Camping 2000 - Januv Dul (bij Liberec)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

:lmfao:

Een camping word gemaakt door de beheerders.Een camping word beoordeeld door de gasten.En ook verguist door dezelfde mensen.

Jammer is alleen dat de gasten veelal luxere campings gewend zijn.:snotter:

Vergeten word dat veel Nederlanders niets liever hebben dan een Nederlandse eigenaar om zich voor/in te laten lichten over de omgeving in de eigen taal.Daarom word deze camping gespiegeld aan Nederlandse campings en de luxe buitenlandse campings waar men Engels praat.

De hele tijd word vergeten dat het land zelf spotgoedkoop is en dat dit de reden is dat wij kaasschavers(een Nederlandse uitvinding om zo lang mogelijk te genieten van een stuk kaas(lees goedkoop))naar dit land trekken.Elke avond uit eten,naar de dierentuin voor 8 euro (met z'n vieren)Een halve liter bier voor 90 cent en een ijsje voor 30 cent.
Voor Tsjechiese begrippen is deze camping lux!

Mijn ervaring is dat ik genoot van de status "RIJK" te zijn in een goedkoop land.Eindelijk eens genieten van het uit eten gaan.In Nederland kunnen wij ons dit niet veroorloven,van mijn inkomen?! Bezine voor een euro per liter.En ga zo maar door.

Stop Nu eens met deze camping zwart te maken,ze is geizen de prijs gewoon goed.

Als het geld het toelaat gaan we volgend jaar er weer heen..

Jan & Siska,,,Laat ze hier maar zeiken,jullie hebben een prima podukt voor een redelijke prijs.Alleen een vraagje.Hebben jullie zelf al eens in het zwembad gezwommen?Koud he?:lache:
 
elvispresly schreef:
Stop Nu eens met deze camping zwart te maken
Elvis, mensen hebben klachten en die mogen ze hier plaatsen. Het heeft weinig zin als jij ze zegt daarmee op te houden; daarmee zijn de klachten immers niet verdwenen?
:oeps:

Ik krijg trouwens ook niet zozeer de indruk dat de camping zelf nou zo verschrikkelijk slecht is: de klachten gaan hoofdzakelijk over het gedrag van de eigenaar en aanhang.
 
De aanhang bestaat uit enige leuke meisjes die zeer beleeft en vriendelijk zijn.Als je Jan en Siska joviaal benaderd zijn ze aardig,als je uit de hoogte doet weet ik niet hoe ze reageren,dit is mij nooit geleerd

Het gaat mij niet zozeer over de camping/beheerders alswel om het feit dat beheerders er alles aan doen om een bestaan op te bouwen en daarnaast de mensen zoveel mogelijk zich thuis te laten voelen.Nergens lees ik positieve ervaringen. Het afkraken van een goede camping voert hier de boventoon, en dit is zeer gemakkelijk.Gun deze mensen een (H)eerlijk bestaan met als opdracht de Nederlandse gasten het naar de zin te maken,en daarnaast geld te verdienen.

Eerder zei ik al dat ik geen enkele relatie heb met de beheerders en dat is ook zo,echter de ergenis over somigge mensen in dit forum blijft.

The King
 
Nergens lees ik positieve ervaringen.
Nou voel ik me toch wel een beetje aangesproken Elvis, dan heb je de topic niet echt goed doorgelezen.

**Het is allemaal een kwestie van plussen en minnen vind ik.
**aan het eind van de vakantie hadden we toch al min of meer besloten om volgens jaar weer terug te komen
**tijdens dat wachten ook heel gezellig zitten kletsen met een gaste uit Friesland
**dus echt last hebben we daar ook niet van gehad.
Ik kom echt niet terug als ik niet tevreden ben over de camping.

Neemt niet weg dat veel wat hier geschreven wordt voor de mensen die het meegemaakt hebben wel waar is/kan zijn.
Bedenk echter dat als er 1000 mensen naar een camping gaan en er zijn 200 mensen niet tevreden en 800 wel, dan vind je op een forum zoals dit 100 reacties van de eerste groep en misschien 10 reacties van de tweede groep. Zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar.

