Camping 2000 - Januv Dul (bij Liberec)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

We Zijn Dit Jaar Voor Het Eerst Naar Camping 2000 Geweest.
Op Zich Een Leuke Camping. Genoeg Te Doen Voor De Kids. Jammer Alleen Dat Er Meer Campinggasten Waren Dan Plekken.

Het Sanitair Was Inderdaad Aan De Krappe Kant, Maar Gelukkig Weinig Hoeven Wachten. Het Warme Water Was Inderdaad Een Probleem, Maar Dat Was Bij Ons Pas De Laatse Week. Toen Was Het Wel Erg Druk.

Min Punt Vond Ik Echt Het Winkeltje. Alleen Broodjes, Zodat Je Toch Elke Dag Er Op Uit Moest Voor Kleine Boodschappen. Maar Wij Vonden Dat Geen Probleem. Zo Zie Je Ook Wat Van De Omgeveing Want Daarvoor Ga Je Ook Naar Dit Land.

De Camping Eigenaar Vond Ik Net Zo Als Bovenstaand Erg Irritant. Ik Was Diegene Die Hij Het Zwembad Heeft Uitgestuurd. Ik Probeerde Hem Uitte Legen Met Omstanders Wat Er Gebeurd Was, Maar Ik Moest Maar Voor De Carcvan Gaan Zitten. We Maakten Daar Nog Een Lolletje Over Dat Ik Een Tent Had En Ben Maar Bij De Buren Voor De Carvan Gaan Zitten. Maar Dit Is Geen Manier Van Omgaan Met Je Klanten. Maar Ja, Als Je Het Druk Hebt En Alles Alleen Wilt Doen.

Mijn Grootse Ergenis Was De Laatste Avond. We Kregen Een Soort Windhoos Over De Camping En Ja Hoor Onze Tent Was Een Van De Vele Slachtoffers (daar Kan De Camping Niets Aan Doen).
Hij Heeft Zich Na De Wind Niet Laten Zien Op De Camping Of Hij Wat Kon Doen Voor De Gedupeerde. Dit Vond Ik Persoonlijk Heel Slecht.

Ik Vind Ook Dat Veel Min Punten Zijn Voor Deze Camping, Maar Wat We Niet Moeten Vergeten Te Vertellen Over De Camping Dat Er Ook Heel Veel Goeds Is Te Vertellen. Leuk Animatie Team, Leuke Mensen Achter De Bar Die Alles Wel Willen Doen, Siska Op Kantoor Wist Ook Veel Te Vertellen Over De Buurt Ondanks Gebrek Aan Folders.

Ondanks Dat Er Een Aantal Minpunten Waren, Hebben We Ook Heel Veel Leuke Dingen Meegemaakt. Leuke Mensen Ontmoet, Leuke Avonden In De Kantine. Jeugd Heeft Zich Prima Vermaakt, Maar Nederlanders Opzich Onthouden Alleen De Slechte Dingen. Soms Wel Jammer.

Ik Wil In Elk Geval De Mensen Die Met Ons De Vakantie Hebben Gemaakt, Bedanken (fochteloo,bovensmilde ,lelystad En Noord Holland En Onze Belgen. Ze Weten Zelf Wel Wie.
We Hebben Een Hele Leuke Vakantie Gehad, Want Vakantie Maak Je Met De Andere Campinggasten.

Een Leuke Spreuk Misschien Voor De Mensen:
Waar Gewerkt Wordt, Worden Fouten Gemaakt.
Waar Weinig Gewerkt Wordt, Worden Weining Fouten Gemaakt.
Ik Ken Mensen Die Geen Fouten Maken.

Tsjechie tot volgend jaar
 
Dit jaar voor het eerst naar camping 2000 geweest,en als reacties op alle zeurpieten hier op het forum voel ik mij geroepen te reageren.

Met de eigenaren is niets mis,ze zijn vriendelijk als ze normaal benaderd worden,staan klaar als je problemen hebt.

De camping mag niet vergeleken worden met een 5 sterren camping en dat doen de meeste mensen volgens mij.het sanitair word 4 maal per dag schoongemaakt,wat er daarna vervuild word komt door de gasten zelf.de douches zijn smiddags gesloten omdat er dan veel kinderen gaan zwemmen en daarna willen douchen en met vieze slippers de boel weer vuil maken.

