Bramborák uit de oven

Topic in 'Recepten' gestart door Vašek, 09-12-2011.

1. Daar ben ik blij om.
    Zeker je vingertoppen meegeraspt? :ja: Wat voor een rasp heb je gebruikt? Ik kijk wel of ik ergens een foto kan vinden van rasp die ik gebruik.

2. Dan is een keukenmachine echt handig..... ik ga het vanavond maken. Ik ben benieuwd hoe dat mijn Nederlandse schoondochter gaat vinden.

ave271 vindt dit leuk/interessant.
  3. Zo een waar je allerlei verschillende raspen en mesjes in kan gebruiken Vasek, ik heb de grove rasp gebruikt.
    En nee, ik heb niet m'n vingertoppen meegeraspt want die had ik nog nodig om ze na het eten af te likken:ja::D
    Een heerlijk recept, dank je wel.

4. Hieronder de Tsjechische rasp. Voor zover ik weet, hier in NL niet te krijgen. Je kunt raspen alle kanten op, dus minder bewegingen.

struhadlo.jpg

En hieronder de multirasp van Leifheit die ik gebruik en het mesje geschikt voor rauwe aardappels te raspen. Wel wat kleiner oppervlak, maar voordeel is dat je het laatste stuk aardappel in dat handvat kunt prikken, en zo blijven de vingers en nagels heel. :D

multirasp.jpg rasp.jpg

5. Vasek, wij zijn ook de gelukkige bezitters van zo een Leifheit rasp.
    Desondanks is het een hele klus om een kilo aardappelen te raspen.

6. Beste Vasek, wat doe je mij aan. Doety heeft besloten om jouw gerecht tijdens de kerst op tafel te zetten! Lijkt haar wel lekker, zegt ze. We hebben alleen geen rasp en je mag drie keer raaien WIE er gaat raspen. En ik houd niet van aardappelen en helemaal niet van knokloof of hoe dat spul maar mag heten. Daar gaat mijn kerstkalkoen die ik verwachte. Nee, droge aardappels in pannekoekvorm. Hoe krijg je het voorelkaar. Bedankt:kwaad:

kachel en ave271 vinden dit leuk/interessant.
  7. De vriend van onze zoon heeft ze wel gegeten,maar echt lekker vond hij ze niet.

8. Mijn schoondochter ook niet. Het is ook niet goed gelukt. Ik weet niet, waarom er gist in zit, want dat doet helemaal niets. Ik blijf toch liever bij bramborak uit de koekenpan.

9. Beste Tabe, laat Doety het berichtje van Barbie lezen, en je bent er zo vanaf. :D

10. Vacek.
    Laat je niet opjutten, hij kan niet wachten. Als het aan Tabe had gelegen had ik het gisteren al op tafel moeten zetten. Maar zoals een goede directrice betaamt doet ze het op haar tijd.

Lina, kuurgast, Pelhřimov en 1 andere persoon vinden dit leuk/interessant.
  11. Hahaha, prachtig!!!:lache:

12. vind ik niet leuk. Kan het helaas niet aanvinken.

13. m_img_0006_1680563193.jpg We hebben vandaag de bramborak - echt lekker,met zuurkool en creme fraiche

Tabe vindt dit leuk/interessant.
  14. aardap.pan.jpg

Ik ga ze weer gewoon bakken.

Lina en kuurgast vinden dit leuk/interessant.
  15. harula

16. voor de insiders....
    aan de gerechten met rauwe aardappels moet je altijd wennen, neem bv. 'chlupate knedliky'...

wat ik wel kan waarderen aan vasek's recept is dat de bramborak uit de oven minder vet is...
    wat de nut van bakpoeder is snap ik niet... minder taai?

17. Geen idee. Hier bijna hetzelfde recept:

bramborak.jpg

18. ik wil u echt niet ontmoedigen en u zelfs een smakelijk eten wensen, maar weet u hoeveel Kcal. in zo'n bramborák zitten? uitgaande van 100 gram!

19. kuurgast

kuurgast Donateur

In Vasek zijn recept staat gist. Met alleen bloem krijg je een taaier product ,bakpoeder en gist brengen lucht in gerechten door het rijzen. Zelfrijzend bakmeel is een combinatie van bloem en bakpoeder. Je zou dus de bloem en gist kunnen vervangen door zelfrijzend bakmeel.

Josje2 en Vašek vinden dit leuk/interessant.

Deel deze pagina