Bouwketen invoeren in CZ

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste leden,

Ik heb al wat rond gekeken hier op de site maar heb niet echt iets kunnen vinden over het invoeren van een bouwkeet.
Wel over het invoeren van caravans .

Mijn vraag is of er iemand is die hier iets over weet?
In CZ heb ik deze niet echt kunnen vinden of erg duur vergeleken met NL.

Wij willen er 4 gaan invoeren van 3 bij 8 meter.

Is er ook iemand met ervaring van het vervoeren van grote objecten?
Kunnen we dit beter een vervoers bedrijf van uit NL regelen of vanuit CZ?

Dit geld ook voor onze emigratie en de verhuizing hiervan.

Ik hoop dat er iemand is die ons kan adviseren in deze vragen.

Hartelijke groet,
Vincent
 
Bouwkeet kunt Jij ook hier koopen, hoeft Jij niet invoeren. Kijk onder "MARINGOTKA" op bazos.cz,sbazar.cz, ezv.
Wij hebben eentje ergens in een bazar bij Hradec Kralove gekocht.Buitenkant is van blik,binnen geisoleerd met 5cm dike tempex.(Dat is voldoende ook voor s'winters.)Binnen hebben wij een Jotul-kacheltje,aanrecht,butagas-kookstel,tafel onder het gevelraampje met links en rechts stoelen,in het achtergedeelte 140cm breed bed met 2 kasten.Het staat op wielen en is dus verplaatsbaar dus het mag.
 
Bouwkeet kunt Jij ook hier koopen, hoeft Jij niet invoeren. Kijk onder "MARINGOTKA" op bazos.cz,sbazar.cz, ezv.
Wij hebben eentje ergens in een bazar bij Hradec Kralove gekocht.Buitenkant is van blik,binnen geisoleerd met 5cm dike tempex.(Dat is voldoende ook voor s'winters.)Binnen hebben wij een Jotul-kacheltje,aanrecht,butagas-kookstel,tafel onder het gevelraampje met links en rechts stoelen,in het achtergedeelte 140cm breed bed met 2 kasten.Het staat op wielen en is dus verplaatsbaar dus het mag.
Mazackova bedankt.
Je hebt ons hier enorm veel mee geholpen.

Wij willen er namelijk een paar kopen en ombouwen tot vakantiehuisjes. Ze komen dan wel vast op een plek te staan met wc en alles erbij. Ik wil ze gaan verhogen. Dus boven slapen en beneden woonkamer, keuken en badkamer.

Als je nog meer tips hebt hoor ik het graag. Super bedankt ☺
 
Zet twee van die dingen naast elkaar, gangetje ertussen dan hoef je niets te verhogen en het spul blijft voor iedereen bereikbaar en dat zonder geluidoverlast van de bovenburen en brandveiligheid en de draagconstructie hoeft niet te worden aangepast en dit advies is helemaal gratis!
 
Zet twee van die dingen naast elkaar, gangetje ertussen dan hoef je niets te verhogen en het spul blijft voor iedereen bereikbaar en dat zonder geluidoverlast van de bovenburen en brandveiligheid en de draagconstructie hoeft niet te worden aangepast en dit advies is helemaal gratis!
Hoi Kukel,

Bedankt voor je gratis advies maar ben het niet helemaal met je eens
Je kan er natuurlijk van alles mee doen maar je moet er rekening mee houden dat je niet boven de 25 vierkantemeter komt.
Boven de 25 vierkante meter heb je een bouwvergunning nodig. In de hoogte mag je gewoon bouwen als je maar niet boven de 5 meter uitkomt. De draagconstructie is niet zo een probleem. Genoeg manieren om dat op te lossen!
 
Laatst bewerkt:
Kukel...... TOP !!

Dat van dat gratis bedoel ik dan.

Maar huh, ik weet niet wie er dan op vakantie wil komen in dat soort "vakantiehuisje" hoor.... Misschien een bouwvakker met een afwijking. Maar mooi is het niet en er is ander aanbod voldoende in Tsjechië voor misschien goejekoper.....
Hoi Smilyfromcz,

Ik denk dat het niet zo veel uitmaakt hoe je ze bouwd, neerzet of ophangt. Het gaat om de afwerking van binnen en buiten. Je eigen creatieve manier van uitvoeren is wel van belang.

