Bus van Praag naar Pec pod Snezkou

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Heyy Tjechiëlovers,

Wij willen in febr. naar Pec pod Snezkou met het vliegtuig : naar Praag dus.
Ik weet dat er een bus is tussen Pec en Praha.

Hulpvraag :
Kan er iemand het uurrooster van de bus Praha-pec vinden op internet, of nog beter kent er iemand de uuregeling ?
Ik heb al verschillende uren gezocht op het net, helaas, de Tjechische taal is een té grote handicap.

Oprechte dank voor de eventuele hulp

marc vandepitte
Hooglede
 
Hoi Marc, er gaan bussen naar Pec vanuit Praag. Vanaf het vliegveld moet je volgens mij naar Cerny Most. (Helemaal aan de andere kant van Praag) Daar gaat er een bus die er 3-4 uur over doet. Ook maar enkele keren per dag volgens mij.

Dus eerst met alle spullen van het vliegveld met de bus naar dichtsbijzijnde metro. Dan de hele stad door in de metro en vervolgens nog 4 uur in de bus zitten? Lekkere reis.:nee:

De trein van Praag centraal station naar Trutnov is een beter plan denk ik, zonder overstappen. Elke 2 uur gaat er zo'n trein. Vanaf Trutnov nog een stukje met de bus dan. Ook zeker 3 uur bezig, maar geen lange busreis.
 
Hello Nathalie, Janka & Ricardo,

Oprechte dank voor de hulp die jullie boden, ik heb inderdaad het uurrooster van bussen en treinen tussen Praha & Pec gevonden : Perfect !

@ Nathalie & Janka
Een oprechte 'Dank je wel'

@ Ricardo
Ook bedankt voor de treintip, lijkt mij wel wat, ik vind alleen treinen tussen : Praha,,ÚAN Florenc & Hradec Králové.
Volgens u zouden er ook rijden tussen Praha 'Hlavi Nadrazi' en Trutnov, wat inderdaad wel makkelijker zou zijn.
Kun je me helpen met de website aub.

met oprechte dank

marc
 
Geen dank hoor!
Ik zou zelf wel kiezen voor de busoptie. Deze bussen zijn zeer luxe, je kan drinken bestellen, filmpje kijken...En de optie metro naar Cerny Most: ach zo vaak gedaan, valt erg mee. Meteen uit de metro naar beneden lopen en daar staan de bussen! Op zich vind ik een trein ook prima, maar vaak stoppen ze overal en je zit niet zo lekker als in die luxe bussen!
 
marc,

klik hier en dan zie je de uitgewerkte versie. Als je onder Spoje op de link klikt R 959 of R653 dan zie je waar de trein overal stopt. In de trein zijn er zitplaatsen voor 6 personen. Als het rustig is dan heb je een hele loge voor jezelf en je vrienden. Je kan vrij rondlopen in de trein en als het meezit zit er wellicht een restaurant in de trein. Maar ik denk het niet bij dit type trein. Maar je hebt hiermee weinig tot geen vertragingen. Een bus, moet over smalle weggetjes slingeren en kan in de file komen te staan. Ook zijn er veel wegwerkzaamheden.
En in februari kan er veel sneeuw liggen, waardoor het nog meer kan vertragen. Ik heb hier de spoorwegen nog niet gehoord over blaadjes op de rails en smoesjes om niet op tijd te komen.

Maar ja, dat versta ik nog niet in het Tsjechies. :lache:
 
Van trutnov naar Praag

Kan iemand vertellen of hij ervaring heeft met de trein of bus van Trutnov naar Praag centrum in augustus?

Groet

Eric
 
Bovenaan