Biofilter: welke schoonmaakartikelen gebruiken?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Het huis, dat wij gekocht hebben in Tsjechie is niet aangesloten op de riolering. In de tuin hebben wij een z.g. bio-filter van het merk "Terova". Ik heb al een mailtje in slecht tsjechisch gestuurd om bovenstaande informatie, maar dat is (nog) niet beantwoord.
Heeft iemand ook een bio-filter en vooral: wat gebruik je dan aan schoonmaakartikelen (wasmiddel, toiletreiniger, gewoon schoonmaakmiddel etc.)?
De vorige eigenaar heeft ons verteld dat alleen producten met chloor niet gebruikt kunnen worden, maar voordat ik het bio-filter naar de eeuwige jachtvelden help, wil ik dat graag zeker weten.
 
Klopt, geen chloor.

Wij gebruiken in verband met septictank alleen schoonmaakmiddelen die daarvoor geschikt zijn.
Zijn gewoon overal te koop bij de supermarkten.

groet.
 
Bedankt voor de reactie; mij vraag is eigenlijk: welke MERKEN schoonmaakartikelen/wasmiddelen mogen wel? Met het risico, dat dit niet mag: de vorige eigenaar zei me dat ik mijn eigen wasmiddel (ARIEL) gewoon kan gebruiken......
We hebben in Trutnov een paar uur met leesbril en al voor de schappen gestaan, om te kijken wat er aan schadelijke stoffen in de produkten zat. We kwamen er niet uit. Het liefst zou ik namen van tsjechische merken horen, omdat ik die in de toekomst ook zal moeten gaan gebruiken.
 
Helaas, weet ik niet uit mijn hoofd.
We hebben het een keer uitgezocht en sindsdien kopen we die merken.
Misschien dat je er overal een slok van moet nemen.
Ga je naar de eeuwige jachtvelden dan is dat in ieder geval niet het goede merk.

Groet.
 
Hallo Russalka,
Misschien heb je iets aan deze tip. Heb namelijk ook zelf gezocht in Tsjechië naar een schoonmaakmiddel welke geschikt is voor een septikput.
Niets gevonden maar wel bij toeval in Nederland. Bij Action (zie www.action voor adressen) het merk Loda WC-reiniger. Deze is geschikt voor septiktanks. Prijs slechts 0,49 ct. per fles van 750 ml.
Succes,
Carel
 
Dankjewel Carel, zo'n antwoord had ik nodig!!!

Ik moet volgende week beginnen met het toilet - waar de bouwvakkers en wij gebruik van maken - een eerste flinke beurt te geven! Loda is mij welbekend.
 
Het merk Eco is te koop in n natuurwinkeltje vlakbij het T.G. Masaryk namesti in Dvůr Kralove. Eco heeft een uitgebreid assortiment. Dit merk is in Nederland te koop. Voor de was en de gewone schoonmaak (ramen, vloer, ed) gebruik ik het merk Ha-ra. Dit produkt is 99% biologisch afbreekbaar en wordt in Nederland alleen via zogenaamde vertegenwoordigers verkocht.

www.ha-ra.nl/http:// www.ha-ra.nl/
 
Bovenaan