Camp Bitov

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Heeft iemand ervaring met de camping in Bitov?
Ik heb al wel hun site gevonden en een videootje bij het topic over Polen. Maar het lijkt daarop erg druk. Zijn ze in 2002 ook overstroomd geweest? Soms staat er dat je moet reserveren, andere keren weer niet, wie heeft hier ervaring mee. Wij gaan eigenlijk altijd op de bonnefooi en tot nu toe is dat geen probleem geweest. Maar ja als het zo'n drukke camping is, komen we er moeilijk tussen met onze 3 tenten.
groetjes Saskia

www.camp-bitov.cz
 
Re: Camping in Bitov

hey ,
ik ben vorig jaar wezen kijken bij camping bitov.
mensen vertelden dat de camping goed was,
maar toen ik aankwam zag ik een slechte camping.
en was niks geen schaduw en er was ook niks te doen,gewoon een leeg groot veldje dus.
ik hoop je goed te hebben geinformeerd over camping bitov.
 
Re: Camping in Bitov

Hoi Saskia,

Ik ben vorigjaar met 3 andere gezinnen op camp Bitov geweest we hebben er 2 weken gestaan dat zegt op zich eigelijk al genoeg. De sanitair laat zich te wensen maar word elke dag schoongemaakt alleen de tjechen zijn niet zo netjes, verder was het water groen van de alg dit kwam door dat er te weinig water was gevallen en dit veroorzaakte met de stroming wat alg maar we hebben wel gezwommen (surfschoentjes aandoen)verder heb je net buiten de camping als je richting het water op loopt een klein poortje die een beetje naar boven loopt een klein restaurantje waar je heerlijk kunt eten ook op de camping heb je een piza hut ook prima, het is er goed vertoefen alleen een min punt de tjechen lusten nogal veel bier waardoor het s'avonds nog wel eens remoerig willen zijn.
Wij hadden wel gereserveert maar ik denk dat je zo ook wel kan gaan en anders bel je de eigenaar die spreekt goed duits. Mocht je nog iets willen weten geen me dan je e-mail adres dan stuur ik je mijn tel.nr
De drukte op de camping valt wel mee.

Groetjes cor
 
Re: Camping in Bitov

Bedankt voor je reactie Softy, heb je nog antwoord op mijn vraag over de douchegordijnen/deuren? Ik heb nooit van open en bloot gehouden, heb ik het figuur niet voor.
Ik dacht trouwens dat er ook een nieuw toiletgebouw was? Dat stond op hun website.
Als de zomer zo blijft als nu, zullen we geen last hebben van dat er weinig schaduw is, ik hoop alleen dat er niet weer overstromingen komen, zoals twee jaar terug, wat een regen hier vandaag.
groeten Saskia
 
Hoi,

Ja, er zijn deuren voor de douches.
En het is inderdaad een "nieuw" toiletgebouw, maar de tsjechen zijn niet zo proper, dus de dames moeten nogal poetsen om het bij te houden. Het is er net dweilen met de kraan open. Trouwens, er zijn ook deuren voor de toiletten.
grin.gif
.
Kijk eens op mijn site: http://members.chello.nl/~c_vanboxtel/

Fijne vakantie, groetjes, Softy
 

Freddy2005

† In Memoriam
Dit is alvast de site van de camping met de prijslijst van 2005: camp Bitov

Camp Bitov ligt in Moravië (het armste gebied van Tsjechië). De camping ligt in een ongeveer 100 meter diep dal aan een redelijk groot meertje, waarin alleen gezwommen en gevist mag worden (denk aan een visvergunning!!! BOETE).
In juli, toen wij er waren, stonden er vrij veel Nederlanders. Men heeft gereserveerde plaatsen en vrije plaatsen. Langs de rand van de camping stonden diverse horecagelegenheden zoals pizza, ijs, restaurant en shops.
Het sanitaire gedeelte kon ons inziens wat beter. Er waren voldoende toiletten, maar de douches waren volstrekt onvoldoende. Drie douches voor de heren en drie voor de dames + muntjes die precies 4 minuten werkten, dus tempo, tempo.
Ook waren er twee vrije douches, dus zonder muntjes, maar daarvan kon de deur niet op slot en..... altijd bezet.
Maar voor € 11 per dag mochten we niet klagen. De omgeving is prachtig en het weer was geweldig.