Het warme water voor de vaat is inderdaad vaak niet warm.Ook het zwembad was aan de koude kant.

de broodjes zijn wel vers,koop thuis eens een stokbrood en probeer dit de andere dag eens te eten,,,,,,

In Osecna 2 kilometer verderop is een winkeltje wat in de basis behoeften voorziet.

Wie meer luxe wil moet gewoon een 5 sterren camping boeken en die heb je niet in tsjechie,dus wees tevreden met de prijs/kwaliteit verhouding op deze camping.

p.s. ik heb geprobeerd objectief te zijn en heb geen band met de eigenaren

Martin
 
elvispresly schreef:
..... als reacties op alle zeurpieten hier .....
Ik wil toch even reageren op je bericht want ik wil niet als zeurpiet bestempeld worden. Ik heb op veel campings gestaan en met veel eigenaren te maken gehad maar zo'n gestressd figuur als Jan heb ik nog nooit mee gemaakt. En ik heb ze van begin af aan normaal benaderd en mijn echtgenoot ook. De laatste avond hebben wij nog een gesprek met Ciska gehad met haar zoon erbij over hetgeen er allemaal voorgevallen was en toen gaf zelfs haar zoon toe dat het ze allemaal een beetje te veel werd. Met andere woorden de camping wordt te groot om het ook leuk en gezellig te houden. En wat hun probleem is. Ze zoeken de schuld bij de gast en niet bij zichzelf. Groeten Willeke
 
bedankt voor de leuke tijd...

Ik helemaal van London naar de Czech Republic gevlogen om een leuke vakantie te vieren... Veel gehoord over Camping 2000 en ook de ANWB was hier goed over te spreken. Dus mooi een boeking gemaakt en met tent naar Tsjechie...

Aangekomen in Januv Dul kwam ik erachter dat meneer Zonneveld mijn hele boeking kwijt was en blijkbaar een dubbelle boeking had gemaakt.
Aangezien ik al even over de camping had gekeken was tot mijn verbazing het sainitair dat bij de ANWB een 7.5 had gekregen nieteens een 1 waard.
Ook besloot ik te vertrekken toen ik zag hoe onbeschofd, gestressed en agressief dhr. Zonneveld werd toen ik hem vertelde dat ik toch liever niet bij hem op de camping wou staan na het zien van deze misstanden.

Ik ben lekker op een camping een paar kilometer verderop gaan staan (bij het plaatsje Doksy) en daar ga ik volgend jaar weer heen. Veel gezelliger tussen Duitsers, Engelsen, Denen en Nederlanders.

dhr. Zonneveld, succes met je camping, maar ik kom er niet meer en raad het ook iedereen af!
 
weten jullie wat zo jammer is, wij zijn een aantal jaar geleden op camping 2000 geweest, toen was het nog kleinschaliger. er was geen mega zwembad, toen deden jan en ciska het beheer nog met de broer van ciska en zijn vrouw. dat waren echt leuke mensen, heel relaxed, maar ze zijn met ruzie uit elkaar gegaan. ze hadden andere ideeen over het beheren van een camping. ciska en jan gingen voor commercieel (geld) met de bij behorende stress.
toch waren er toen ook wel problemen hoor, wij hadden toen zo'n tenthut gehuurd. er was daar echt een muizenplaag, de muizen liepen bij mijn dochters in bed (die op dat moment lagen te slapen) en ik ben echt niet bang voor muizen, maar ik vond het gewoon erg vies.
wij zijn een aantal keer naar jan geweest, maar hij deed er niets aan. uiteindelijk hebben mijn man en onze buurman uitgezocht waar het vandaan kwam: er zat dus een groot nest onder het huisje. jakkes, het was echt vies. allemaal muizekeutels in bed, in het eten..... overal. maar toen werd hij ook al om alles boos... nee, het was geen sympathieke man.
 
Camping 2000

Beste mensen,

Begin augustus ben ik terug gekomen van mijn vakantie op camping 2000.
Op deze camping heb ik en veel meer mensen, verschillende aanvaardingen gehad met de campingbaas. Ik kan u niet alle situaties voorleggen omdat ik dan na 2 pagina’s nog steeds aan het typen ben. Ik wil in het kort een aantal noemen.

