Camper / Kampeerautoplaatsen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wat is de mooiste vakantie van een ander?

Geen idee, en kan me er ook moeilijk een beeld van vormen, sorry.

De een is vroeg op, de ander maakt de morgen niet bewust mee, weer anderen houden van water en strand.
Weer anderen maken er een feest van en komen niet meer van de camping af omdat ze 12 dikke boeken bij zich hebben die, wat er ook gebeurt, gelezen moeten worden, of zitten de hele dag op een terras.
En er zijn mensen die niets anders doen dan wandelen of fietsen in de natuur
Het maakt mij allemaal niets uit, want mensen moeten zelf bewust kiezen waar ze zich goed bij voelen.

Maar toch ga ik een poging doen als we ooit met een camper weg zouden gaan:
Als ik met een camper zou gaan, zou ik de voorkeur geven aan overnachten in het centrum van een kleine stad.
Midden op een groot plein, in de morgen vanuit mijn ruime zetel door het raampje genieten hoe de plaatselijke bevolking boodschappen gaat doen bij de bakker en de slager.
En even later de stoelen naar buiten en genieten onder de elektrisch bedienbare luifel van een volgende kop koffie en van de mensen die nieuwsgierig naar ons kijken of we er wel gebak bij hebben.
Even een praatje maken met weetikwiediedatookwil, een stoel aanbieden met een kop koffie en blijven zitten praten tot je wat anders wil gaan doen.
En als we dan de stad hebben gezien en we hebben er zin en tijd voor over, dan naar het volgende dorp of stadje, ja, dat moeten we maar eens overwegen om dat eens te doen.

Heb ik het nadeel al verteld wat ik niet leuk zou vinden: als er in de avond niets is te doen op het plein, geen mensen die willen praten, het liefst Nederlands, Duits of Engels, dan ben ik erg bang dat ik niet mijn vakantie zou hebben die ik fijn zou vinden.
Ik zou dan veel liever op een camping staan met de caravan en even naar de binnenplaats lopen waar het kampvuur brandt en een perfect op temperatuur pilsje drinken met vrienden voor 20 KC.

Op een verlaten strand, drukke snelweg, parkeerplaats of industrieterrein zou ik geen vakantie hebben.
 
Hmmm. Lijkt er m.i. veel op dat camperplaatsen alleen gebruikt worden om goedkoop te kamperen.
Ieder zijn meug maar ik vind overnachten ook een deel van mijn vakantie/het kamperen. Ik sta veel liever op een kleine, gezellige camping dan ergens van god en alleman verlaten op een camperplaats langs een drukke weg of industrieterrein. Wat is er nu mooier dan lokaal te camperen (bewust met een C) Gezellig met Tjechen of Fransen, voor mijn part met Slowaken, Polen of Belgen, genieten van een mooie zonsondergang of van de lokale lekkernij.:top: bier, klobassa of rode wijn.
Beste Leen, nou ga jij ervan uit dat een camperplaats altijd in de verlaten rimboe is. Juist niet de bedoeling. Aan de rand van een stad of dorp op een plek met anderen samen. Je loopt dan naar de gezelligheid ,als je daar behoefte aan hebt.
 
Die in Praag moet je me maar eens de coördinaten van geven.
Die zijn beide op het eiland Cisarska louka, Smichov, Praag 5. Zijn geen specifieke camperplekken, maar je kan er terecht met zowel een camper, caravan als tent.
Op www.caravancamping.cz ben ik minimaal 10 keer geweest, daar kan je ook kleine kamertjes met uitzicht over de Moldau huren. Leuk, als je tenminste geen hoge eisen stelt qua luxe en comfort. Maar de prijzen zijn daar dan ook naar.
 
Bovenaan