Bozi Dar / Klinovec

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

F

Franisvela

Guest
Met het oog op de komende winter wil ik graag weten hoe het vertoeven is in Bozi Dar met twee kleine kinderen 3 en 5 jaar oud. Heeft iemand ervaring met ski-klasje etc.?
Alvast bedankt
Frank
yeah.gif
 

G

Berichten van gasten...
Re: Wintersport in Bozi Dar

Bozi Dar is een geschikte Wintersportplaats om ski-les te nemen. Direct in het dorp ligt het ski-gebied(je) Novako. Hier kun je ski's huren, skiles krijgen, skieën en zelfs snowtuben. Er is een speciale kinderpiste. Erg leuk om te zien en te doen. Vijf jaar geleden heb ik daar mijn eerste skilessen in Bozi Dar gehad. De lessen worden over het algemeen in het Duits gegeven. De jongere leraren spreken goed Engels.
Verder gelegen liggen de ski-gebieden Neklid en Klinovec. Neklid ligt ook in Bozi Dar. Klinovec is vanaf Bozi Dar 10 minuten rijden. Een prachtig gebied. Zorg er wel voor dat je dan al een beetje kunt skiën. En neem sneeuwkettingen mee als je naar boven rijdt richting Klinovec. Veel zullen zeggen, ja vanzelfsprekend. Nou ik heb wat Duitsers en Hollanders zonder sneeuwkettingen zien wegglijden.
Wat je ook kunt doen is in Duitsland gaan skiën. Bozi Dar ligt namelijk ten zuiden van het Duitse plaatsje Oberwiesenthal, hetgeen een Kurort is.
De route richting Bozi Dar is eenvoudig. Bij Chemnitz neem je de B95 richting AnnaBerg Buchholz. Bij Oberwiesenthal volg je de borden grens/Karlsbad (Karlovy Vary). Het eerste plaatsje is na de grens Bozi Dar.
 
Re: Iemand ervaring met het dorpje Bozi Dar ?

Als je bij google Bozi Dar intikt krijg je een heleboek informatie, ook in het nederlands (net geprobeerd). Ikzelf ben er nog nooit geweest, dus ik heb geen eigen ervaring. Veel succes!
59.gif


Groet

Corrie.
 
Re: Iemand ervaring met het dorpje Bozi Dar ?

wat wil je weten?. het is inderdaad vrij goedkoop en er zijn een paar leuke hotels, ik ken er een leuke skischool, de eigenaar heet rolf.hij is duits en zijn vrouw is tsjechiesch,het zijn geweldige mensen,ze willen je aalles laten zien.
 
Re: Iemand ervaring met het dorpje Bozi Dar ?

Ik ben de laatste twee jaar in BoziDar geweest. Een huis gehuurd in Karlovy Vary en een keer in Abertamy. Skien valt een beetje tegen; eigenlijk alleen voor de echte beginner. De Snowtubing mag je daar echter niet missen: in volle vaart in een autoband door een ijsgoot naar beneden! En dan het liefst met vier banden aan elkaar. Prima gebied om te langlaufen. Voor het skien kan je beter naar Klinovec gaan. Een laag gedeelte voor de beginner en een hoger gelegen gedeelte op de berg. Veel plezier daar!
 
Re: Iemand ervaring met het dorpje Bozi Dar ?

bozi dar is een leuk dorpje ik ben er voor het laatst in 1997 geweest en heb daar overnacht in het pension Seilbahn boven op de berg. Dat was heel goedkoop in het dorpje heb je een leuke markt waar je ook leuk kan shoppen. Het skieen is voor beginners goed te doen, voor gevorderde is het wat minder. ook zijn er wel grappige uitgaansmogelijkheden.
fijne vakantie
 
Bozi Dar

Beste leden van dit forum!

Komende winter vieren wij onze wintersport voor de tweede keer in BoziDar. Vorig jaar hebben we hier gezeten rond midden januari, kunnen skiën echter geen verse sneeuw. Toch supertijd gehad en nu gaan we van 2 januari tm 8 januari. Mijn eerste vraag is hoe de sneeuwzekerheid is rond deze periode in BoziDar? Mijn tweede vraag: vorig jaar al onze spullen en enkele lessen gehuurd bij skiverhuur onderaan de piste. De eigenaar was Rolf en zijn vrouw hielp in de zaak. We hebben nog enkele leuke foto's gemaakt en ten eerste zouden we die graag naar hen willen sturen en ten tweede wilden we eventueel spullen al huren, (is dit nodig in BoziDar?) Dus heeft iemand een website of emailadres van Rolf en zijn vrouw of vd skischool?

Ben benieuwd!
gr. Peter
 
haha nee JPK is niet de skischool van Rolf
over deze school slechte ervaring, meisje die snowboardles gaf was geen eens een gekwalificieerde lerares. Op zich zegt een papiertje weinig maar als de les dan ook nog eens niks is en mevrouw meer aandacht heeft voor haar vriend dan de lesgroep dan is het snel over natuurlijk!
 
Hallo,
Afgelopen kerstvakantie zijn wij in Velka Upa op wintersport geweest. Het was onze eerste keer in Tsjechië en is zeer goed bevallen.

Voor volgend jaar zoeken we weer een groot huis (we zijn met 24 personen) bij een leuk plaatsje en niet te druk ski-gebied.
Nu kwam ik al surfend het plaatsje Bozi Dar tegen in het Ertsgebergte. Daar schijn je ook goed te kunnen skiën.
Is er iemand die daar al eens geweest is en kan vertellen hoe het daar is? En hoe druk is het daar? Wij zullen in de voorjaarsvakantie moeten gaan vandaar.
En heel belangrijk, hoe sneeuwzeker zit je daar?

Ik hoor het graag terug.
Groeten, Daan.

Gast,

Dank je voor de uitgebreide info. Het klinkt in ieder geval goed.
Weet je ook of het er erg druk is in de voorjaarsvakantie?

Daan.
 
ik ben er in afgelopen zomer in juni geweest en tot mijn verbazing sneeuwde het er smorgens om 7 uur. wat mij in Bozi dar het meest bijgebleven was, is de hospoda op het plein. zeker de moeite waard om daar even een kijkje te nemen hoe de lokale bevolking leeft.
geniet van je vakantie en ik lees wel hoe het gegaan is.
cees
 
hoi, daan ,ik ben al 3 keer op wintersport geweest in bozi dar.heel goed bevallen.er ligt nu al ruim anderhalve meter sneeuw.vorig jaar waren wij er in de crocusvakantie en het was niet byzonder druk,wachttyden voor de liften tot 5 minuten.er lag ook zat sneeuw.
wij gaan nu ook weer in de crocus.(kan haast niet wachten...).
even een tip;als je skispullen gaat huren,doe dat niet in het dorp(vieze man en weinig keus)maar aan de piste vlakbij hotel praha,daar word je heel fyn geholpen.

fijne vakantie en zonder brokken weer thuis!!!
groet jacq.:)
 
Hoi Jacq,
Precies wat ik graag wilde weten, dankjewel! Over welke piste heb je het dan? Die in Bozi Dar zelf of één van de grotere die wat verder liggen? En kun je daar goed met de auto komen, of rijdt er een ski-bus? Hoop vragen, ik weet het.
In ieder geval een prettige vakantie!
Groeten, Daan
 
Bovenaan