Camperpech Reuzengebergte

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij zitten met camperpech in het reuzengebergte, nu het aan het regenen is komen we tot de ontdekking dat het dakraam boven ons bed beetje lek is, gevolg een nat bed!

Helaas ben ik de taal niet machtig genoeg, heeft iemand voor mij info waar ik het dak opnieuw kan laten kitten? evt waar ik kit kan kopen en hoe ze dat in tsjechie noemen.

Hopelijk kan iemand me op weg helpen

Groeten Frank
 
Dus Vrchlabi is het handigst want in spindl is nix.
Er zijn meerder auto servis (open, range rover) net voor je Vrchlabi in rijdt, maar ik denk dat dat wat financieel pijnlijk wordt. Dus ik zou richting Trutnov rijden. Je rijdt dan door het dorp, na het bruggetje voorbij de Lidl, bij de rotonde rechtdoor en gelijk aan de rechterkant is de auto-onderdelenshop.

In Jilemnice is een ietwat grotere Tesco die ook wel kit in hun assortiment hebben.
 

Vodnik

† In Memoriam
en ik heb je nog via camperforum geantwoord!

Gebruik wel de juiste kit (butyl kit), als je die niet kan vinden neem dan duct tape en plak de randen dicht. Gebruik wel de goede tape, van tesa bjivoorbeeld, geen "eigen merk" er zit veel kwaliteitsverschil in.
 
Bedankt allen voor de antwoorden, we gaan morgen naar Trutnov de obi opzoeken, ik kijk naar kit en duct tape, zal een noodreparatie worden of afplakken met duct. Over een weekje of 3 thuis netejes opnieuw kitten. Tenzij ik nog een adres vindt waar ik opnieuw kan laten kitten

De mevrouw van de camping was overigens heel behulpzaam maar kon ons uiteindelijk niet helpen.

Kent iemand Camping Market in Lomnice nad Popelkou? hebben ook een www maar geen idee of ze me ook kunnen helpen met de camper.

wordt vervolgt
Frank
 

Vodnik

† In Memoriam
butyl kit zal niet makkelijk gevonden worden. duck tape van tesa houdt het met gemak die drie weken! Zeker geen siliconenkit gebruiken, daar krijg je later problemen mee als het weer definitief gekit moet worden. Ik heb nog voor je gezocht of er in de buurt van Vrchlabi een camperservis zit maar die niet gevonden, ook niet aan de duitse kant (dan is Zinke in Ebersbach de dichtst bijzijnde camper service).
Wat taal betreft, ik elke bauhaus / obi / baumax / hornbach is altijd iemand te vinden die duits of engels spreekt.
 

Vodnik

† In Memoriam
Als je nog van plan bent Praag aan te doen kan je dakraam laten repareren bij Hykro (www.hykro.cz) Vraag dan naar pan Miroslav Prokop, hij spreekt goed duits (en doe 'm de groeten van ide Holandian van de carado met hagelschade :top:) Praag is goed te bezoeken, in het centrum weinig last van waterschades.
 
vanmorgen afspraak gemaakt bij Hykro, kunnen helaas pas morgen ochtend terecht. Heb met tape zo goed mogelijk afgeplakt, affijn is nog 1 nachtje. Overigens hebben we tot 7 uur vanmorgen droog gelegen, wat een weer vannacht.

greetz Frank
 

Vodnik

† In Memoriam
.................. wat een weer vanacht.
Wees blij dat je naar Praag gaat, want in krkonosse wordt heel veel regen verwacht!
Jammer dat ik niet in Praag ben, anders was ik bij je langsgekomen (zit zoals gewoonlijk in Jirikov).
Weet je hoe je er moet komen? Rijd niet door de stad maar neem de weg rond praag (R1 / E50) en dan afslag 19, einde van de afslag links en na 50 meter weer links. Tussen 12.00 en 13.00 uur hebben ze pauze en gaat het hek dicht!
 
Bovenaan