Camping 2000 - Januv Dul (bij Liberec)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Mee eens dat wanneer je op stap gaat er in de omgeving erg veel positiefs is te doen en te bekijken! Je zit wel in de bergen maar die zijn niet al te hoog zodat rijden met de auto geen probleem is. Centrum van Liberec het bekijken waard. Verschillende grote winkelcentra. Tsjechische dochter van AH, Albert, zit in Nisa. Naast wat @feertje22 aangaf ook het gebied van het Boheems Paradijs. Wil je niet te ver ga dan naar Hruba Skala. Is minder druk, maar denk niet in de zomer in het centrum daarvan te kunnen parkeren. Je bent zeker niet de enige. Veel mogelijkheden te wandelen of ga er met een mountainbike op pad (te zwaar voor gewone fietsen).
In Liberec ook musea die het bezoeken waard zijn. Denk ook aan Jablonec dat gericht is op productie van voorwerpen uit glas.
 
Heb mijn informatie van mijn kinderen die zo snel mogelijk wegwilden omdat er velen op de camping zitten die pivo zo interessant vinden dat ze er de hele dag niet vanaf gaan. Mijn kinderen hebben andere interesses en kwamen ook soortgenoten tegen bij het bekijken van de rotsformaties waar deze streek voor bekend zijn.

Ik wilde de eerste vragenstellers ook nog tippen op https://pujcovna-lodi-mala-skala.cz/. Met de kano op een zijrivier van de Elbe.

Een andere tip voor wanneer je geen vakantie hebt in juli of augustus en je een unieke gelegenheid wilt hebben een opera bij te wonen, is te kijken of er een op een gunstig moment in het theater van Liberec is. De prijzen daar zeer gunstige (naar schatting iets van 15% van wat je in Amsterdam zou betalen) en de kwaliteit geweldig.
Ik zit altijd hoog zodat je goed kunt zien wat er in de orkestbak gebeurt.
 
Bovenaan