Bon

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Gisteren was ons vakantieweekje ff iets minder leuk!
We kregen terecht een bekeuring voor het iets te hard rijden, wat me wel stoorde was dat we midden tussen de Tsjechen reden waarschijnlijk stond de politie ergens in een zijpad.
We werden er dus echt "tussenuit" gepikt als Hollanders!! :kwaad:
 
Ach, ik stond fout geparkeerd tussen alleen Tsjechische auto's.
En wie kreeg er een bon?
Inderdaad!
 

kuurgast

Donateur
Vrijdag had ik geluk.
Op weg 27 van Klatovy naar Plzeň stond een politieauto met flitser aan het begin van een dorp.
Net voor dat dorp kwamen een aantal luxe donkere auto's onder politiebewaking ons tegemoet, waardoor iedereen rustiger ging rijden. Mogelijk zat Miloš Zeman in een van die auto's of was het een testrit, want vandaag is hij begonnen aan een 3-daags bezoek aan de regio Plzeň.
 
Wij zijn onlangs op drie dagen twee keer tegen gehouden voor controle in regio Pelhřimov (Vysočina).
Omwille van de paasfeestdagen waren er extra alcoholcontroles. Eerste keer controle van de papieren en een vriendelijke vermaning, omdat we onze lichten niet ontstoken hadden, met de verklaring dat dit inderdaad wat moeilijk is, als de ene kant van Europa dat verplicht en de andere kant niet, tweede keer niet alleen controle van de papieren, maar ook alcoholcontrole.
Alles ok, en vriendelijke agenten.
Of zij nog zo vriendelijk waren gebleven, moesten er zich ernstige fouten voorgedaan hadden, weet ik niet.
 
Ik had toch een hele andere ervaring , maar misschien dat er in Tsjechië tegenwoordig ook wat meer
Nederlandse wegmisbruikers rond rijden in Tsjechië .

In 2009 rij ik naar het centrum van Cesky Budejovice waar het heel moeilijk parkeren is , en ik toch een plek heb gevonden waar op het hele plein borden stonden met een P , na 64 kronen in de betaalautomaat gegooid te hebben voor 1.5 uur en wij winkelen .
Via een tussen door straatje komen wij onbedoeld weer op het plein uit waar de kinderen uit vreugde roepen Opa , je hebt een wielklem .
Ik @#^%#@* *&%@#$%@# wat is dat nu ik heb toch parkeergeld betaald !!!!!

Om een lang verhaal kort te maken .
Het busje kwam zó ! NEE, niet van dat liedje .
De dame vroeg aan mij of ik uit Nederland kwam , wat ik beaamde
Ik moest mij identiteitsbewijs laten zien en zij schreef de gegevens over ,
en vroeg ik , of ik ook moest betalen , na duidelijk gemaakt te hebben dat ik een geldig parkeerkaartje had .
En zij legde uit wat ik verkeerd had gedaan .

Wat bleek !!!
Je mocht wel op het plein parkeren , maar niet aan de stoeprand langer als een half uur .
Deze mevrouw zei tegen mij(wij spraken samen wat gebroken Duits ) het is oké en ik hoefde niks te betalen , ik gaf haar een hand en de klem werd verwijderd , en zij reden weg en ik ook .
Toch vraag ik me af of dit incident nog een staartje krijgt ( via Leeuwarden incasso ) ?
En tot op de dag van vandaag heb ik er niets meer van gehoord .

Misschien heb ik altijd geluk gehad , maar hou mij wel
zoveel mogelijk aan de verkeersregels ( maar ik pies ook wel eens naast de pot ).
Tja , ik ben ook geen heilige .
 
Bovenaan