Ik heb één van de zonen van Ciska zelf horen zeggen dat de camping te snel te veel gegroeid is en dat ze dit een beetje boven het hoofd gegroeid is, wat weer een verklaring is voor nogal wat stress bij de eigenaren. 80-90% van de mensen hebben daar echter niets mee van doen gehad. Die andere 10-20% wel en daarvan gaat een gedeelte dat hier ventileren.

Daarnaast zijn ze inderdaad op een aantal punten wel een beetje onhandig geweest vind ik.

een voorbeeld:
Op de Telegraaf staat gedrukt wat hij in het buitenland kost. Overal waar ik ooit geweest ben betaal je ook dat bedrag. In dat bedrag zit ook een percentage verwerkt als winst voor de verkoper. Voor Tsjechie staat er 81 kronen. Jan vraagt echter 100 kronen want hij wil extra winst maken.
Ik heb verschillende mensen hier behoorlijk over horen mopperen. In feiten gaat het nergens om (19 kronen extra op een vakantie die heel wat duurder is) maar de PR-schade is behoorlijk. Niet slim dus.

Nog een voorbeeld.
Eerst waren er 65 plaatsen. Dat is uitgebreid tot ongeveer 120. Het sanitair is echter niet voldoende meegegroeid. Geen vergunningen gekregen, niet op tijd voor elkaar gekregen of gewoon vanwege de centen niet voldoende aangelegd. Uiteindelijk achter op het veld twee noodunits geplant net voor het begin van het seizoen.
Ik heb mensen horen zeggen dat ze konden reserveren maar dat de plaats alleen gegarandeerd werd ALS dat extra sanitair op tijd geregeld kon worden. Zo niet dan hoefde ze niet te komen.
Slim om dat zo aan te pakken? Ik dacht het niet.

Maaaaaaar.........best een camping waar ik goed mee leven kan, maar dan moet je wel alles bij elkaar vegen en niet alleen maar kijken naar de minpunten. Minpunten die je overigens overal wel hebt.

Het zou een goede zaak zijn als de stroomgroepen aangepast zijn aan de 6 ampère die ze aanbieden. Het is natuurlijk wel een vreemde zaak dat je formeel 6 ampère stroom hebt maar dat de boel in elkaar stort als je ook daadwerkelijk 6 ampère gebruikt.

Wij hebben het meegemaakt dat Ciska de de caravans langs ging waarbij ze iedereen vroeg om de kacheltjes uit te zetten. Ja duh....dat kan toch niet.

En zeg nou niet dat de gasten allemaal meer stroom gebruikten want dat kan niet. De aansluitingen waren allemaal afgezekerd op 6 Amp, dus als je daar overheen ging dan vloog op jouw plek (en niet op de hele camping) de zekering er onmiddelijk uit. Terecht natuurlijk :)

Overigens hebben wij het ook uitstekend naar onze zin gehad op de camping. Volgend jaar zijn we er weer hoor

Ik ben net nog eens wezen kijken op de site van de camping zelf.

De prijs voor 2007 was €17,85 voor een plaats. Dat heb ik ook moeten betalen en dat stond er twee weken geleden ook nog op als prijs.
Zie ik vandaag ineens dat die 2007 prijs verhoogd is naar €21,50

Ik neem op de eerste plaats aan dat dit de prijs voor 2008 gaat worden en dat ze niet in het lopende seizoen de prijs al verhogen.

http://www.camping2000.com/AllPages.asp?WebMainMenuCatID=8

Is echter wel een verhoging van 20%. Ik vind het nogal wat.

En om het dan toch compleet te maken:

ALLE plaatsen waren dit jaar 17.85. Achter op het veld had men dit jaar een flink aantal extra plaatsen gemaakt die idd wat groter waren dan de "oude" plaatsen. Daarvan is de prijs dus verhoogd van 17.85 naar 24.50 en dat is voor dezelfde plaats dus 37% verhoogd.

