Bozi Dar / Klinovec

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hey Leen

Volgens mij nie,wel een sauna,mar daar mag den Devin nog nie in denk ik.Mar volgens mij kunde daar wel heel mooi sleeen en sneeuwpoppen maken.laat de kriebels de vrije loop.:deuk: :deuk:
ps volgens mij vind Devin de kneddel met goulash kei lekker.

gr Helmi:) :)
 

Freddy2005

† In Memoriam
Zaterdag is in Bozi Dar een nieuw wandelpad geopend.

Ježíškovu cestu of Kindje Jesus wandelweg is ze genoemd. Er zijn twee verschillende afstanden mogelijk, de korte is 5,5 km lang en de langste is zo'n 13 km. Bij de aanleg van het wandelpad, dat vooral voor kinderen bedoeld is, is er een financiele bijdrage gekomen van de EU.

De opening van het nieuwe wandelpad is in het raam van het project "Bozi Dar - stad van kindje Jesus" en moet nog meer mensen naar het Erzgebergte lokken volgens burgemeester Jan Horník.

radio.cz

Uitgebreid Tsjechisch verslag novinky.cz

110559-article-tmokb.jpg
 
Wat is er te doen in het Ertsgebergte?

Wij gaan dit jaar weer naar Bozi Dar om te skien over 2 weken maar het is maar de vraag of er genoeg sneeuw ligt
Karlovy Vary kennen we maar wie heeft nog wat tips voor in de omgeving
Frans Hutten
 
Ik zal me even voorstellen..

Hoi allemaal,

Mijn naam is Marieke Voeten.
Waarom ben ik hier lid geworden?
Ik wil alles weten over Tsjechie wat allemaal kan doen zoals aktiviteiten of wintersport.
Mijn ouders hadden pas een vakantiehuis gekocht in West-Bohemen (vlakbij in Bozi dar)

Afgelopen zomer ben ik daar geweest..
Echt aanrader vooral Karlovy Vary!!

Nu ben ik op zoek naar informatie zoals welke kan ik beste skien/snowbaord in Bozi dar..(in februari gaan wij naar Tsjechie om skien/snowboard).
En zoek ook wat aktiviteiten omgeving in Bozi Dar zoals quad of rodelbaan.

Groetjes,

Marieke
 
14 febr: gaan er jongelui naar Bozi Dar?

A.S Zaterdag vertrekken we naar Bozi Dar, voor de tweede keer. We hebben wat jongelui bij ons. Nu is mij vraag: gaan er in die periode nog meer leeftijdsgenoten naar Bozi Dar om te skieeen?:)
 

Freddy2005

† In Memoriam
Waar woont Bauer ?

Lukas Bauer is een hele grote troef geworden van Boží Dar.
Sinds de goede prestaties in de Tour de Ski, maar vooral nu na het behalen van twee bronzen medailles in Vancouver, komen veel sportliefhebbers naar het dorp afgezakt.
Velen willen in de "voetsporen" lopen van hun olympische held door de loipen rond het stadje uit te proberen.
Het traject dat Lukas veel loopt vertrekt bij het kerkhof en loopt door tot in Duitsland en terug.
Velen komen ook in het toeristenbureau om een handtekening vragen van de langlaufer.
Meestal wordt ook gevraagd waar hij woont maar dat zegt men niet. Men wil de privacy van de familie bewaren.

JB2fb7d4_Z_11C_Bozi_dar2.jpg
 
Hoi,

Tot nu ben ik 2x keer wintersport geweest in Tsjechie..

Ik ben paar verschillende pistes geweest ( Potucky, Bozidar en Nove Mesto.

Bozidar heeft een laagste bergen dan Potucky en Nove Mesto..

Bozidar is beste voor het beginners vooral aan kinderen...
Nadeel: geen wc daar...

Potucky hebben een leuke sportcafe en wc..en heerlijk kachel!
en prima pistes (rood).

Nove Mesto hebben blauw, rood en zwart pistes... Alleen nadeel: cafe ligt bij rood pistes..dus je moet skien/snowboard langs rood pistes naar beneden daar hebben ze een cafe(geen top cafe, alleen bier is goed)

Potucky hebben een gezellig sportcafe en heel schoon!!

volgende jaar ga ik bij Klinovec uitproberen...

Ik ga ook in de zomer naar Tsjechie.....

Bozi dar: Daro of bernhard restaurand zijn heerlijk eten! Daro is echt goedkoper!!!

Ik las dat de meeste hebben de materiaal van ski gehuurd naast het hotel Praha...

Ik heb daar niet gehuurd, alleen vlakbij bij het groot parkeren... tot nu ben ik tevreden met de materiaal....
Ik hoop dat ik in april weer naar Tsjechie ga als er genoeg sneeuw zijn.

:top:
 
Wij zijn weer eens even kijken in Bozi Dar.

Altijd leuk en heerlijk om even rond te lopen en een lunch tot je nemen.

Maar die Tsjechen weten je wel weg te jagen hoor.

Parkeren kan niet in het dorp dus betaald parkeren.

Even 80 kronen neer geteld.

En maar klagen dat de toeristen weg blijven.

Hebben ze dan niet door dat je beter parkeren gratis kan maken zodat je meer toeristen krijgt.

Bozi Dar: even niet meer.
 
Oberwiesenthal

Ik heb twee vraagjes:

1) als je op doorreis bent, kun je dan beter voor Oberwiesenthal of toch Bozi Dar kiezen?

2) wat is de afstand tussen beide centra van Oberwiesenthal en Bozi Dar?
 
Bozi Dar is leuker, alhoewel Oberetc ook mooi is.

Vooral de stoomtrein.

De afstand tussen beide stadjes is denk ik ongeveer 10 km.

Te verwaarlozen.

En of Bozi dar goedkoper is dan Oberetc. weet ik niet.

Ik twijfel daaraan, de prijzen zijn redelijk dicht bij elkaar komen te liggen.
 
Bovenaan