Bozi Dar / Klinovec

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

hoi jack, je kunt in bozi dar gewoon met euro's terrecht.
het skimateriaal is prima,moet je wel aan de piste huren bij hotel praha, niet in het dorp zelf,dat is niks ;een vies mannetje met weinig keus.
gr. jacqueline
 
net terug

hallo allemaal

wij komen net terug uit bozi dar hotel praha.
het hotel was netjes alleen de bediening is er zomaar sjagerijnig.
voor het zwembad moet je 4 euro voor een uur betalen en dat is niet de moeite want het water is koud en klein badje.
verder vragen ze voor de parkeergarage 7 euro per dag.
de pieste in bozi dar is wel de moeite waard voor beginners maar zeker ook voor gevorderden.
naast het hotel is skiverhuur met een aardige man en veel keus aan spullen.
de skipas is voor 6 dagen ongeveer 66 euro.
in het dorp zelf is niet veel te beleven alleen de japanners in de market is wel een aanrader lekker afpingelen hihih.
wij hebben ondanks het fijd dat we bijna ingesneeuwd waren een erg leuke vakantie gehad.
zeker een aanrader dus.

voor verdere info kun je mailen met mandymarc@home.nl
groetjes
 
skiverhuur

Bij skiverhuur NOVAKA kun je gode spullen huren en skilessen geven doen er ook.Ga ook eens een dag langlaufen op de loipe het is heel mooi natuur gebied maar neem wel wat te drinken en eten mee er is onder weg niks te koop. Wij komen hier al 15 jaar met een groep van 50 personen verdeelt over drie vakantie perioden en het bevalt ons nog steeds goed.We zijn er nu weer vanaf 26-2-2006 met 20 mensen tot ziens in bozidar:cheers:
 
wintersport

wij vertrekken zaterdagochtend ongeveer 4 uur naar loucna dat is vlak bij bozi dar, wij zijn daar deze winter voor het eerst. al 7 jaar zijn wij naar het reuzengebergte geweest en dat was ons
goed bevallen, maar we gaan met 13 personen en we willen nu eens wat anders proberen, wat meer verschillende afdalingen.
zijn in dit plaatsje al eens meer mensen geweest, dan horen wij dat graag. wij gaan met 8 volwassenen en 5 kinderen van 13 tot 5 jaar.
ik vind dit forum erg leuk en eerlijk dus vind ik het ook leuk om mee te doen. als we terug zijn van wintersport zullen we wat foto's erop zetten en schrijven hoe het ons bevallen is. wij verwachten er veel van nu er zoveel sneeuw ligt.
tot horens.
corrien

een berichtje aan jeanne van pelhrimov
ik las steeds jouw berichtjes en vond dat zo leuk dus door jou ben ik ook begonnen op dit forum. wij kennen elkaar van bij marek en lena vanaf deze plek de gr.
corrien
 

Pelhřimov

Donateur
corrien schreef:
...een berichtje aan jeanne van pelhrimov
ik las steeds jouw berichtjes en vond dat zo leuk dus door
jouw ben ik ook begonnen op deze forum
wij kennen elkaar van bij marek en lena
Hoi Corrie,

Wat een leuke verrassing dat ik je hier tref. Doe Jaap en jullie andere vrienden de groetjes van ons.
Jullie hebben nog steeds de foto's tegoed, maar het komt er maar steeds niet van om die 9000 foto's uit te zoeken :D
Wij wensen jullie alvast een heel prettige vakantie en we houden nog wel contact.
Ik stuur je zo even een PM (persoonlijk berichtje)

groetjes

Jeanne en André (Octavia)
 
weersverwachting

Als op wetter.com kijkt en dan het weer zoekt van kurort oberwiesenthal, kan je een 10 dgn vooruitblik zien.
Ze geven nu aan dat het voorlopig winters blijft, echter hoe betrouwbaar is een 10 dgn vooruitblik.
Echter we houden goede hoop.

Groet Carl
 
helmi schreef:
Ik denk idd dat jullie hotel langs of tegenover hotel Praha ligt.
Hebben jullie ook skihuur en les?
Wij hebben skihuur/en les JPK in klinovec [bij hotel Zamecek]
Maar hoezo ziet het weer er niet goed uit? Weet jij de weersverwachting dan?
Hallo Helmi,
Wij moeten ook skihuur en skilessen nemen (dit is onze allereerste wintersport).
Ik had vernomen dat je kan huren en kan lessen bij hotel Praha en anders daar tegenover.
Wat het weer betreft zouden de temperaturen volgende week stijgen tot ong +3 gr en er word regen verwacht,zie link.
www.holidayinfo.cz
Idd op wetter.com voorspellen ze wat anders.
Afwachten dan maar.
Gr Jeannette
 
Hallo,
Wij gaan met de carnavalsvakantie naar bozi dar, en we zijn beginnelingen.
Mijn vraag is of je beter vanuit nederland ski's en lessen kunt reserveren of gewoon er langs kunt gaan als je aankomt.
Wij verblijven in Hotel Zeleny dum en aan de overkant (praha) zit een skiverhuur met eventueel les heb ik begrepen of bij een zekere Rolf.
Heeft iemand hier toevallig een mail adres van? (ivm eventueel reserveren)
M vr g Jeannette
 
hoi Jeannette
Volgens mij kun je idd langs Hotel Praha skispullen huren en skiles krijgen,en is het daar wel goed [schijnt] maar volgens mij is het voor de echte beginners.Wij hebben via Tjechoreizen onze spullen gehuurd en lessen gereserveerd,die zullen plaats vinden in Klinovec,dat is ongeveer 2,5 km van Bozi Dar op het hoogste gedeelte,daar heb je rode,blauwe en zwarte pistes.Het word onze 2 de skivakantie en wij vinden dat we al een klein beetje bij de gevorderde horen [uhum]
Ik heb helaas geen mailadres,maar ik raad wel aan om les te nemen,is nog gezellig ook in zoon groep.
Gaan er bij jullie toevallig ook kinderen mee??Bij ons 2 ,1tje van 12 en 1tje van 14 [maar die doen snowboarden [dat vinden ze vetter]
groetjes Helmi
 
