Bouw watermolen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Tsjechie.net

Forumleiding
Administrator
..... het is aan Piet zelf om op dit forum tzt wel of niet informatie te geven. Uit privacy-overwegingen wil ik er niet meer over kwijt.
En zo is dat. Ook ik vind dit forum niet de aangewezen plek om de achterliggende zakelijke en financiële details van dit project publiekelijk te bespreken zonder Piet's medeweten en instemming. Daarom heb ik een aantal van je bovenstaande berichten aangepast/ingekort.
 
Oké, dat met die privacy berichten is terecht. Wat wel bij mij blijft hangen, dat iemand aan een project is begonnen waarin hij geloofde, en de wereld een beetje groener wilde maken, en dat er kennelijk toch mensen zijn die hem daarbij wilden helpen.
In mijn leven heb ik de nodige ervaring met mensen die proberen in het buitenland iets op te zetten, inclusief mijzelf. Dat gaat vaak goed, maar het eindigt soms ook in tranentrekkende verhalen, en ook dat mensen het ineens niet meer zien zitten en een project waar ze vaak jaren aan gewerkt hebben [te snel] opgeven.
Dan is het zaak rustig te blijven, en goed te overleggen met zichzelf wat het verlies is bij een [overhaaste] verkoop. En daarbij denk ik niet zozeer in geld, maar meer aan emotie, over de plek, het werk wat gedaan is en de boom die je misschien geplant hebt, en het land; Tsjechië, dat je hebt leren ontdekken, dat alles is dan voor niets geweest.
Daarom hoop ik toch dat de betrokkenen samen een weg, een idee vinden, en het geduld hebben om er toch nog iets van te maken.
 
op het moment dat een project op dit forum wordt geadverteerd ,houd de privacy op .
en heeft iedereen recht op info.....
Wel jammer dat het niet is gelukt.
Doet soms wat vreemd aan, die roep om privacy. Als er een project wordt opgezet wordt het van de daken geroepen, die Zwitser haalde destijds de krant erbij [vertelde hij met trots], twee jaar later toen het project vastliep, werd in één winter alles verkocht en vertrok hij met stille trom.

De Heer Smitcons had wat meer terughoudend kunnen zijn, maar "Piet" heeft zelf op deze site geschreven hoe het project gefinancierd is, op een moderne manier passend bij het internet tijdperk. Modern of niet, de mensen die de som bij elkaar brengen, hebben wel de verwachting dat het geld terug komt. Een verschil met een bank zie ik daar niet, en dit probleem komt uiteindelijk bij de ondernemer terecht.
 
Bovenaan