Nou ben ik toch heel benieuwd of er ook voor 20% verbetering komt.
Ik geef alvast een paar tips :stout:

1. Temperatuur van het zwembad enigzinds aangenaam maken.
2. Zorgen dat er meer dan één wasmachine is voor zo'n grote camping.
3. Extra douches aanleggen en zorgen dat er altijd warm water is. Dat sanitair was voor deze camping echt in onvoldoende mate aanwezig.
4. Zorgen dat er bij het afwassen ook warm water is en niet 80% van de tijd koud water.
5. Stroomgroepen versterken zodat ze echt die 6 amp kunnen leveren zonder dat je moet vragen om de kacheltjes uit te zetten als ze s'avonds aan staan ivm de flinke afkoeling.
6. Het kost wat meer maar zorg voor echt vers brood s'morgens
7. Maak de krant iets goedkoper en vraag de prijs die erop gedrukt staat zonder daar ook weer iets bovenop te zetten. (met die hogere staanplaatsgelden moet dat toch kunnen lijkt mij)

Laten ze hier dan maar mee beginnen.
 
Toch niet!

Na een vakantie van 19 dagen op Camping 2000 in juli/aug. dit jaar, waarvan vooral de laatste week een zeer geslaagde week was, qua weer, maar ook qua activiteiten op de camping, kennissen in het straatje op de camping en leuke uitstapjes, waren wij er bijna 100% van overtuigd dat we ook in 2008 naar Camping 2000 zouden gaan. Ondanks de gebreken in de sanitaire blokken, ondanks het ontbreken van enkele wasmachines, ondanks het ontbreken van vers brood op de camping zelf.
Maar na de drastische prijsverhoging :kwaad: en het vernemen van plannen voor een nieuw of extra restaurant (dit heb ik van Regina, de dochter van Jan vernomen) het maken van een groepsaccommodatie op de zolderverdieping van de grote schuur en het mogelijk uitblijven van aanpassingen aan sanitair en verwarming van het IJSkoude zwembad (hier lees ik nergens iets over op de site van Camping 2000) zien wij af van een tweede verblijf daar.
Wij vinden dit de omgekeerde volgorde van klantenservice.
Jan en Ciska moeten eerst de huidige gebreken aanpakken en de klanten daarin tegemoet komen alvorens nog meer hooi op hun toch al zo zware vork te nemen.
Wij gaan komend jaar naar Vrchlabi. Andere omgeving, andere camping (nee, niet Lisci Farma), nieuw avontuur. :stout:
 
Gewoon in Nederlandse verhoudingen.
Een camping met Nederlandse eigenaren en eigenlijk alleen maar Nederlandse gasten. Een Camping waar je gewoon frikadel en kroket kunt krijgen tegen een voor Nederlandse begrippen normale prijs
Alleen de omgeving is Tsjechisch.

Als voorbeeld de camping waar wij het hele voorjaar staan in Nederland (Limburg)

plaats 100m2 met 10 A elektra en aansluiting op de CAS in het hoogseizoen 20.30 euro.
Deze camping heeft ook een Zwembad maar ook 8 douches voor 80 plaatsen en altijd warm water ect.

Zet het maar af tegen de 21.50 of 24,50 van deze camping.

Tja geld verdienen is soms wel heeeeeeel belangrijk :fluit:
 
goeden avond.
Wij zijn deze zomer op camping 2000 geweest.
nederlandse beheerder.
een aanrader! met zwembad en glijbaan.
er is ook zeer veel te doen voor de kinderen. met een enthousiast nederlands team. veel te wandelen in de omgeving, ligt nl onder aan een berg met kabelbaan enz.
wij hebben er genoten! ook veel restaurantjes in de buurt om zeeeer goedkoop uit te gaan eten.
succes mvrgr fam Vergeer
 
idd een mooi zwembad, maar....... het water is ijs en ijskoud. Dat was het ook op het eind van de zomer omdat het telkens ververst wordt met ijskoud kraanwater.
Als je nog zin een een zomerbaantje hebt:
Ze zoeken personeel voor het animatieteam, de kantine en in de keuken.
Uitbreiding of nieuw personeel omdat??? Ik weet het niet.
 
