Boekje samenstellen met foto's waar je geweest bent

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik kwam bij toeval onderstaande website tegen. Lijkt me leuk voor wie heel Tsjechië doorreist en een tastbare herinnering wil hebben aan alle mooie stadjes.

http://en.wander-book.com

Voor zover ik het begrijp, kan je een boekje kopen wat je vervolgens vult met de fotokaarten die je gekocht hebt in de plaatsen waar je geweest bent.

Voorbeeld van een kaart (er zijn er in totaal ruim 3600, dus je bent de rest van je leven wel zoet):

tv-873-tyn-nad-vltavou.jpg
 
Dit is echt super leuk! Vooral om te blijven herinneren waar je bent geweest. In het boekje kan je naast de stickers (want dat zijn het) commentaar schrijven. Ik schrijf bijvoorbeeld vandaag bij een sticker van hrad Dobronice dat het geopend is van mei t/m september. En zo heb ik mijn eigen naslagwerk. Via een app in mijn telefoon kan ik alle bezienswaardigheden vinden in de buurt waar ik me bevind, of waar ik heen zou willen. Met alles in de omgeving. En ook in de app kan ik aanvinken waar ik ben geweest. Gewone foto's kan je natuurlijk ook maken, maar dit is erg overzichtelijk en het is leuk om te verzamelen. Je kan ze bij informatiepunten, restaurants, monumenten etc vinden.

Een voorbeeld... Je kan de datum erbij zetten, aangeven hoe je er bent gekomen (we hebben veel ook vanaf onze kano weten te aanschouwen), de weersomstandigheden, hoeveel sterren je het geeft en waar in Tsjechië het was (kaartje). De stempels rechts heb ik bemachtigd in een informatiecentrum.

uploadfromtaptalk1456601508745.jpg

En de voorkant van het boekje.

uploadfromtaptalk1456603779448.jpg
 
Bovenaan