Camp Mechenice

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

Heeft iemand ervaring met camping Mechenice, vlakbij Praag? :)
Hoe is het vervoer van en naar Praag. We moeten namelijk alles met het openbaar vervoer/fiets doen. Zijn er naast Praag nog leuke ondernemingen waar je met de fiets naar toe kan (of eventueel de trein/bus)?

De site ziet er veelbelovend uit, vandaar de interesse in de camping (http://www.mechenice.cz/camp/)

Alvast bedankt! :top:
 
hallo ,

wij zijn vorig jaar in Mechenice geweest en hebben daar een top vakantie gehad.
de beheerder is zeer behulpzaam met het verstrekken van informatie over de bezienswaardigheden in de buurt en spreekt heel goed engels en duits.
er stopt een bus vlakbij de camping naar Praag en van daaruit kan je met de metro verder door Praag.
Ook is er een stationnetje in het dorp waar je verschillende kanten mee op kan reizen.
Op de camping kan je goed ontbijten voor weinig geld en ook heel lekker eten.
wij vonden het zeker een aanrader.
mjeetje
 
ik ben niet op de camping zelf geweest maar heb in hetzelfde dorp ooit een huisje gehuurd.

bij de camping is een bushalte waar met grote regelmaat een bus stopt, die je vervolgens naar de metrohalte zlicin in praag brengt. van daaruit neem je de metro en ben je zo in het centrum van praag.

p.s let wel op als je teruggaat wanneer de laatste bus vertrekt (dat was volgens mij rond 21.00/22.00 weet dit niet zeker).

in mechenice is er ook een redelijk goed restaurant. je loopt vanaf de camping het dorp in, een stuk verder aan de linkse kant is het restaurant (tegenover een voetbalveld maar dat weet ik niet zeker meer).

er gaat ook een treintje vanaf mechenice naar praag. wel leuk om een keertje te doen, wel nogal langzaam. met de bus en metro ben je er veel sneller.

met de taxi terug is ook wel te doen, maar neem dan taxi aaa 0042014014 of 00420221102211. kostte mij ongeveer 800ckr (is wel vier jaar geleden).

leuke vakantie toegewenst rob
 
hallo, ik ben vorig jaar juni wezen kijken op Camp Mechenice, ik was toch in de buurt en was benieuwd want we hadden voor juli geboekt.

we werden hartelijk ontvangen door de eigenaar/ bedrijfsleider Jaroslav Skala. we mochten elke studio of appartement zien die we wilden zien. het zag er sober maar netjes en schoon uit. ieder heeft z'n eigen douche/wc.
er waren ook bungalows, dat waren dezelfde onderkomens, maar dan zonder douche/wc. maar voor die mensen waren er plenty voorzieningen.
in het restaurant kun je voor weinig geld ontbijten of een eenvoudige maaltijd bestellen.
Na alles bekeken te hebben, zagen we al uit naar juli.

We hebben een mooie week gehad daar tussen de vele Deense gasten. Naast de aanlegsteiger vertrekt een rondvaartboot die s'morgens naar de stuwdam van Slapy vaart en om 16.40 ong. vertrekt bij Camp Mechenice voor een mooie tocht naar praag.

Op loopafstand vind je de bushalte en treinstation naar Praag. Bus komt aan in Smichov, waar je op de tram of metro kunt stappen.

Dit jaar waren we in juni wederom op de Camping en gaan aanstaande vrijdag weer, in juli is beter want dan is de camping drukker bevolkt, tenzij je natuurlijk echt van rust houdt, dan ga je toch lekker eerder in het seizoen?

meer weten? mail me maar, groetjes René,
 
hallo, ben net terug van camp mechenice, was weer toppie daar. 1 nadeel is dat er veel denen zijn, geen lastige mensen hoor, maar ik kan beter duits dan engels praten en zij andersom. Vriendelijk waren ze wel, ze kenden ons nog precies van vorig jaar. de eigenaar Jaroslav en zijn personeel waren weer super aardig en behulpzaam.
ik ben voetbaltrainer en toevallig was daar een Oostenrijkse amateurvoetbalploeg en kon ik ervaringen uit wisselen met mn collega-trainer. helaas konden we dit keer niet met de boot mee omdat het te hoog water was, dus maar met de trein naar praag. in tegendeel tot 3 weken eerder was het nu schitterend weer. ik blijf deze camping een aanrader vinden

groetjes René
 
Bovenaan