Als je van alleen nederlanders om je heen houdt die denken dat ze daar goedkoop uit zijn, is het een prachtige camping. Voor wat we gezien hebben in Tsjechie, krappe, strakke plekken, maar wel schoon sanitair. Voor de kids de hele dag animatie en ook veel activiteiten 's avonds en een heerlijk zwembad vind je hier zeker. Het is dus maar wat je zoekt.
 

Tabe

† In Memoriam
En heeft Jan zelf ook nog wat te vertellen???
Of laat hij alles maar over zich heen komen. Het is niet niks; al deze "positieve" reclame. Ben eigenlijk wel benieuwd wat meneer Jan zijn reactie hierop is. Kwestie van hoor en wederhoor.

Of niet.......?

Waarom direkt zo negatief gedacht? Laat ik voorop stellen dat ik niets te maken heb met deze camping. Maar dat deze camping aan een behoefte voldoet en door veel Nederlanders wordt bezocht is een feit. Het is aan de eigenaar om deze camping op ZIJN manier te runnen. En hij mag daar gerust wat aan verdienen. Dat zijn manier van ageren/werken bij sommige mensen wrevel kan opwekken is voor de ander misschien een reden om juist voor deze camping te kiezen. Een ieder kan zelf zijn keus bepalen.

Het beste zou zijn dat de eigenaar eens reageert op de reacties op dit forum, en dit niet door "goedwillende" campinggasten van hem over te laten. Nu is elke bijdrage aan dit topic "verdacht", en dat is jammer.
 
Tabe schreef:
Het beste zou zijn dat de eigenaar eens reageert op de reacties op dit forum, en dit niet door "goedwillende" campinggasten van hem over te laten. Nu is elke bijdrage aan dit topic "verdacht", en dat is jammer.
Geheel mee eens, Tabe. :ja:
Ik gun de eigenaren van harte een goedlopende camping, maar positieve verhalen uit dubieuze bron dragen daar niet toe bij, lijkt mij...
 
wij zijn de eerste drie weken van juli geweest en alles was prima in orde.het zwembad de kantine,animatie,eigenaren,medecampinggasten,campingplaatsen prima alles oke. sanitair misschien te weinig maar schoon.de nieuwe velden moesten inderdaad nog in orde gemaakt worden maar het was ieder keer wachten tot de tjechishe electricien op kwam dagen.
ik zelf vind dat ze niet verder uit moeten breiden maar dat is hun keus. de kinderen zouden graag terug willen maar wij willen nu eens de andere kant van tsjechie ondekken maar we gaan hier zeker nog een keer terug.
 
1 ding snap ik dus echt niet.

Mijn kids zijn echte waterratten en vooral de jongste heeft het echt nooit te koud in het water.
Bij dit zwembad is hij na een aantal keer zwemmen niet meer zo heel vaak meer teruggeweest omdat hij het echt zoooooooo koud vond. Dat was midden augustus omdat het water vanuit de kraan telkens ververst werd.

Toch niet echt de definitie van een heeerlijk zwembad.
 
:zwaai: Hallo,
Ik ben nu voor het eerst op het forum en zal me even voorstellen.
Ik ben Ciska Bakker van Camping 2000 in Noord Bohemen. Ik heb al aardig wat berichtjes op het forum met belangstelling gevolgd en ben natuurlijk blij met de positieve en leuke berichten die op het forum staan. Uiteraard zijn de minder leuke berichten niet zo fijn maar er zitten wel waarheden in zoals b.v. de stroom die vorig jaar steeds uitviel. Hierover kan ik mededelen dat dit probleem gelukkig voorbij is omdat we met medewerking van het dorp een flinke uitbreiding hebben gekregen voor wat betreft het aantal ampere's. Ook zullen we voor komende zomer zorgen voor een wasautomaat en een droger erbij omdat gebleken is dat daar behoorlijk wat vraag naar is. Ik ben net terug uit Tsjechie en er lag behoorlijk wat sneeuw op de camping. Jan is er inmiddels al een paar weken druk aan het werk. Ik ga over 3 weken weer en hoop dan dat het lekker weer is zodat ik het gezellig kan maken met wat nieuwe aanplant van bloemen en planten. Tja en natuurlijk hoop ik dat het een lekkere warme zomer wordt zodat ook het water in het zwembad lekker opwarmt en warm blijft.
 
hee hallo Ciska,

Leuk dat je ook reageert in dit topic.