-[FONT=&quot] [/FONT]De campingbaas had een hond van een van de campinggasten geschopt omdat die een kuil zat te graven.
-[FONT=&quot] [/FONT]De campingbaas beviel een campinggast om de tent van zijn zoon te verplaatsen, omdat de campingbaas zo slim was geweest om de elektriciteit kabels 5 tot 10 cm onder het maaiveld te leggen (minstens een halve meter is verplicht). Hierdoor zijn over de hele camping door verschillende campinggasten een aantal haringen er in gestoken, waardoor de stroom constant uitviel.
Als de campingbaas de situatie voor had gelegd en gevraagd had of de tent misschien verplaatst kon worden, dan was er geen conflict ontstaan, maar dan stonden ze met een heel ander verhaal tegenover elkaar.
-[FONT=&quot] [/FONT]Hij wou een 20 jarige jongen uit de kantine schoppen ‘waren letterlijk zijn woorden’ omdat de campingbaas hem niet mocht. Terwijl die jongen niets had gedaan, niet rumoerig was of wat dan ook.
-[FONT=&quot] [/FONT]Hij heeft kinderen beschuldigd van vandalisme terwijl zij dat niet gedaan hadden.
-[FONT=&quot] [/FONT]Er werd tegen mensen gezegd dat ze vol zaten, terwijl ze gereserveerd hadden.
-[FONT=&quot] [/FONT]Hij heeft een deur bij de vrouwendouches weggehaald terwijl er nog vrouwen aan het douchen waren.
-[FONT=&quot] [/FONT]De eigenaren runnen de camping alsof het hun eigen dictatuurstaatje is. Ze zijn totaal niet voor rede vatbaar en totaal niet klantgericht.

Ik heb nu het sanitaire gedeelte achterwege gelaten. Het is u misschien al wel duidelijk geworden dat het onze eerste en ook gelijk onze laatste keer was.

Met vriendelijke groet,

Benjamin
 
Van ons was de hond die geschopt was.
Na het incident zijn wij haastig op zoek geweest naar een andere camping in Tsjechie, maar we zijn niet gegaan en wel om de volgende redenen:
De kids (13 en 11 jaar) vermaakten zich prima.
De omgeving is super.
De mensen op "ons" veldje waren zeer gezellig.

Het is ons opgevallen dat Jan en Ciska aan het begin van onze vakantie (eind Juli) zeer gestresst waren, maar tegen het einde van onze vakantie redelijk relaxed.

Tis, denk ik, een camping met veel mogelijkheden, maar ik heb het idee dat het hun allemaal een beetje teveel wordt.
Als zij (Jan en Ciska) de communicatie (zowel onderling als met de gasten) een stuk zouden verbeteren dat het allemaal een stuk gezelliger worden.

Ik hoop dat zij het hoofd boven water kunnen houden door alle slechte berichten (zowel op deze site als andere (www.campingmening.nl)) maar ik ben bang dat dat zij de camping volgend jaar niet vol krijgen.
 
Een goedeavond,

ook ik heb mij dit jaar 2 weken op deze camping durven te begeven en heb de nodige dingen meegemaakt op de camping. Ten eerste maar positief beginnen, ik heb erg veel leuke mensen ontmoet op de camping en de ligging was wel vrij goed. Liberec was in een minuutje of 20 goed met de auto te bereiken. Dat waren de positieve punten wel ongeveer.

De camping wordt gerunt door één of andere ontsnapte tbs patient, of holbewoner heb ik het idee. Deze beste man kon absoluut niet met klanten omgaan en beschuldigde iedereen van alles en nog wat. Als er iets gebeurd was dan was hij er snel genoeg bij om een schuldige te benoemen en die dan ook te willen straffen. Hij was ook erg communicatief ingesteld, het enige wat er uit zijn mond kwam als er een confrontatie was waren dan ook de woorden 'ik schop je van de camping af'.

