Binnenkort nog sneller naar Tsjechie?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Gisteren ben ik voor mn werk in de buurt van Nordhausen (BRD) geweest.
Hier zijn de duitsers druk bezig met het bouwen van de Autobahn A38..

Deze loopt van Friedland (20 km boven Kassel) naar Leipzig, waar hij zal aansluiten op de A14.
Deze autobahn is nu al gedeeltelijk klaar, maar de planning is ,dat hij begin 2005 geheel klaar is.

Dat betekent dus, dat wanneer je over Kassel en Dresden (A4)naar CZ rijdt, via deze nieuwe snelweg 50 kilometer korter tuft, dan wanneer je via Bad Hersfeld en Erfurt rijdt!

(PS: hier een sporadisch kaartje van deze weg, beter is nu even niet voorhanden)
 

Bijlagen

  • 9538-wegskizze[1].jpg
    9538-wegskizze[1].jpg
    38,3 KB · Bekeken: 8
Dat is goed nieuws.
Ik ga altijd van Kassel via A7 in zuidelijke richting tot ik A4 neem. Het is een omweg. Ik heb het een paar keer binnendoor gereden, dat is in kilometers korter, maar in rijtijd langer.
 
Dat heb ik ook wel eens geprobeerd, Vasek.. Binnendoor was wel een prachtige route door een mooi stukje van Hessen; maar het schoot voor geen meter op!

Ik moet het die duitsers trouwens wel toegeven; ze hebben in 12 jaar toch heel mooie wegen aangelegd!
 
Ik vind die Duitsers maar aardig traag werken, hoor. Het resultaat mag er vaak wel zijn, maar neem nu de A6, Amberg-Waidhaus.. hoelang zijn ze daar nu al niet mee bezig?
 
Ik heb het idee dat die snelheid van werken niet alleen met het werkelijke aanleggen van de weg te maken heeft, maar ook met het onteigenen van grond van de boeren, inspraak procedures etc etc.
Zelfde gevalletjes zie je in NL.
 
Ik zit al jaren te wachten op de A17. Die moet lopen van Dresden via Usti naar Praag. Het blijft maar duren. En niet alleen aan de Duitse kant, maar ook Tsjechen laten op zich wachten.

Maar hier zijn ook de natuurbeschermers in het weer, en gelijk hebben ze.
 
Ja, in Tsjechie zijn er problemen omdat er een bepaalde vogelsoort zou zitten die volgens de EU-Habitatrichtlijn niet verstoord mag worden door een autosnelweg.
Maar in verband met de A6 naar Waidhaus blijkt er wel erg veel getreuzel te zijn, de Beierse grensregio zou namelijk bang zijn zowat alle mogelijke voorbij rijdende consumenten te verliezen
 
Ook commerciele belangen dus bij de A6.

Als ik naar mijn traject kijk, dan bespaar ik minimaal 1h30. Inclusief A38 waar Ralph het over heeft.
 
</font><blockquote><font class="small">Als antwoord op:</font><hr />
Ik vind die Duitsers maar aardig traag werken, hoor. Het resultaat mag er vaak wel zijn, maar neem nu de A6, Amberg-Waidhaus.. hoelang zijn ze daar nu al niet mee bezig?

[/ QUOTE ]

Haha, is die nog steeds niet klaar???
Ik ga al jaren niet meer met de auto (mijn ouders wel) en toen waren ze al bezig.

We reden meestal via Kassel, Jena, Gera en dan door chemnitz is opzich wel snel. het voordeel is alleen wanneer je wat zuidelijker gaat via erfurt en dan verder als je over de Tsjechische grens bent heb je een groot stuk autobahn van plzen naar Praag (beter dan die eenbaanswegen). Want we weten allemaal hoevaak we wel niet een vrachtwagen traktor of trabant in moeten halen
grin.gif
 
Bovenaan