Ik ben één van die mensen die best wel wat kritiek heeft gehad op de camping maar eerlijk is eerlijk er zijn ook veel hele goede dingen te melden (gelukkig maar) en ook DAT heb ik hier geventileerd.

Ben je een Nederlands gezin met kleinere kinderen dan is het en prima camping. Krijg je weer iemand van het caliber Hugo voor de entertaining dan moet je hem of haar gelijk in de kraag vatten en vastleggen.
Wil je zoon weer karaoke gaan organiseren...helemaal top, doen !

Fijn dat er toch een wasmachine bij komt, dat het vermogen van de elektra opgekrikt is. Wat dat water van je zwembad betreft: Het is een heel mooi zwembad en als je daar water van 20+ graden in kunt krijgen en houden dan zou dat een heel groot pluspunt zijn. Mensen kiezen vaak juist voor het zwembad althans zo was dat bij ons ook het geval.

We komen zeker nog eens kijken, alleen komende zomer gaan we naar Vrchlabi. we willen toch weer wat anders.
 
camping 2000

wij wonen in de buurt van de camping, en ik kan niks anders zeggen dan dat er alles wordt gedaan om het de gasten naar hun zin te maken. Dit jaar heeft hij het restaurant een flinke face lift gegeven, en met verhuur van teneten en nieuwe huisjes probeert hij met de tijd mee te gaan.
Het is gewoon een leuke camping, waar sinds kort onze zoon af en toe een helpende hand toesteekt. De camping is nu ook voor het eerst de hele winter open.
Verder heeft hij mij ook geholpen met het een en het ander.
Kortom met de camping zit het wel goed anders kun je hier in Tsjechie het hoofd niet boven water houden.
 
Als je wilt kan je over ALLE campings wel wat vinden om over te zeuren en hier is dat ook zo, maar als ze idd een aantal puntjes* hebben aangepakt dan is het een prima camping.
De basis is in iig goed daar in Januv Dull.

* de stroomvoorziening op peil brengen ( ia volgens ciska2000 al gebeurd)
* Het zwembad een beetje op temp. brengen (was ongelooflijk koud)
* Het sanitair flink uitbreiden zodat je altijd warm water hebt.
 
vandaag terug .

we zijn vandaag teruggekomen van onze vakantie waar we ook deze camping hebben bezocht. is zeer goed bevallen in die zin dan: het was goed weer. we waren met nog een aantal goedgemutste andere nederlanders, waar we zelfs een hele dag mee samen zijn weggeweest. het was bloesemtijd dus alles stond in bloei. we hebben het goed getroffen dus en dan is het vlug goed. we zullen zeker nog eens teruggaan daar. ik heb maar een kleine aanmerking, maar die komt ook goed als er zoveel komen staan als mij verteld is. hoe moet dat met de sanitair? maar er komen dit jaar nieuwe bij.
de eigenaars waren echt vriendelijk en niet gemaakt en dat is ook wat waard. dus voor ons is het goed bevallen, zondermeer.
echt hollands, ondanks dat we limburgers zijn. we zijn met 4 gaan eten in het dorp. goed tot zeer goed. niet wat voorgegooid, 4 halve liters bier, koffie en dessert toe. en de prijs? 22 euro voor ons vier, is dat goed of niet.

veel plezier misschien daar mieke / hub
 
Hallo,
Weet iemand of er ook gasten komen in de leeftijd van 16,17 18??
Ik ga dit jaar namelijk naar de camping, ben zelf 17.
en vroeg me af, of er niet alleen maar veel kleinere kinderen mee komen :denk: ..

Groetjes.
 
Bovenaan