Bouw watermolen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ok even makkelijk. Film 1 is meest resent. Ben nog steeds aan testen en probeer betere resultaten te krijgen. Je ziet dat de snelheid wiel is verhoogd om meer liters er door heen te krijgen. Dit testen en veranderen gaat nog wel een tijdje duren. Wacht ook op EON voor andere meter etc.
 
Ok even makkelijk. Film 1 is meest resent. Ben nog steeds aan testen en probeer betere resultaten te krijgen. Je ziet dat de snelheid wiel is verhoogd om meer liters er door heen te krijgen. Dit testen en veranderen gaat nog wel een tijdje duren. Wacht ook op EON voor andere meter etc.
Ik had eigenlijk verwacht dat het schoepenwiel sneller zou draaien maar daar is waarschijnlijk te weinig watercapaciteit voor?

Ook de overbrenging naar de generator lijkt 1:1, ook daar had ik een andere verwacht. Hoe snel draait nu de generator, als ik vragen mag?
 
ofschoon het een prachtige installatie is.
zal/kan het mijn inziens nooit rendabel worden.
je zit nu op ongeveer 7 Kw ,na de toekomstige netverliezen misschien op 5 kw.
en terugleveren aan het net ,vergt een verdere grote investering om netvervuiling tegen te gaan.
als toerist vindt ik het prachtig
als ondernemer buikpijn.

maar ik hoop dat het je lukt ,alternatieve energie geeft een goed gevoel
 
ofschoon het een prachtige installatie is.
zal/kan het mijn inziens nooit rendabel worden.
je zit nu op ongeveer 7 Kw ,na de toekomstige netverliezen misschien op 5 kw.
en terugleveren aan het net ,vergt een verdere grote investering om netvervuiling tegen te gaan.
als toerist vindt ik het prachtig
als ondernemer buikpijn.

maar ik hoop dat het je lukt ,alternatieve energie geeft een goed gevoel

Tja, kan inderdaad zo zijn.
Desondanks een indrukwekkend stuk werk. Mooi om te zien. Ben benieuwd hoe de installatie nu draait.
 
Bovenaan