Hallo Helmi,
Wij zijn beginners van het eerste uur dus nog nooit geskied.
Ons hotel hebben we via internet geboekt, dus de ski's en lessen moeten we zelf regelen. Die lessen gaan we ook zeker nemen.
En er gaat een dochter mee van 10 jaar.
We kunnen niet wachten, gelukkig duurt het niet meer lang. Het is allemaal zo nieuw voor ons.
Groetjes Jeannette
 
Hoi Jeanette
Het zal vast leuk worden. Wij zijn vorig jaar in Vrchlabi (in het Reuzengebergte) geweest. Dat was echt superleuk. Dus ik verwacht er wel weer veel van. Zou het liefste nu al gaan pakken.
Nou, in ieder geval een heeeeeeele fijne vakantie met heel veel sneeuw (dan hebben wij dat ook) en heel misschien zien we elkaar nog wel.
groetjes Helmi
 
Hallo allemaal,

Ook dit jaar gaan we weer lekker op vakantie met Helmi & de family.
We hebben er echt zin in en volgens mij gaan we ook veel leuke mensen tegen komen daar in Bozi Dar.
Het weer ziet er goed uit dus we maken er weer iets moois van.
Het hotel zal zeker beter bevallen als het huisje van vorig jaar ( Beetje problemen met de kachel)
Tot ziens weer, groetjes,

Marleen
 
Reserveren van lessen en spullen vooraf is in Bozi Dar niet nodig!
naast praha goeie skiverhuur voor 10 euro per dag! GEEN SNOWBOARD EN LES MOGELIJK!

Tegenover Praha, bij skiverhuurder Rolf ook skiverhuur en snowboardverhuur van 15,- per dag mogelijk! Tevens mogelijkheid tot les! Op de aankomstdag te boeken voor de volgende dag! als het niet druk is misschien op de dag zelf! Tijdens kerstvakantie hadden enkele van onze groep les, dit voor 20 euro, inclusief skihuur voor de hele dag!

Hopelijk zo genoeg info!!

Oja eerste jaar BoziDar verderop in het dorp wat gehuurd, wij vonden het niks en ook de les was niet leuk! Dit was onze ervaring! Bij mijn weten was dat skiverhuurder van JPK!!!
 
helmi schreef:
De skikleren zijn al ingepakt [is toch het belangrijkste] De rest doe ik op mijn gemakkie vrijdagmiddag,dan hoef ik nie te werken.
Ik kan het weer nie gevonden krijgen[ben toch nie blond]
En waar vind jij in hemelsnaam die cam??
Ja en die kettingen zijn toch wel belangrijk denk ik ,wij hebben tenminste vorig jaar heel wat afgetopt met die dingen,want zonder die dingen kom je echt nie boven,tenminste wij nie met ons buske met lichte moter.
Hoelaat gaat jullie reis beginnen?Wij rijden om 5.00 uur aan,eerst nog ff wa pitten.
Hoi Helmi,
Hier de website van de cam, weer enz.......www.holidayinfo.cz
Hier zie je life beelden van Bozi dar ,Klinovec enz + weersvoorspellingen en noem maar op.
Wij hopen tussen 3 en 4 uur te vertrekken (s'morgens).
Wij wilden toch wel vroeg gaan slapen, maar dochterlief heeft nog een discofeestje van de scouting, dus je snapt wel eer die in bed ligt zijn we al gauw 3 kwartier verder.
Laat je even weten of het is gelukt met de site van de cam?
Gr Jeannette
 
hoi Jeanette
Nee hoor je ziet niets over het hoofd.
Vorig jaar zaten wij in een huisje ergens achteraf,en toen waren we bang geen winkel in de buurt te hebben,dus dozen vol met snoep,drinken,chips,ontbijt,lunch en sterke drank.
Nee dit jaar alleen idd wat eten en drinken en wat lekkers voor in de auto.
Maar ik ben al aan het pakken en de gang komt al behoorlijk vol te staan.Moet dalijk ook nog bij mijn schoonzus op feest[is morgen jarig]onze dochter Daphne is 14,en onze zoon Ian is 12.
Dus als jullie 2 kinderen van die leeftijd met allebei rode haren zien dan zijn wij het misschien wel.
Nou,ik ga nog wat doen,en misschien tot ziens.
nogmaals veel plezier [maar dat zal wel lukken]
mzl Helmi
 
Hoi Helmi
Ik heb alles al in de garage gezet. We kunnen vertrekken,
Nou ik ga het in de gaten houden of we 2 kinderen zien met rode haartjes ,wie weet.
Onze kenmerken zijn ;man lang, ikzelf klein ,dochter net zo groot als mij. Doorsnee gezin waar er zoveel van zijn.
Ik wens jullie een goede reis en een fijne vakantie.
Groetjes Jeannette
 
Hee die Helmi,
We vonden het geweldig, volgend jaar weer.
We hebben les gehad bij Rolf (geweldige man en vrouw) Mijn man is al van zwart geweest en dat na 4 uurtjes les.
Hotel was ook goed en het eten voortreffelijk.
Is bij jullie alles goed verlopen?????????
Groetjes Jeannette
 
Bovenaan