Ikzelf was dan ook op de camping met de 20-jarige jongen die voor niks de kantine uitgegooit zou moeten worden. Dat was ook een ronduit schandalige tentoonstelling. Die vriend van me werd sinds de 2e dag al met van alles en nog wat beschuldigt omdat die in het zwarte boekje van campingeigenaar stond.:confused: Omdat ik met hem op vakantie was probeerde hij dan ook mij op verschillende manieren lastig te vallen, maar na het incident in de kantine werd het hem duidelijk dat ik rechten studeerde en dat hij beter maar eens kon dimmen.

Dan ook nog een leuk weetje is dat ze samen werken met activiteiten in de buurt. Zo kon je ook quads huren via de camping. De prijzen waren alleen erg hoog, vooral voor Tsjechische bergrippen. Gezien dat en omdat wij de camping geen cent winst meer gunden dan ze al op ons maakte, en de quads nog geen kilometer van de camping verhuurt werden besloten we zelf eens een kijkje te nemen. Daar eenmaal aangekomen spraken wij de eigenaar aan (die goed Duits en Engels sprak) en vroegen wij eens naar de prijzen. Daar bleek dat als we met onze groep van 6 personen de quads en hem zouden huren via hem, en niet de camping, dat we per uur 60 euro goedkoper uitwaren. Dat er wat winst gemaakt wil worden snap ik, maar om een telefoontje te plegen naar een huis nog geen kilometer van de camping om een afspraak te maken, snap ik niet dat je 10 euro p.p. winst probeert te maken. Schandalig!

Ik hoop dat mensen zich eerst via dit forum verdiepen voor ze op vakantie gaan zoals wij gedaan hebben, zo kunnen zij zichzelf een hoop ellende besparen. Want ik kan ook nog 2 pagina's doorgaan over alleen het beleid al dat er gevoerd werd.

Met vriendelijke groeten,

Patrick
 
camping 2000

Ook wij zijn op de camping 2000 geweest .
Maar ik zit echt met open mond dit te lezen allemaal .
Wij hebben niks anders dan leuke ervarigen met de camping en Jan&ciska .
We zijn erg goed en klant/vriendelijk behandeld .
Wij wilden graag na een week nog twee weken blijven staan .
En er werd ook van alles aan gedaan om dat voorelkaar te krijgen
Ciska heeft wel een half uur in de computer zitten snuffelen .
om het voor ons te realiseren om op het zelfde plek nog twee weken te kunnen staan Echt super was dat .Terwijl de camping al aardig vol zat .
Zo was er nog een gezin dat langer wou blijven staan .En samen met jan hebben we daar een oplossing voor gevonden .En toch zat de camping al helemaal vol . Het is maar net hoe je de dingen bedadert
Ik weet ook van de stroom uitval dat was even lastig maar dat is elke keer weer goed opgelost .
En bij aankomst werdt er ook tegen de gasten verteld dat je op een bepaalde plek niet je haringen in de grond kon slaan .
Ik heb dingen meegemaakt in het zwembad met de grotere jeugt
Maar hoe jan dat oploste vond ik nog mild.
ik denk als je camping houder bent een aantal regels in acht moet nemen .En ik weet hoe de jeugd is tegewoordig Het zal niet voor niets zijn dat jan bepaalde dingen heeft gedaan .
Zoals je leest hebben wij goede en leuke herinderingen van onze vakantie op camping 2000.
En ik kan iedereen deze camping dan ook aanbevelen .
Wij wensen Jan*Ciska dan veel geluk met de nieuwe plannen in de toekomst .
Gr.Nann:kiekeboe:
 
Ik hoorde dat hij, waar nu de auto's geparkeerd stonden, er nog een hele rij huisjes (veredelde tenten) bij wil zetten. Dan mag hij wel een nummertjesautomaat bij de pisbak zetten, want er is er maar een !!!!
:lmfao:
 
Ook wij zijn dit jaar dus naar camping2000 geweest. Van 19 juli tot en met 11 augustus. Onze jongste zoon sliep bij ons in de caravan en die onze oudste had een vriending bij zich en die hadden hun tentje op het trekkersveld geparkeerd.

Ik heb deze hele topic doorgelezen en wil als ervaringsdeskundige (ik ben er immers 3 weken geweest) toch ook een reactie plaatsen.

