Boottocht in natuur

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi forumleden,

Een aantal jaren geleden ben in met een jongerenkamp in het noorden van tsjechie geweest. We hadden toen ook een hele leuke boottocht gemaakt. Ik zou die plek graag nog een keer willen opzoeken. Helaas weet ik niet meer precies hoe het heet of waar het ligt. Ik kan het een en ander wel beschrijven. Wellicht vormt dit voldoende aanknopingspunten voor één van de Tsjechische kenners en kan hij of zij de naam van de plaats doorgeven.

Wij verbleven toen in Rumburk. De busreis (touringcar) naar de onbekende bestemming duurde circa een halfuur. Op een stukje langs de berg/ heuvel stapten wij uit. Ik kon helemaal opmaken dat we toen op een hogere gelegen deel zaten (misschien ook niet goed opgelet). Via een paadje langs de bergwand daalden wij af naar de vallei (?) waar een rivier langsstroomt. De afdaling duurde circa een 10-15 min en nadat wij onderaan waren liep het paadje langs de rivier. het kronkelde behoordelijk en er waren passages uitgehakt in de rotswand.
Aan het eind van het paadje was er een houten steiger met een aantal kioskjes en eet en drinkgelegenheden (ter grootte van een kwart voetvalveld?). We konden daar kaartjes halen voor de boottocht. Iets verder op was de opstappplaats.
De boot was circa 8 meter en we moesten langs de lange zijde van de boot plaatsnemen. Het was geen motorische boot. De boottocht duurde circa 15 min.
Bij de uitstapplaats van de boottocht waren er ook een aantal eetgelegenheden. Wij bevonden ons toen onderaan de berg denk ik.

Ik weet dat dit een vage omschrijving is. Maar dit is alles wat ik mij kon herinneren. Wie heeft een idee waar dit is?
 

Freddy2005

† In Memoriam
Dat is onbetwist in Hrensko geweest. Je vaart daar door de Edmundova soutěska of de Edmundskloof. Zie volgende links: hrensko.cz of soutesky-hrensko.cz

soutesky2.jpg
 

Ad Verschoor

Donateur
Boottocht in de natuur

De boottocht in Hrensko hebben wij 21 mei nog gedaan. Toch heb ik enige twijfel over je omschrijving van start en finish.
Hier begint de voettocht en misschien geeft het je enige herkenning

Ma. Tsjechie 2010 0001 (1711).jpg Ma. Tsjechie 2010 0001 (1708).jpg

Ma. Tsjechie 2010 0001 (1644).jpg

Tijdens de wandeling loop je op verschillende plaatsen door de rots heen

Ma. Tsjechie 2010 0001 (1663).jpg

Hier is de vertrekplaats van de punters, echter zonder verkoop kiosken

Ma. Tsjechie 2010 0001 (1668).jpg

Hier is na ongeveer 20 minuten de aankomstplaats.

Ma. Tsjechie 2010 0001 (1686).jpg

Overigens de foto van Freddy is erg mooi en klopt. Er wordt stevig aan een touw getrokken voor deze waterval. Heel leuk.
Ook al ben je hier nog nooit geweest ik kan iedereen deze tocht van harte aanbevelen.
 
Bovenaan