Brouwerij in/om Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

:wow:
Begin April gaan we weer een paar dagen naar Praag.
Dit keer met een stel vrienden.

Een van die vrienden is een bierfanaat en zou het wel leuk vinden om een brouwerij te bezoeken.

De link die ik hier op het forum vind van Staropramen werkt niet meer. Is er in/om Praag een brouwerij waar ze rondleidingen geven? Zo ja hebben jullie hier een werkende link van, of het adres?

Alvast bedankt maar weer!

Groetjes Noëlle
 

Freddy2005

† In Memoriam
Deze doet het wel. pivovarystaropramen.cz De ingang van het Staropramen visitor center bevindt zich in de Pivovarská.

DSC05441.JPG


Dit is de ontvangst- en degustatieruimte van het visitor center.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Er is ook nog de klasterni-pivovar strahov (tours and beer tasting, Besichtigungen, Bier-Kostproben, Besprechungen mit dem Bierbrauer, prohlídky a ochutnávky piva)




Verder is er sprake dat in de toekomst ook de Branik brouwerij ( hoort bij Staropramen en de Inbev groep) zou te bezichtigen zijn maar tot dusver is dit nog niet mogelijk.
 
dank allemaal.

Helemaal super.
Plzn is misschien wel een optie, als het 100 Km is en een goede auto van de zaak bij ons...
Dan zien ze ook nog wat van de rest van het land.
Plzn vind ik verder niet veel aan, maar ach, we kunnen ook gewoon een leuke route rijden en onderweg nog wat leuks aandoen.

Ik laat het wel een beetje aan hun over wat ze willen.
Ik kom toch nog vaker die kant op :wow:
 
Op deze site staan een aantal brouwerijen in/om Praag:
http://pivni.info/pivovary/praha/

Wat betreft Plzen. De brouwerij ligt zo dicht bij het station dat ik een relaxte treinreis adviseer.

Bij Urquell ben ik sinds 2000 een aantal keer geweest. De rondleiding is me wel te gladjes geworden. Misschien is een kleinere brouwerij leuker. En toch hoort Urquell op je lijstje te staan.
 

Leen

† In Memoriam
En toch ook U Fleku is een brouwerij. Leuk om er eens een keer naar binnen te lopen. Een lekker biertje maar m.i. veel te opdringerig personeel. Ik lust graag een Jan Becher maar niet ongevraagd daar bij een glas donker geserveerd bier

Leen
 
Helemaal mee eens Leen. Jaren geleden kwamen we veel in u Fleku, dat toen al redelijk toeristisch was. Heden te dage is het één toeristisch circus geworden en dat vind ik jammer. Jammer omdat het een ouderwetse brouwerij is, geheel nog in 15e eeuwse stijl gebleven, goed bier, centraal gelegen. Tja, het heeft bijna alles, is alleen helaas veel te commercieel geworden. Vind ik overigens ook van pivovar u Sveijka op steenworp afstand van IP Pavlova. Serveren alleen nog maar bier in literglazen en voordat je het weet hebben ze je een pet opgezet en wordt je bijna gedwongen dat ding te kopen!:kwaad: De Pivovarsky Dum is wellicht ook wel toeristisch, maar de Tsjechen zijn er ook goed vertegenwoordigd en het personeel is totaal niet opdringerig.:cheers: Gezien de ligging in hartje Praag zou ik nogmaals adviseren hun brouwerij te bezoeken en een lekker biertje te proeven!
 
..... over 2 weken komen 7 vrienden van me over en was ik van plan om met ze naar u fleku te gaan, maar gelukkig heb ik de zoekfunctie van dit forum gebruikt om uit te zoeken naar ervaringen van anderen... heb besloten om daar dus niet met de jongens heen te gaan, maar om naar pivovarsky dum te gaan.. grtjs van L&R
 
Ben vorig jaar juli in het vernieuwde visitor centre van de Staropramen brouwerij geweest (was net 3 weken open) en vond dat je hier een mooie interactieve rondleiding kreeg (je loopt zelf en volgt de aanwijzingen d.m.v. licht) in diverse talen. Het personeel is ook uitermate vriendelijk en na afloop is het gezellig nababbelen met een biertje!!! Ben in het najaar ook in Pilzen bij de brouwerij geweest; vond dit qua rondleiding ook erg interessant, maar miste het napraten. Had meer het idee dat dit toch te commercieel was opgezet!
 
Bovenaan