Openstaan voor ideeën en verder kijken dan je neus lang is

Hieronder een van de velen voorbeelden van wat je ervan kan maken! Buitenhuisje-Caravanity-3.jpg
 
Ik mis de trap naar boven!
Maar even zonder dollen.
Ik waardeer je inzet om er wat van te maken.
Maar heb je onderzoek gedaan of er behoefte is aan zulk soort onderkomens?
Ik fiets heel Tsjechië door en overal staan van die kotjes die je kan huren.
Veelal leeg staand omdat de Tsjechen en andere buitenlui geen zin meer in hebben om daar in te vertoeven.

Tenzij......

Tenzij je op de luxueuze verhuurtoer gaat.

Afijn, laat je niet weerhouden en ga er voor.
Niets doen levert tenslotte weinig op.

Succes man!
 
Ik mis de trap naar boven!
Maar even zonder dollen.
Ik waardeer je inzet om er wat van te maken.
Maar heb je onderzoek gedaan of er behoefte is aan zulk soort onderkomens?
Ik fiets heel Tsjechië door en overal staan van die kotjes die je kan huren.
Veelal leeg staand omdat de Tsjechen en andere buitenlui geen zin meer in hebben om daar in te vertoeven.

Tenzij......

Tenzij je op de luxueuze verhuurtoer gaat.

Afijn, laat je niet weerhouden en ga er voor.
Niets doen levert tenslotte weinig op.

Succes man!
Hey Kukel,

Wij gaan 4 appartementen bouwen in onze care boerderij.
We gaan voor de wat luxere appartementen. Daarbij komen vier vakantiewoningen aan het meer in de zelfde stijl.

De pipowagens zijn in NL erg populair en makelijk om te bouwen tot iets moois.
Denk dan ook niet echt dat de Tsjechen bij ons op vakantie zullen komen.

Ik hou je op de hoogte van de ontwikkelingen!
 
Helemaal goed!
Alleen luxe heeft de toekomst.
Pak de boventop van inkomens.
Zo zou ik het ook doen.
Ik kom graag even aan om te zijner tijd kennis te maken met je bouwwerken!
Hey Kukel,

We gaan ons best doen. Afwachten hoe alles gaat verlopen.
Woon jij in Tsjechië of ga je er vaak op vakantie.

U bent van harte welkom om te komen kijken naar onze vorderingen als we eenmaal bezig zijn.
Hou deze forum in de gaten dan weet je een beetje wanneer we officiëel zijn geëmigreerd en bezig zijn met de boerderij en de vakantie huisjes.

Tot die tijd zijn alle tips en ideeën van harte welkom. We blijven allemaal leren

Ons huis staat in Nova Olesna 20 minuten van Jindrichuv Hardec.
 
Gedurende de zomer wonen wij in Sindelova.
We fietsen dan ook door Tsjechië met gebruik van pensions.
Dus we zijn in de loop der jaren wel professionals geworden met het slapen in pensions, tenten en hutten.
De kwaliteit is over het algemeen matig, de prijzen niet.
Maar we geven niet om luxe dus het is al gauw goed voor ons.
Ik denk dat er een markt is voor wat luxueuzere overnachtingen buiten Praag en Karlovy Vary.

De winter slaan we over, zo bitter koud!
En de wereld wordt dan klein met al dat sneeuw.
Maar Tsjechië is mooi, zo mooi!
Frisse lucht volop aanwezig.
Goed voor de mens die de stad wil ontvluchten.
Bouw er een overdekt zwembad bij als je niets meer te doen hebt.
Succes verzekerd.

Maak er wat moois van!
 
Gedurende de zomer wonen wij in Sindelova.
We fietsen dan ook door Tsjechië met gebruik van pensions.
Dus we zijn in de loop der jaren wel professionals geworden met het slapen in pensions, tenten en hutten.
De kwaliteit is over het algemeen matig, de prijzen niet.
Maar we geven niet om luxe dus het is al gauw goed voor ons.
Ik denk dat er een markt is voor wat luxueuzere overnachtingen buiten Praag en Karlovy Vary.

De winter slaan we over, zo bitter koud!
En de wereld wordt dan klein met al dat sneeuw.
Maar Tsjechië is mooi, zo mooi!
Frisse lucht volop aanwezig.
Goed voor de mens die de stad wil ontvluchten.
Bouw er een overdekt zwembad bij als je niets meer te doen hebt.
Succes verzekerd.

Maak er wat moois van!

Bedankt Kukel,

We gaan ons best doen maar kijken ook zeker uit naar de natuur, lucht en het gevoel van ruimte.
Ik heb Tsjechie altijd al mooi gevonden, wat helaas niet iedereen begrijpt.

Maar kom zeker een keer langs om ons te beoordelen. Daar leren we ook weer van

Overdekt zwembad komt er niet maar wel een welness als we ons vervelen

Groeten Vincent
 
Bovenaan