Ad Verschoor
Donateur
Bristell komt met nieuwe metalen hoogdekker
De Tsjechische fabrikant Bristell had tijdens de uitgestelde AERO 2020 debuteren met de B8, een nieuwe metalen hoogdekker met bestuurbaar neuswiel en Rotax 912 ULS (100 pk) aandrijving.
De deuren van de 1,25 m brede cockpit en de deur van het bagagecompartiment zijn van composietmateriaal. Op termijn wordt de B8 ook aangeboden met Rotax motoren van het type 914 en 915is. Het toestel krijgt een MTOW van 600 kg en kan inmiddels besteld worden.
Nieuw is ook de B23 met een MTOW van 750 kg en een nuttige lading van 315 kg. Het toestel voldoet aan Night VFR eisen, maar kan ook worden opgewaardeerd tot vluchten onder IFR.
Bron: pilootenvliegtuig.nl
De Tsjechische fabrikant Bristell had tijdens de uitgestelde AERO 2020 debuteren met de B8, een nieuwe metalen hoogdekker met bestuurbaar neuswiel en Rotax 912 ULS (100 pk) aandrijving.
De deuren van de 1,25 m brede cockpit en de deur van het bagagecompartiment zijn van composietmateriaal. Op termijn wordt de B8 ook aangeboden met Rotax motoren van het type 914 en 915is. Het toestel krijgt een MTOW van 600 kg en kan inmiddels besteld worden.
Nieuw is ook de B23 met een MTOW van 750 kg en een nuttige lading van 315 kg. Het toestel voldoet aan Night VFR eisen, maar kan ook worden opgewaardeerd tot vluchten onder IFR.
Bron: pilootenvliegtuig.nl