Het is allemaal een kwestie van plussen en minnen vind ik.

De afgelopen 10 jaar zijn we op een 5 ***** camping in het zuiden van Zwitserland geweest en ja daar was het sanitair veel en veel beter en ook veel ruimer aanwezig. En ja daar waren ook 6 wasmachines en niet slechts 1. En ja daar hadden we ook ALTIJD warm water of het nu voor het douchen was of voor het afwassen. En ja daar was het weer ook nog eens veel beter, al kan daar niemand natuurlijk iets aan doen.

Maar we betaalden wel 50 euro per nacht en uit eten met 4 personen kwam toch altijd wel op 100 euro. Een biertje drinken kwam je ook op 4-6 euro te staan en zo kan ik nog wel even door gaan.

De eerste week zeiden wij ook tegen elkaar: Waar zijn we nu terecht gekomen, maar aan het eind van de vakantie hadden we toch al min of meer besloten om volgens jaar weer terug te komen. We zijn nog wel een hele dag op pad geweest om andere campings te bezoeken (oa in Vrchlabi) maar overal is er wel wat.

* Koud water bij het douchen: Na een paar dagen hadden wij in de gaten dat je beter s'avonds om een uur of 10-11 kon douchen. Dan had je altijd warm water en je duikt nog fris je bed in ook.

* Slechts 1 wasmachine. Ik heb een halve dag bij dat ding gezeten om te wachten tot een beurt maar tijdens dat wachten ook heel gezellig zitten kletsen met een gaste uit Friesland die daar om dezelde reden op een stoel zat.

* Een ietwat overspannen eigenaar. Mogelijk, maar ik heb zelf eigenlijk helemaal niets met de eigenaren van doen gehad en dan heb je daar dus ook geen hinder van.

* De stroom viel er regelmatig uit. Klopt maar langer dan 2 minuten hebben we nooit zonder gezeten dus echt last hebben we daar ook niet van gehad.

* De Telegraaf met extra winst verkopen. Dat vond ik wel een ergerlijke zaak maar het voordeel daarvan is weer dat ik na die eerste keer dus gewoon geen krant meer gekocht heb en of ik hem dan echt gemost heb????? Heee we praten wel over de Telegraaf he? dus nee :stout: niet gemist.

* Ietwat oude broodjes. Klopt maar in Zwitserland moest ik ook 10 minuten fietsen voor echt vers brood en dan maakt dat stukje naar het dorp dus ook niet uit.

* Het zwembad was ijs en ijskoud. Dat zou nou de enige reden kunnen zijn voor ons om toch naar iets anders uit te kijken want onze jongste zoon is een echte waterrat en dan is dit wel heel vervelend.

* Ik vond het gewoon super dat we de hele avond met 5 personen in de kantine konden drinken wat we wilden zonder dat dit gelijk een aanslag op je budget was. Vergeleken met Zwitserland was dit echt wel de grootste verademing, de prijzen.

* Niets ten nadelen van Zwitsers en/of Duitsers maar de gezelligheid van de Nederlandse mensen op deze camping overtrof alles en dat is toch denk ik niet onbelangrijk

Zoals ik dus al zei. Het is allemaal een kwestie van plussen en minnen
En volgend jaar? Dan zien we wel weer.
 
Eindelijk wordt alles dan eens gezegd. Al het negatieve was mij vorig jaar al opgevallen, blijft de vraag hoe komt het toch dat we massaal naar deze camping toegaan?
Is die zo goed te vinden op het internet of vallen we allemaal voor de mooie praatjes die Jan op de diverse beurzen heeft?
Tevens vind ik het persoonlijk erg jammer dat hij op deze manier het kamperen in Tsjechie kapot maakt. En gewoon triest is het als het inderdaad waar is dat hij de stroomkabels zo vlak onder het maaiveld heeft liggen :kwaad: , waar zit je dan toch met je verstand. Schandalig gewoon.
Jammer. jammer jammer.
Voor mij alleen nog maar de kleine campings waar de sfeer nog gemoedelijk is.
Succes verder Jan maar mij zie je niet meer terug

Joepie
 

Tabe

† In Memoriam
En heeft Jan zelf ook nog wat te vertellen???
Of laat hij alles maar over zich heen komen. Het is niet niks; al deze "positieve" reclame. Ben eigenlijk wel benieuwd wat meneer Jan zijn reactie hierop is. Kwestie van hoor en wederhoor.

