Bier & Wijn Bier uit Pilsen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Het bier uit Pilsen heeft eindelijk het mooie Twente bereikt.
Grolsch heeft het naar Beuningen gehaald.
Het mooie Pilsener Urquell wordt getapt bij "t Sterrebos in Beuningen.



:cheers: Groetjes Sylvia
 
beuningen in twente? laatste keer dat ik keek lag beuningen in gelderland naast nijmegen? Zou het afgedreven zijn op het hoge water in de Waal? ;-)

Maar goed nieuws dat het bier al dichterbij is. Wij halen het nog steeds net over de grens in Kaufland (Kleve). Het kan niet dichtbij genoeg zijn.
 
06-08-2010 Budweiser Budvar

Het bekende Amerikaanse biermerk Budweiser mag zijn product niet op de Tsjechische markt uitbrengen. De Amerikaanse producent Anheuser-Busch maakte de merknaam razend populair in de Verenigde Staten.
Op 29 juli besliste het Europese Hof van Justitie, het hoogste rechtsorgaan in Europa, dat Anheuser-Busch het merk niet mag registreren bij de Europese Unie. De Amerikaanse brouwer verliest hiermee een strijd van maar liefst veertien jaar.
De andere speler in het verhaal is het Tsjechische Budejovicky Budvar. Zij registreerden begin jaren negentig de merknaam in Europa.
De Tsjechische brouwer brengt al jarenlang een biertje uit op de Tsjechische markt onder de naam Budweiser Budvar. Hier zal dus niets aan veranderen. Budweis is de Duitse benaming van het stadje Budejovicky waar de brouwerij is gevestigd.
Een en ander heeft geen gevolgen voor de distributie van het biermerk in Nederland. InBev, het moederbedrijf van Anheuser-Busch, brengt het bier in Nederland en België uit onder de naam Bud.

Bron:http://www.tsjechie.nl/nieuws
 
Sylvia, mijn ervaring is, dat als een pils ineens ergens anders wordt gebrouwen, het ook zijn karakter verliest. Ik ben benieuwd of het met het twentse Pilsener Oiquell anders wordt! Laat maar weten!!! Na zdravi!!!!:stproost:
 
Bovenaan