Blokhutje op camping huren

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Goedemorgen lezers;

Wij, Esther en ik, zijn nu twee keer naar Tsjechie geweest. De eerste keer met een veels te grote vouwwagen en de tweede keer met de caravan en auto van mijn moeder. Deze is niet meer beschikbaar en de vouwwagen ook niet. Nu wilde wij toch dit jaar weer naar Tsjechie maar hebben nooit een duidelijk reisdoel. We hebben wel een kaart, in Tsjechie gekocht, waar heel veel campings op staan.

Omdat we nu niets hebben om in te slapen hebben we bedacht om in de blokhutjes te gaan slapen die we op bijna iedere camping hebben zien staan. Wij zoeken dus niet naar luxe want de onderstaande blokhut vinden wij, op dit moment, al goed genoeg.

090.jpg


Dan nu dus de vraag; Hoe moeilijk is het om zo iets te huren als je op de bonnefooi op een camping aan komt en waar moeten we rekening mee houden?

Voor het geval dat hebben we wel een klein koepeltentje waar we liever niet in gaan slapen.

Zijn er nog tips waar we heen kunnen gaan als we, volgens de laatste plannen maar die kunnen van minuut tot minuut veranderen, in het zuiden van Tsjechie willen kijken?

Alvast bedankt voor het lezen,
Arjan en Esther
 

Pelhřimov

Donateur
Klik op de blauwe tekst voor een campingzoeksite (ook in het Nederlands).
Bij de details van een camping kan je ook de bezienswaardigheden van de omgeving zien. De tekst is in het Tsjechisch, maar met google translate of een ander vertaal programma kom je daar ook nog wel uit.

alvast een fijne vakantie gewenst
 

Tabe

† In Memoriam
Arjan/Esther.
Zeker in het hoogseizoen zou ik het er niet op wagen om op de bonnefooi op vakantie te gaan, en daarbij gebruik te willen maken van die bewuste hutjes op de camping. Deze zijn meestal al verhuurd aan, voornamelijk, Tsjechische gasten. Risico is erg rgroot dat je toch in je kleine tentje zal moeten overnachten. Een redelijk alternatief is de bed en breakfest.
 
Wij zijn altijd op de bonnefooi op vakantie gegaan en hebben nog nooit zonder een slaapplaats gezeten ondanks dat andere vertelden dat dat niet zou gaan. En we gaan inderdaad misschien wel in een bed & breakfast of hotel slapen. Het zonder luxe op vakantie gaan is niet omdat ons het geld ontbreekt maar meer omdat we niet zo veel luxe nodig hebben.

Voorbeeld; We hebben een vaatwasser maar deze is nog maar 4 keer gebruikt, in ons bijzijn want ik weet niet wat de kinderen doen als wij op vakantie zijn, in de 2 jaar dat we hem hebben.
 
een aantal jaar geleden heeft mijn broer op weg naar Tsjechie zijn auto en caravan total loss gereden, maar omdat wij er al met een camper en caravan waren zijn ze met een huurauto toch verder gereden en hebben ze in het hoogseizoen gebruik gemaakt van hutjes. Oke, drie campings in drie weken en dus 3 hutjes, de ene mooier dan de ander, maar bij de ene camping gebeld naar de volgende of ze nog een hutje vrij hadden.
De laatste jaren vind ik het minder druk op de campings, dus denk dat als je bij de ene belt naar de andere camping, het toch wel moet lukken. maar ja, je kan een keer vol treffen natuurlijk.
 

kuurgast

Donateur
Handige tip Petra :toppie: lijstje maken met accommodaties en bellen of een alternatief bij de hand hebben die op de route ligt. Er zijn zoveel leuke vreemde overnachtingsmogelijkheden te huur op de campings zoals de (13)Sud/vaten in Mělník en (19)vaten in Holice okres Pardubice.

01_img-3595__150x100.jpg
images
 
Ik heb precies op die manier lang geleden gereisd in een tijd dat er nog geen internet was (voor de jonge lezertjes: dat is vlak na het uitsterven van de dinosaurus, die ik nog gekend heb).
En dat ging prima: ik had via het Tsjechisch Verkeersbureau een campingkaart gekregen (gekregen in de zin van gratis), met daarop alle campings en de voorzieningen. Die met hutjes had ik vooraf uitgezocht. Reserveren deed ik niet en heb inderdaad ook geen nacht buiten hoeven slapen, een tent hadden we geloof ik niet eens bij ons. Natuurlijk is het in het hoogseizoen iets voller, maar vaak is er voor een of twee nachten altijd wel plek.

Hoewel ik tegenwoordig alles via internet doe, raad ik jullie aan, om in ieder geval zo'n kaart met alle voorzieningen en openingstijden mee te nemen. Soms heb je geen internetontvangst en vaak werkt een groot overzicht makkelijker. Kan je ook lekker op kladden.

Dan zijn er verder nog natuurcampings (dat wil niet zeggen dat je daar in je blootje moet rondlopen en alleen zeewier mag eten), deze zijn wat rustiger en worden niet gefrequenteerd door jongeren die vooral niet voor de rust (van anderen) komen. Aanvragen via... kom er even niet op.

O ja: spoorboekje mee!

Om je eerste vraag te beantwoorden: ja dat kan!
 
Oké, het is dus mogelijk en Esther is al hard aan het zoeken of er nog meer te zien is in Tsjechië! De vaten waar we dan in kunnen slapen vind ze alvast geweldig dus er word nu al van het originele plan om in het zuiden te blijven afgeweken.

We zijn nu zelfs zo slim om de adressen op te schrijven waar we dan eventueel heen gaan. We hebben dan straks een boekje met bezienswaardigheden uit 1994, een schrift met zelf opgezochte attracties en een kaart met daar op campings!

We gaan het nog leren want de eerste keer dat ik met Esther en de kinderen op vakantie gingen hadden we alleen een kaart met de hoofdwegen van Europa en zo zijn we in Hongarije terecht gekomen en ook weer thuis!

Zijn er nog leuke dingen voor ons om te zien voor ons en we hebben geen kinderen bij ons maar voelen ons nog wel jong?

Groetsels,
Arjan

P.S. Esther heeft http://nl.wikipedia.org/wiki/Ossuarium_van_Sedlec dit gevonden is is al helemaal enthousiast!
Weten jullie voor mij iets levendigers?
 
De kapel in Sedlec (een waar kunststuk, werelderfgoedlijst) doet je weer helemaal levend voelen.

Er is zoveel. Iets meer interesses, dan kunnen we wat gerichter dingen gaan noemen. Persoonlijk loop ik altijd m'n neus achterna en verzand steeds wel weer in iets moois. Het is maar hoe je kijkt.
 
We, Esther en ik, hebben gisteren twee klapkratjes gevuld met spullen, waarbij glazen wel een hoop ruimte innemen het tentje gecontroleerd of er haringen bij zaten. We hopen dat we het tentje niet hoeven te gebruiken zeker niet als ik heb gekeken naar de pennen die de haringen moeten voor stellen. Gezocht naar een plaats waar we de DomDom op gaan in stellen op zondagochtend, is Zvolen geworden, en nog eens gekeken waar we nog meer heen kunnen gaan en daar staan ook de de vaten ook bij.

Zaterdagavond nog één, schone, onderbroek en zakdoek inpakken en dan zijn wij klaar om op vakantie te gaan. Als het lukt om op een autokemp verbinding, gratis want ik ben een echte hollander, te krijgen met internet dan zet ik de dagverslagen neer op mijn eigen site.

Als dat niet lukt dan komt het over drie weken wel op mijn site dus een prettige vakantie van deze kant gewenst.
 
Bovenaan