Daar ben ik blij om.
Zeker je vingertoppen meegeraspt?
Wat voor een rasp heb je gebruikt? Ik kijk wel of ik ergens een foto kan vinden van rasp die ik gebruik.
Zeker je vingertoppen meegeraspt?

Zo een waar je allerlei verschillende raspen en mesjes in kan gebruiken Vasek, ik heb de grove rasp gebruikt.Zeker je vingertoppen meegeraspt? Wat voor een rasp heb je gebruikt?
De vriend van onze zoon heeft ze wel gegeten,maar echt lekker vond hij ze niet.Dan is een keukenmachine echt handig..... ik ga het vanavond maken. Ik ben benieuwd hoe dat mijn Nederlandse schoondochter gaat vinden.
Beste Tabe, laat Doety het berichtje van Barbie lezen, en je bent er zo vanaf....
Hoe krijg je het voorelkaar. Bedankt![]()
Niet in de koekenpan, maar in de oven. Geen gespetter, minder werk, minder vet en net zo lekker. Dit is voor 2 personen als volledig gerecht. Wil je er vlees bij eten, halveer de ingredienten.
1 kg aardappelen
5 tenen knoflook
2 eieren
1 ui fijngesneden
100 gram magere ontbijtspek (katenspek), snijden 1x1 cm
3 eetlepels bloem
3 eetlepels melk
Gist
Majoraan
Zout (niet te veel)
Zwarte peper
Spaghetti kruiden
5 eetlepels geraspte Parmezaan
Aardappels en knoflook raspen. Eieren goed doorheen mengen.
Ui, ontbijtspek, kruiden, melk, bloem en gist toevoegen en goed doorheen mengen.
1 uur laten rusten.
Bakpapier invetten met boter en bestrooien met paneermeel.
Deeg gieten op de bakplaat (met bakpapier) en uitsmeren tot een dikte van 1 cm.
Bestrooien met kaas.
Goudbruin bakken in voorverwarmde oven op 230 graden in ca 45 minuten.
In Vasek zijn recept staat gist. Met alleen bloem krijg je een taaier product ,bakpoeder en gist brengen lucht in gerechten door het rijzen. Zelfrijzend bakmeel is een combinatie van bloem en bakpoeder. Je zou dus de bloem en gist kunnen vervangen door zelfrijzend bakmeel.wat de nut van bakpoeder is snap ik niet.