Sterke drank Božkov rum

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Goededag allemaal,

in mei ben ik in tsjechië geweest, en heb ik de tip ter hand genomen van een van jullie, en heb ik een flesje bozkov gekocht. Aangezien hij zeer goed beviel qua prijs en zeker ook de smaak, heb ik 10 flessen mee naar huis genomen, maar die voorraad begint verraderlijk snel te slinken.
Heeft iemand zin en gelegenheid om 10 flessen voor me mee te nemen? Ik betaal daar natuurlijk een vergoeding voor. Als ik me goed herinner heb ik er toen ongeveer in euros 5€ per liter voor betaald. Ik woon zelf in Tilburg.

Eventueel vast bedankt

groeten basco
 
Re: Bozkov rum

dieter schreef:
Ik drink het al jaren niet meer, maar is het zo duur geworden inmiddels?
Prijs ligt zo rond de 3,50 á 4,00 per liter... dus er valt nog wat te verdienen
smile.gif


Maar helaas, ga ook voorlopig niet die kant op (en al ging ik dat wel..... kom de douane niet door met die 10 flessen van jou EN mijn eigen voorraad
smile.gif
 
Re: Bozkov rum

Ben net een weekje terug. Ter informatie bij de Penny markt betaal je voor een halve liter 89 kronen.
Verder als 750cc kom je bij ons in huis ook niet meer en eerder als volgens jaar wordt het ook niet dat wij nog in Tsjechie komen.
 
Zag dit "oude" onderwerp staan tussen de forums. I.v.m. de strenge wetgeving mag de Bozkov-rum niet meer de naam "rum" dragen (ik geloof dat het suikerpercentage iets hoger is dan bij de "officiële" rum). Ik heb zo gelachen, want wat hebben de fabrikanten van Bozkov nu gedaan? Ze hebben de naam rum op het etiket vervangen voor BUM!!! Wel het bootje er net voorgeplaatst, zodat je het niet één, twee, drie ziet. Kijk en daarom waardeer ik Tsjechië en de Tsjechen ook zo. Dit noem ik een echte geslaagde kruising tussen humor en vindingrijkheid! En, hij smaakt nog net zo lekker hoor, de bum.
 
boskov fan

:deuk: hoi hier een bozkov fan (niet alleen de rum, maar ook het pruimendrankje), dat het nu "bum" heet en officieel dus geen rum is. zou je dan ook meer mee mogen nemen over de grens? iemand een idee?
groeten anniwil :oeps: zeg dat dit waar is, ik verheug me er al op, mjammie mjamie
 
bozkov kost inmiddels 199 kronen en smaakt nog steeds erg lekker.
We nemen altijd een flesje of 10 mee en gezien het feit dat er geen grenscontrole meer is tussen Tsjechië en Duitsland (viel me op dat ze deze posten nu aan het afbreken zijn) heb je geen problemen met douane (hoop ik).

Jammer is nu alleen dat het in onze vriendenkring ook erg lekker gevonden wordt en ik nu niet meer uitkom met mijn voorraadje. :lekker:
 
Ik heb een nieuwe toepassing gevonden voor de Bozkov rum.:kok:
Men neme een ananas, geschild en in plakken gesneden. Steek een BBQ aan. :bbq:Maak een mengsel van 4 eetlepels bruine rum (Bozkov dus), 3 eetlepels rietsuiker, 3 eetlepels gesmolten boter (of olijfolie) en 1 theelepel Djahe (gember); meng dit. En dan begint het.
Smeer met een kwastje een kant van een schijf ananas in met het Bozkov mengsel en leg hem op de gril van de hete BBQ. Smeer ondertussen nu de bovenkant van de schijf ananas in; draaien en opnieuw smeren, enz, enz net zolang totdat de ananas mooi bruin wordt en dan....... smullen. Kan met een bolletje ijs maar hoeft niet hoor.:lekker:
 
rum hoop ik....:lmfao:

Die bozkov is goed spul. Mengen door de chocolademelk in de winter of de thee, door cake, koffie en als mijn schoonmoeder in de winter komt, grog.
Momenteel is de alcohol echter off limits...... ;) We hebben nog een aangebroken literfles staan dus voorlopig hoeven wij nog niet bij te vullen. Volgend jaar weer.
 
De inhoud van de fles is 1 liter.
Je hebt ook halve liters, maar die zijn duurder.

Tevens is er nog voor de grap ook een 4 liter fles , die is ook veel duurder maar wel grappig. :tien:
 
Tip voor de kerst, misschien dat sommige Tsjechische landgenoten het wel kennen: rum balletjes (rumové kulicky).... :kok:

Weet niet uit mijn hoofd wat er precies allemaal in moet en hoeveel, maar ik weet nog wel dat er Bozkov in zit, cacao en gemalen kokos :?:.

Je moet een soort van chocolade deeg maken waar de dus o.a. Bozkov in zit, van dat 'deeg' maak je dan balletjes en die rol je dan weer door de gemalen kokos.

Als je klaar bent de balletjes lekker in de koelkast zetten zodat ze gekoeld worden (en blijven) en genieten maar met de kerst :top:.

Ik zal anders het recept eens opzoeken. Dan plaats ik het wel rond de kerst als Kerst-special :P
 
Gisteren teruggekomen van Susice na 3 en een halve week heerlijk lamballen. Halve liter kost momenteel 109 kronen en 1 liter 209 kronen. Heb er maar gelijk 20 meegebracht. Mijn hele familie vind Boskov lekkerder dan Bacardi.
 
Bovenaan