Bouw van nieuwe appartementen Lipno

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
Bouw van nieuwe appartementen Lipno

lipno molo.PNG

Het gebied van het voormalige Olympisch park Rio - Lipno wordt binnenkort bebouwd. Binnen twee jaar verandert het in een promenade omringd door appartementen en winkels. Een ontwikkelaar van een groot exclusief project, genaamd MOLO Lipno Resort, is hiermee begonnen in Lipno. Het project omvat de bouw van 79 luxe appartementen en een vijf sterren hotel.
Bron ceskokrumlovsky.denik.cz.
Zie ook luxent-properties.com.
 
22.000.000 kc voor 120 m2 woonoppervlakte.. Serieus?
Nou ja, er zijn vast genoeg Russen en anderszins met wat zwart geld in een oude sok..
 
Prijzen liggen rond 100.000,- CZK/m2,

Nou, nu heb ik, al weer een tijdje geleden een "veldje"gekocht, maar,..................
:lmfao::lmfao::lmfao::lmfao::lmfao:
Nou, dacht ik niet.

Kennelijk zit ik in de goede hoek!
Mmm.
update:

Was wel bouwgrond!
Geen gebouwtjes.

Maar wat moet je meer dan het onderhoud van 2500m2
Dat wordt een dagtaak.
En daar heb ik nou juist afscheid van genomen.
 
Wat ben ik blij dat we dit soort investeerders hier [ nog ? ] niet hebben in Sumava.
Voor 10 jaar zijn hier op de plaats van een oude boerderij, drie grote huizen in landelijke stijl gebouwd, met daarin appartementen.
De verkoop wilde maar moeilijk opgang komen, eerst is het complex 3 keer van eigenaar gewisseld, tegenwoordig zijn de appartementen deels verkocht, deels verhuurd, voor de prijs van een appartement kun je ook iets vrijstaand kopen, volgens mij is het meer iets voor mensen met gebrek aan tijd, het geheel doet altijd wat " doods " aan, zeker op maandagmorgen, één mevrouw laat steeds een krukje naast de voordeur staan, waarschijnlijk een rookster.
 
Voor iedereen die niets te doen heeft:
Koop Bos percelen.

Genoeg werk voor de komende 25 jaar.

De meeste tijd gaat ziten in het elimineren van het oude naaldhout ( Smrk) en het hebben van een herplantingsplan voor loofhout.
In alle gevallen geldt: Boompje groot, Baasje dood"

Bij onze buren liggen nu stammen van 60 jaar oud en +. Dood. Opgevreten door de Kurovec.
Die natuurlijk de schuld krijgt.

Terecht.
Hij leeft op de restanten van stervende bomen, die doodgaan bij gebrek aan water, waardoor de sapstroom, met anti insecten elementen opdroogt.


Het is niet de schuld van de Kurovec ( Letterzetter)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Letterzetter_(insect)

Maar het gebrek aan water!
https://cs.wikipedia.org/wiki/Kůrovci
 

kuurgast

Donateur
flink aan de prijs voor Tsjechie
Klopt , zag dat later ook. :bloos2: Denk dat men het meer koopt om te verhuren aan toeristen.
Je hoeft iig geen tuin te onderhouden, voor buitenkant huis te zorgen of in winter meters sneeuw te ruimen.
Als je kijkt naar de plattegrond zijn appartementen G,H+I interessant vanwege het uitzicht over het meer.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan