Bouw watermolen

Topic in 'Onroerend Goed' gestart door Piet Verdun, 15-10-2012.

1. 20171216_132602.jpg 20171216_132633.jpg 20171216_132651.jpg 20171216_132733.jpg

Bijgevoegde bestanden:

Tabe, kuurgast, zapalky en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. Geweldig!
    Hartelijk dank.

bruinh vindt dit leuk.
  3. Alles hangt aan netwerk en is aangesloten of bijna ik wacht op grote graafmachine krijg er nog niet genoeg water. En er moet voor wiel een spoiler gemaakt worden deze is week 1 of 2 af plaatsen van spoiler zal ongeveer 3 dagen duren

smitcons, Baan, zapalky en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Sencoren zijn gelaatst en aangeloten hydroliek werkt ook. Op dit moment staan deuren open om water open te houden

sylvia, smitcons, Baan en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Geweldig project, laat het water nu maar komen.
    Dan kan Piet gaan filmen.

zapalky, sylvia en bruinh vinden dit leuk.
  6. Piet, we zijn inmiddels al weer 3 maanden (16/12 - 23/3) verder. Ik (en ik denk meerdere forumleden) ben benieuwd naar de huidige stand van zaken. Kun je hier op de site wat laten weten?

bruinh en zapalky vinden dit leuk.
  7. Op dit moment ben ik met vergunning bezig en mag niet on grind testen. Verder zijn een aantal dingen aan het ombouwen dat is om en of rond 2 mei. Ik hou zeker crowd funding goed op de hoogte. Maar lijkt me dat dit platform er niet voor bedoeld is

zapalky en bruinh vinden dit leuk.
  8. Heb wat persoonlijke leuke omstandigheden gehad. Maar plaats binnenkort de finish op dit forum. Betekend dat molen werkt en produceerd. Wel met een lage produktie nog vertel ik meer over later.

bruinh vindt dit leuk.
  9. Vond deze video van de werkende watermolen zojuist op youtube, door "Piet" geplaatst op 6 mei jl: en ook nog deze

Laatst bewerkt: 01-06-2018
    A.Smit en bruinh vinden dit leuk.
  10. Ok even makkelijk. Film 1 is meest resent. Ben nog steeds aan testen en probeer betere resultaten te krijgen. Je ziet dat de snelheid wiel is verhoogd om meer liters er door heen te krijgen. Dit testen en veranderen gaat nog wel een tijdje duren. Wacht ook op EON voor andere meter etc.

A.Smit en bruinh vinden dit leuk.
  11. Dankjewel voor je update.

bruinh vindt dit leuk.
  12. Ik had eigenlijk verwacht dat het schoepenwiel sneller zou draaien maar daar is waarschijnlijk te weinig watercapaciteit voor?

Ook de overbrenging naar de generator lijkt 1:1, ook daar had ik een andere verwacht. Hoe snel draait nu de generator, als ik vragen mag?

bruinh vindt dit leuk.
  13. ofschoon het een prachtige installatie is.
    zal/kan het mijn inziens nooit rendabel worden.
    je zit nu op ongeveer 7 Kw ,na de toekomstige netverliezen misschien op 5 kw.
    en terugleveren aan het net ,vergt een verdere grote investering om netvervuiling tegen te gaan.
    als toerist vindt ik het prachtig
    als ondernemer buikpijn.

maar ik hoop dat het je lukt ,alternatieve energie geeft een goed gevoel

bruinh vindt dit leuk.
  14. Mooi gemaakt.
    Ik zag het filmpje en dacht: het lijkt wel of het rad elektrisch aangedreven wordt en daardoor het water weg stuwt.
    Maar dat zal wel niet.
    Vindt het een mooi streven.

bruinh en Baan vinden dit leuk.
  15. Prachtig gemaakt.

bruinh vindt dit leuk.

Deel deze pagina