Brand en restauratie historisch pand Pustevny

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Inderdaad, wat een naar bericht en wat een verwoestende brand! Wij waren najaar 2011 op deze plek; niet zomaar een paar historische gebouwtjes, maar daar heeft Pelhřimov al duidelijk over bericht.

P9150304.JPG P9150317.JPG
 
Was deze namiddag reeds gaan zien via Google streetview. Dacht het gebouw te zien rechts op de achtergrond. Ziet er een toffe plaats uit !
 

kuurgast

Donateur
Den pro Pustevny.

Er wordt zaterdag 3 mei een grote inzamelingsactie gehouden voor herstel van het door brand verwoeste Libušín in Pustevny.
201442592233753.jpg
 

dennuzzz

Donateur
De overblijfselen na de brand zijn overdekt om hen te beschermen tegen sneeuw en regen.

*edit* met stunt en vliegwerk via een printscreen heb ik foto kunnen omdraaien, raar dat dit nodig was....is het een bug pasqual formaat was png?
 
Laatst bewerkt:

kuurgast

Donateur
Het gebouw is dacht ik ook via webcam te zien.
Foto's van sneeuw- en ijssculpturen kan je zien op facebook.

Toevallig hebben ze iemand onlangs beschuldigd dat er fouten zijn gemaakt met de schoorsteen. Hij kan een straf krijgen van 8 jaar als het bewezen wordt. Bron ceskenoviny.cz + radio.cz/de.
Dit is ook van belang bij de verzekeringskwestie voor herbouw.

De herbouw moet in 2017 van start gaan en zal zo'n 3 jaar duren ivm het hout van bomen die ze in de omgeving gaan kappen voor gebruik en kost 80 miljoen kronen.
 

kuurgast

Donateur
Het gebouw is dacht ik ook via webcam te zien.
Op de webcam is te zien dat ze hard bezig zijn met de opbouw van het door brand verwoede pand.
screenshot.20-08-2018 20.09.21.png

Er zijn nog meer veranderingen in Pustevny:
Nieuw gebouw van de kabelbaan met groot restaurant met prachtig uitzicht.
Educatieve wandelroute Beskydské nebe met Engelse beschrijving PDF Beskydy Heaven - Life in the Tree crowns.
En..........er wordt gewerkt aan een boomkroonpad vergelijkbaar met Lipno , Dolní Morava en Janské Lázně.
screenshot.20-08-2018 23.09.58.png
 

kuurgast

Donateur

kuurgast

Donateur
De restauratie van Libušín is bijna klaar, het kan mogelijk in juni toegankelijk zijn voor publiek.
De buitenkant is nu geschilderd in de kleuren die het had in 1925.

Bron: ct24.ceskatelevize.cz + zlin.rozhlas.cz
 
Bovenaan