Als er zoveel mensen klagen over deze camping dan zal het er volgend jaar wel erg leeg zijn. Of niet.......?
 
blijft de vraag hoe komt het toch dat we massaal naar deze camping toegaan?

80% door het zwembad.

Veel gezinnen met kinderen willen toch iets met zwemwater. Dat zit in de nederlandse cultuur. Zonder zwemmen geen vakantie. Op deze camping waren veel, erg veel gezinnen met kleinere kinderen. Als je dan besluit om naar Tsjechie te gaan dan ga je zoeken op internet. Je moet toegeven dat die internetsite er heel gelikt uitziet. Ik ben ook gelijk gevallen voor die prachtige plaatjes van dat (nieuwe) zwembad.

Als tweede punt lees je bijna overal dat de maatstaven voor Tsjechische campings niet kunnen tippen aan de hollandse maatstaven en dus is de keuze voor een "nederlandse" camping met nederlandse maatstaven al erg snel gemaakt.

En laten we wel zijn: De meeste klachten hier gaan over het beheer en in mindere mate over het gebrek aan voldoende sanitair en het koude water. Dat heb je nl. op heel veel andere campings misschien ook wel in Tsjechie.

Waarom komen erg veel mensen dan toch weer terug? Omdat de campinggasten zelf gewoon erg gezellig zijn en dat maakt of breekt toch de vakantie denk ik.

Martin
 

Henricus

Geroyeerd Lid
een onvriendelijke ogende campingbaas trekt echt geen klanten met een zwembad als hoofdaanbieding.
de medecampinggebruikers kunnen ook niet de reden zijn, wij zien de campinggebruikers s,morgens en s,avonds even, de rest van de dag zijn we op pad.

Sanitair is voor mij een van de reden om niet op een camping te gaan staan, de andere is troep en vuiligheden.

Camping beheerders hebben we in alle soorten enn maten mee gemaakt, ik heb er allleen contact mee bij in -en uitchecken en om naar fietskaarten te vragen.
 
waarom zou de campingeigenaar dan wat moeten veranderen in zijn beleid.de gasten komen toch wel
dit bedoel ik nu.
Dat is toch heel jammer als er zoveel andere mooie campings zijn. En gaat het dan om het goede sanitair ook daar vind je genoeg campings mee tegen woordig.

Blijft nog steeds de vraag, waarom gan we er toch massaal heen. I begrijp het zwembad verhaal. maar ook dat hebben meerdere campings. En ja zo zie je maar weer niet alles wat op het internet geschreven staat klopt.
 
Reactie eigenaar

Ik weet dat Jan en Ciska deze forum lezen en ik hoop dan ook dat ze een reactie geven op deze vele negatieve en een paar positieve berichten.

Ik blijf erbij dat het een camping is veel potentie en dat ze de goede weg zijn ingeslagen met de camping, maar door de gebrekkige communicatie (met gasten, onderling (dubbele boekingen enzo)) is het voor veel mensen een niet zo prettige vakantie geworden.
 

Henricus

Geroyeerd Lid
hoe kan iemandzich verweren tegen klachten van ex gasten, die ter plekke hun grieven grotendeels voor zich houden, wanneer een camping of campingbaas mij niet aanstaat , BREEK IK OP EN WEG WEZEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)
 
Voor een goede communicatie zijn twee partijen nodig. Er is tijdens een aanvaring met de eigenaar geprobeert om op een redelijke manier met hem te praten, maar dat was niet mogelijk.

OPBREKEN EN WEGWEZEN, waren ook onze eerste gedachte na een aanvaring, maar met twee kinderen, een sleurhut, twee tenten pak je niet zomaar op (vinden wij)
Als dan ook nog, de omgeving mooi is, de kinderen zich vermaken en dat je geweldige buren hebt kan je wel eens besluiten om te blijven.

Dit is een forumsite waar mensen hun ervaringen kunnen delen en hun meningen kunnen geven.
 
Bovenaan