Camping 2000 - Januv Dul (bij Liberec)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik ben 1 van die mensen die zich hebben laten beinvloeden
Dat is jammer, want wat mensen hier schrijven gaat toch vaak uit van eigen gevoelens en is absoluut niet altijd objectief.

dat er een hek omheen zit dat in de avonden dicht gaat en dus als je een noodgeval heb je niet van de camping af kan.
Dat is onzin ... althans toen wij er vorig jaar waren was daar geen sprake van.

Leuk dat je nu toch eens gaat kijken. Laat dan aub ook eens van jouw kant horen hoe het bevallen is.
Hoe meer meningen des te beter... toch?
 
Ik heb net het hele topic nog eens doorgelezen.
We zijn er in 2007 voor de eerste keer geweest.
Ik heb zelf ook best wat puntjes van kritiek geuit op deze camping, vooral voor wat het sanitair betreft, maar er is erg erg veel veranderd in de laatste 5 jaar. Nu staat er een werkelijk prachtig nieuw sanitairgebouw en heb je de keuze voor plaatsen van 140 m2 op een veld waar je dan veel veel ruimte hebt ook omdat ze de auto's er nu afgehaald hebben (autovrij dus).
Nu gaan we niet meer kamperen, want we hebben een huis in de buurt, maar ALS ik weer zou gaan dan vast en zeker weer hier.
 
Autovrij, dus geen auto meer bij de plaats? Boodschappen sjouwen, slecht weer. Ik zie het al gebeuren dat je auto niet meer bij de plaats mag/kan. En bij de kleinere plekken wel? Lijkt me een slechte maatregel.
 
Geen auto's bij de caravan en/of tent is FANTASTISCH! Je mag alleen bij het opbouwen en afbreken de auto bij de plaats rijden en eventueel bij het uitladen van zware boodschappen, tenminste, zo hebben wij ook wel eens op een camping gestaan. Aparte parkeerplaatsen waar geen kinderen met fietsjes e.d. tussen de auto's door crossen en andersom ;-) , veel ruimte rondom je kampeer onderkomen. Zo zouden ze het overal moeten doen. (Maar ja, ieder zijn mening natuurlijk.)
 
Oke hier ben ik dan met onze ervaringen over camping 2000. Het is helaas niet al te floracent!! Receptie een rommeltje!! Ongeorganiseerd en erg chaotisch!! Zoek een plaatsje uit en prompt komt er die avond iemand die ook dat plaatsje uit gezocht heeft. Word niet netjes opgelost doen de mensen zelf!!! Door de andere 2 plaatsen die vrij zijn op het veld te pakken. Plaatsen de hoekplaatsen zijn meer dan ruim!! Geweldig zoveel ruimte je daar heb maar... als je ergens tussen moet staan... Proppen!! Een pluspunt is dat als het goed is alle auto's op de P zone staan. Doordat de slagboom naar de parkeervelden gewoon te openen is komt men alsnog met de auto de boodschappen naar de plek brengen. De nieuwe wc gebouw sluit na 23 uur ??? Ja echt waar!! Dit om hangjongeren tegen te gaan!! Maar ze plaatsen wel een drink apparaat (waar je frisdrank kan trekken) in het gebouw. Erg dubbel allemaal. Er gaan dan aan de buitenkant 2 wc's open voor de nacht. Niks mis mee!! Zoveel mensen hoeven er in de nacht toch niet naar de wc!! WC papier nou neem zelf maar wat mee want het is heel erg vaak op!! Het douche gebouw vlakbij het zwembad is douchen gratis terwijl het in het nieuwe gebouw met zo key gaat. Je krijgt per plaats 1 key die is voor het douchen (dus je moet elkaar aflossen!! Of 2 douchen naast elkaar zien te bemachtigen!! En die is voor het inrijden van de camping. Zwembad super leuk voor de kinderen vooral de balk die ze er neer hebben gelegd waar kinderen overheen kunnen lopen om later de andere eraf te duwen. Broodjes... je moet bestellen (geen enkel probleem) Er sluit inderdaad een hek in de avond na 23 uur zodat er geen verkeer meer op kan (en af) maar er is voor de laatkomers wel een voetgangers hek waar men doorheen kan. Dan heb je val die verschrikkelijke lolbroekjes die het geweldig kicken vinden om. om de nacht de kraan op het veldje open te draaien en lachend weg te lopen!! Die zelfde jongens hebben wij in de nacht een keer betrapt toen ze de kraan open draaien en weg liepen en toen ze een huurtent open ritste. Mijn man heeft er wat van gezegd jongens zijn uiteen gegaan!! Kortom voor de kinderen van 14, 15 en 17 genoeg maatjes en het is erg leuk. Voor ons was het ook leuk alleen de chaos bij de receptie.... Erg jammer. Het is een camping waar wij niet naar terug zullen gaan!!
 
