben het met je eens dat er tegenwoordig onnoemelijk veel geklaagd wordt over van alles en nog wat, maar daarmee is niet elke klager automatisch een - wat jij noemt - "ontevreden, ondankbare, klagende campingganger, waar de verwendheid vanaf druipt".

Geloof het of niet: mensen hebben soms echt reden tot klagen. En gezien de steeds terugkerende veelheid aan klachten over dezelfde tekortkomingen bij deze camping, kan je onmogelijk volhouden dat er niets aan de hand is en dat dit allemaal verwende zeurkousen zijn. Hoe vervelend je het ook vindt: er zijn mensen die deze camping heel anders ervaren dan jij. En ook die mogen hun ei kwijt op dit forum.
 
De dichstbijzijnde grote supermarkt is in Liberec ong. 15 km, op ong 8 km is een kleine supermarkt. Er worden broodjes in het winkeltje verkocht.
Die supermarkt in Liberec is 21,6 km van de camping
Dat kleine supermarktje op 2,8 km van de camping :fluit:

Uiteraard zijn de minder leuke berichten niet zo fijn maar er zitten wel waarheden in zoals b.v. de stroom die vorig jaar steeds uitviel. Hierover kan ik mededelen dat dit probleem gelukkig voorbij is omdat we met medewerking van het dorp een flinke uitbreiding hebben gekregen voor wat betreft het aantal ampere's.
Toch vreemd dat er dan dit jaar toch weer klachten zijn over uitvallende stroom. :denk:
 
ook wij waren er even

wij stonden twee nachten op deze camping. moet eerlijk zijn het is niet de soort camping die ik zoek. zou net zo goed een overvolle camping in nederland kunnen zijn. Maar wij moesten op de terugreis ergens overnachten, en daar stonden kennissen van ons.

Hoe Nederlands: alle tekst op deuren en info is nederlands
je wordt in het nederlands aangesproken (nederlandse eigenaar)
We hebben broodjes kroket en frikandel gegeten (in Tsjechie??) Eerlijk - was wel lekker hihihi
Je kon zelfs een portie bitterballen bestellen.

Maar goed. De voorste toiletgebouwen zijn goed. douches lopen ongeveer 3 tot 5 minuten. en dan kun je even later opnieuw aanzetten - gratis. toilleten zijn nieuw en schoon. Maar vindt er wel weinig voor zo'n grote camping.
De achterste gebouwen zijn net nieuw. het warme water kan je heel gemakkelijk heel heet zetten, dus erg oppassen met kids. (staat ook op de deur, maar dat kunnen de kids zelf niet altijd lezen).
Het zwembad ziet er erg mooi uit. De glijbaan staat alleen maar aan bij voldoende annimo. (een simpel sensortje kan dit oplossen als je hem niet altijd aan wil hebben staan) Het water is ijs en ijskoud.

Er was geen stroomuitval, heb ik niets van gehoord. Wel blijkt er een dag geen water te zijn geweest. Erg vervelend als je nodig moet.

Het annimatieteam organiseert van alles voor de kids en volwassenen. Ze hebben een grote kantine waar je kunt poolen. In een schuur staat een tafeltennistafel. Er is een voetbalveld en een volleybalveld.

Een nadeel is dat je telkens als je weg wilt de berg af moet rijden naar liberec. Dit is wel een goede weg, maar wel een erge slingerweg die hier en daar erg stijgt met haarspeldbochten. Je kunt nog wel op een andere manier naar de camping, vooral met caravan er achter is dat een betere route. Hiervoor moet je er niet af bij de afslag Jested, maar doorrijden naar beneden (ben even de naam kwijt van het plaatsje waar je moet afslaan, maar met caravan is deze route tien keer beter te doen). Dus je rijdt vanaf liberec richting turnov. Dan afslaan bij Hodkovice Nad Mochelkou dan via Cesky Dub en dan Januv Dul als ik het zo goed heb. Deze weg is zonder haarspeldbochten en zonder steile hellingen. Ideaal met de caravan.

Ik geloof dat het een prima camping is voor mensen met kinderen die er zeker van willen zijn dat er genoeg andere nederlandse kinderen zijn. Maar wij hebben liever een meer gemengde camping met iets meer tsjechische trekjes.
 
@ Jan en Ciska:
Wat jammer dat het zwembad ook dit jaar nog steeds IJS maar dan ook IJSKOUD is. Daar is op een niet al te kostbare manier echt wel iets aan te doen.
Het water via een pomp (met filter) door zwarte radiatoren laten stromen die op een zonnige plaats bij het zwembad moeten staan. De zon maakt het water binnen 'no time' heerlijk warm.
Na sluiting het water afdekken met isolatiezeil zodat het bad 's nachts niet te hard afkoelt en schoon blijft.
Het is een (kleine) investering maar zal de gasten meer tevreden stellen!

Deze tip is in ieder geval gratis. :wow:
 
Goedenavond,

Hier vanuit Januv Dul..
Eindelijk lid geworden na jaren van meelezen en vol bewondering de klachten en complimenten op deze site waar genomen te hebben..
Wat op dit forum ook gezegd wordt, ik kan jullie verzekeren overal wordt aan gewerkt en met de loop de jaren wordt het vanzelf beter..
Dit blijkt wel uit het feit dat de verhouding klachten/complimenten elk jaar meer in het voordeel van de camping uitvallen.. Hetgeen niet wegneemt dat er nog voldoende punten te verbeteren zijn..
Alleen een vraag aan de moderator"Punkenstein".. U bent overal in de omgeving geweest.. o.a Bij onze Belgische vrienden in Krizany.. Hier hebben wij u nog nooit gezien.. Dus ik vraag u, kom met eigen ogen uw bevindingen doen en uw conclusies trekken.. Bij deze ben u van harte uitgenodigd..

Met vriendelijke Groet..

Daniel San Miguel

p.s Wel leuk trouwens dat wij één van de meest gelezen onderwerpen op dit forum zijn.. Of het nou positieve of negatieve berichten zijn, er wordt wel over je gepraat..
 
Bovenaan