Tip voor mensen die Tsjechië willen bezoeken: hou rekening met ontzettend slechte wegen in dat land. Het koste ons twee lekke banden. Voor de rest is het er nog redelijk goedkoop, vooral het uit eten gaan en de benzine. Ook wat de taal betreft, viel ons op dat het met Engels en Duits bijna altijd wel lukt.
Deze beoordeling komt van campingreview en is van dit jaar (2006).
 
bitov

wij zijn in 2003 naar Bitov geweest, en vonden dit een erg leuke camping. veel jeugd en veel te doen. Alleen het meertje werd erg groen door de hitte. vriendelijke eigenaar, sanitair goed maar er waren douches te weinig. omgeving was erg mooi, tussen de rotsen. om te winkelen moest je helaas wel een eindje rijden. we zijn 6 keer in tjsechie geweest en vonden dit de mooiste camping waar we ooit waren geweest. er waren op de camping kleine winkeltjes waar je eten, ijsjes, badkleding, en nog veel meer. deze camping is de moeite waard.;)
 
Bitov

Vorig jaar zijn wij naar camp Bitov geweest. Wij vonden het een hele leuke nette camping. Je kunt er lekker eten, en 's avonds gezellig in de kantine zitten.
Het sanitair is redelijk, maar wel aparte douches die je af kunt sluiten.
Deze camping is zeker een aanrader:D
 

Pelhřimov

Donateur
Ook wij waren daar, half juli, 1 nacht (op doorreis) op deze camping. Dit was de grootste camping waar wij ooit op hebben gestaan. Erg massaal allemaal...
Het sanitair zag er best goed uit, al waren er maar een stuk of 3-4 douches (muntjes). Rondom de camping en het meer zijn er diverse eettentjes te vinden.
 
Wij, gezin met een 15 jarige zoon, zijn net terug van drieëneenhalve week Tsjechie waarvan 8 dagen op Camping Bitov. Het is ons prima bevallen. Het sanitair is voldoende. Niet geweldig, maar de boel wordt regelmatig schoongemaakt. Je kunt lekker en spotgoedkoop eten op de camping. Wij hadden niet gereserveerd, maar er was plaats zat. Er zit net buiten de camping vlak voor de ingang een barretje waar wel een hoop herrie vandaan kan komen. En als er in het restaurant een country avond is is het ook een pokkenherrie. Verder vind ik het jammer dat er in de omgeving heel weinig te beleven is. Je moet voor een pinautomaat 16 km rijden en als je grote boodschappen wilt doen, is znojmo op ruim 30 km de eerste behoorlijke stad. Wat heel leuk is, is dat er zo nu en dan en tegen de avond iemand met een trompet op een uitstekende rots hoog boven de camping een tijdje gaat staan spelen. Klingt heel mooi tussen de bergen. Wij hebben het prima naar ons zin gehad tijdens ons verblijf op Camp Bitov.

Ik was nog vergeten te vertellen dat de mensen achter de balie allemaal supervriendelijk waren. Een hele verademing na een weekje Camping Bucek.
 
Hallo,
Is er iemand die vorig jaar nog naar camping Bitov is geweest?
En is het een beetje leuke camping, waar ook wat te doen is voor kinderen?
Wij gaan er namelijk dit jaar heen. Is er in de buurt veel te zien?
 
Hallo :zwaai:
Dit lijkt mij, op de site te zien, een leuke camping.
Wij willen trekken door Tsjechië...
Ben ook benieuwd over reacties van vorig jaar hoe het er nu is op camp Bitov
gr petra
 
wij wilden dit jaar ook voor een paar dagen naar bitov. alleen toen wij aankwamen was het meer leeg.....gebeurt dit vaker? het leek ons een hele leuke camping in een schitterende omgeving.
Heeft iemand dit ook al eens mee gemaakt?
 
Goed dat je deze vraag stelt, Nata, want ik zag nu dat de camping in de verkeerde regiorubriek stond. Bij deze gecorrigeerd dus! :)

Je moet naar Bitov (vlakbij Znojmo), in Zuid-Moravië. Qua ligging in Tsjechië kom je aardig in de richting van Brno, maar dan iets zuidelijker.
Ga je een andere kant op, dan zit je verkeerd. :oeps:

Deze kaart staat op de website van de camping:

Knipselkaart.JPG
 
Wij waren twee keer op deze camping, in 2002 en in 2006. In 2006 was het veel drukker. Wij vonden het sanitair behoorlijk, voor cz begrippen. Er is niet veel op de camping te beleven. Wel vissen, zwemmen en varen. Voor ons daarom vooral geschikt om een paar dagen te vertoeven. Het weer is er wat beter dan in Bohemen
 
Bovenaan