Wij zijn vorig jaar -2011- na 2 weken in Polen bewust de grens over gegaan voor een wat meer toeristische camping, met zwembad.
We hadden als laatste regio vakantie en voor de kinderen is het voordeel van een NL georienteerde camping dat ze makkelijker contact kunnen leggen. De wisselende ervaringen over de camping op internet schrokken ons niet af, als het ergens niet bevalt pakken we in en gaan we verder.

We zijn er wel gebleven :denk: maar het was voor ons gevoel een "vooronsnetniet" camping. Het personeel straalde uit dat ze het niet leuk meer vonden, de douches in het nieuwe gebouw werkten niet goed, maar het oude wel dus gingen we daar heen, de animatie was niet zoals gepland muv een leuke spooktocht die merendeels op conto kwam van stel NL jongeren, het restaurant was duur, de broodjes waren duur, de camping op zich was prijzig.

Maar goed, er was een zwembad en het was die week bloedheet dus de kinderen vonden dat geweldig.
En de omgeving is práchtig. We hebben een leuke week gehad, en de kinderen waren zelfs zo enthousiast dat ze deze zomer wel weer wilden, maar dat ging ons net iets tever.
 
Camping 2000 is voor zowel jonge als oudere kinderen leuk.
De camping regelt iedere zondag een BBQ tegen geringe kosten, waar een groot deel van de camping dan ook naar toe gaat.
Sanitair wordt zeer goed bijgehouden evenals het leuke zwembad.
Personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam.
Voor de jeugd van 12 en ouder wordt er een hike geregeld met abseilen, kanovaren, waterskiën e.d., spooktocht voor de jongeren en een dropping voor de oudere jeugd.
Vanuit de camping wordt er ook een bustocht naar Praag geregeld, deze was ook perfect.
De omgeving is zeer mooi en voor winkels kan men in Liberec terecht.
De campingeigenaren waren altijd behulpzaam voor de gasten, ook met tips waarheen te gaan.
Voor ons met twee kinderen, 12 en 15 jaar, was het een zeer mooie tijd om daar te verblijven, al vonden wij de drie weken voorbij vliegen.
Wij gaan volgend jaar voor de 3de keer terug en hopen dat het weer gezellig is.
Deze camping is zeker aan te raden voor kampeerders.
 
Ik heb zojuist een mobile home gereserveerd voor aankomende zomervakantie. Veel wisselende recensies gelezen, maar gelukkig genoeg positieve berichten waardoor ik overstag ben.
Ik ben heel benieuwd hoe het ons gaat bevallen. We gaan met onze 3 jongens van 12, 15 en 20 jaar.
 
Camping ken ik heel erg goed.
Je kan het er heel heel prima naar de zin hebben, althans dat vonden wij in die keren dat we er geweest zijn.
Prijzen zijn wel aan de stevige kant vind ik, maar dat is dus ook mijn mening.
 
Haha ik ben meer van de wijn, maar de mannen worden blij van pivo. Ik lees veel prachtige dingen die er te zien zijn in de omgeving. Ik kijk er nu al naar uit om mooie wandelingen te maken, e-bikes te huren om mooie fietstochten te maken. De plaats liberec is vlakbij een lijkt me ook een leuke plaats. Ik kijk er erg naar uit
 
Bovenaan